Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-04-23, 17:58
Medlem
Halte Haralds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mineralvatten91
Så lågt som 13 nej,tjejen behöver se ut som en ung kvinna.Vilket min flickvän gjorde när vi träffades och hon va 16 Så du är alltså en sådan människa som tycker man är pedofil om man tänder på en 17 åring fast 18 är helt ok?Lyder regeringen när de säger vilka man får tända på
16 år väll en laglig ålder?
Ingen här inne diskuterar 16 åringar, ingen av gäddorna har nappat på någon 16 åring så varför diskutera det?

Vi pratar om 13 åriga tjejer som fiskarna utger sig för att vara, i något fall 14.
Citera
2022-04-23, 18:01
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Men när slutar man vara ett äckel då? Du undviker ju den frågan hela tiden. Är man helt normal om man som exempelvis 35-åring knullar en femtonåring, men gud förbjude om barnet är en månad yngre.

Citat:
Ursprungligen postat av Mineralvatten91
Så när är man inte ”pedofil” enligt dig? Dagen tjejen fyller 18? Dagen innan är man alltså pedofil?

Normala vuxna har sex med andra VUXNA.
Citera
2022-04-23, 18:03
Medlem
Beckisbarnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Granit66
Och det är därför vi stiftar lagar så att du och andra pedofiler inte ska kunna ragga på 12 åringar och sen hävda att dom var könsmogna. Bra va!
Du har rätt i sak. Åldergränsen måste dras någonstans, så är det.
Citera
2022-04-23, 18:06
Medlem
Ronnie.ONeals avatar
Citat:
Och det är därför vi stiftar lagar så att du och andra pedofiler inte ska kunna ragga på 12 åringar och sen hävda att dom var könsmogna. Bra va!

Wow, vad rolig du är! För det första har jag inte nämnt 12-åringar i tråden, jag har tagit 13-14-åringar som exempel, för det andra finns det ingen risk för det du talar om. Dels för att jag inte tänder på 12-åringar, och dels för att nästan inga 12-åringar är könsmogna.

Det bör inte vara så svårt att se om en tjej har bröst, rundade höfter och det är rätt lätt att ta reda på om hon får regelbunden menstruation. Och man ser om en kille har hår runt snoppen och en utvecklad lem. Och om han kan få utlösning är han könsmogen. Återigen, mycket få 12-åriga killar kan spruta. Det brukar komma 1-2 år senare.
Citera
2022-04-23, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beckisbarnet
Du har rätt i sak. Åldergränsen måste dras någonstans, så är det.

Så är det, jag fattar också att det finns 13-åringar som är mogna både fysiskt och psykiskt. Men på samma sätt som att jag nog skulle kunna köra bil med 0,8 promille måste man sätta en gräns som fungerar för dom flesta i samhället.
Citera
2022-04-23, 18:14
Medlem
Synd att skvallertråden om Sara hamnade i papperskorgen med motiveringen att hon inte är kändis. Det var då det men nu är hon ju det. A-kändis t om. Kanske kan öppnas igen? Det ska vara hög nivå på skvallret och inga elaka kommentarer.
Citera
2022-04-23, 18:16
Medlem
Beckisbarnets avatar
Citat:
Så är det, jag fattar också att det finns 13-åringar som är mogna både fysiskt och psykiskt. Men på samma sätt som att jag nog skulle kunna köra bil med 0,8 promille måste man sätta en gräns som fungerar för dom flesta i samhället.
Den argumentationen är bara idiotisk såklart, du har så rätt i det du säger.

Däremot kan man ju se en viss skillnad mellan en 55-årig långtradarchaffis som har sex med en 2-åring och en 15-åring som har sex med en 14-åring, om man ser båda fallen som PEDDOJÄVLAR som ska ha spö utan att kunna se nyanser så är man väl lite steltänkt kan jag tycka.
Citera
2022-04-23, 18:20
Medlem
Citat:

Däremot kan man ju se en viss skillnad mellan en 55-årig långtradarchaffis som har sex med en 2-åring och en 15-åring som har sex med en 14-åring, om man ser båda fallen som PEDDOJÄVLAR som ska ha spö utan att kunna se nyanser så är man väl lite steltänkt kan jag tycka.

Jag håller med dig att moraliskt är det en självklar skillnad. Men tyvärr saknar vissa personer den moraliska kompassen och därför måste vi stifta lagar som styr dessa individer.
Citera
2022-04-23, 18:21
Medlem
Beckisbarnets avatar
Citat:
Jag håller med dig att moraliskt är det en självklar skillnad. Men tyvärr saknar vissa personer den moraliska kompassen och därför måste vi stifta lagar som styr dessa individer.
Givetvis så är det.

Men det är ändå en stor skillnad mellan en 65-åring som har sex med ett spädbarn och en 15-åring som har sex med en 14-åring, om man kallar båda pedofiler så lägger man ner onödig energi i hälften av fallen.
Citera
2022-04-23, 18:23
Medlem
Beckisbarnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bombolenat
Det är ingenting som folk bryr sig om, om man inte vill knulla småtjejer.

Jag har ALDRIG i mitt liv tänkt: Åh, vad mycket friare världen hade varit om vuxna kunnat knulla barn!

Vi tycker olika, jag kommer inte ändra min åsikt vad du än säger, för du har en verklighetsfrämmande åsikt för alla som inte fantiserar om barn.

Det finns många män som är sugna på småtjejer, jag har inte fattat varför det är så utbrett.
Citera
2022-04-23, 18:23
Medlem
Ronnie.ONeals avatar
Citat:

Onekligen lite roligt att du tog en långtradarchaffis som exempel på en pedofil, det verkar som om folk här tycker att det är ett typiskt peddojobb. Undrar varför...

Nej, självklart måste man kunna se nyanser. Men när det gäller så extrema exempel som någon som har sex med 2-åringar, eller som ex-militären som ville knulla en 9-åring i halsen, så tycker ju alla med något vett i skallen att det är rent vidrigt, även hebefiler som tänder på 14-åringar blir bara äcklade av någon som vill snuska med småbarn.

Men för att anknyta till åldersdebatten igen. Visst är det viktigaste när man ska bedöma vilken ålder som är lämplig hur pass fysiskt utvecklad människan är, men även argumentet att tonåringar inte är mogna att "ge sitt samtycke" som många kommer med är idiotiskt. Många 14-åringar är absolut mogna nog att kunna ge sitt frivilliga samtycke, och samtidigt vara 100% införstådda med vad det innebär, och vara tillräckligt medvetna för att samtycket ska vara "giltigt". Det är snarare föraktfullt mot unga tonåringar att påstå att de inte skulle kunna vara mentalt mogna nog.
Citera
2022-04-23, 18:24
Medlem
Bombolenats avatar
Citat:
Givetvis så är det.

Men det är ändå en stor skillnad mellan en 65-åring som har sex med ett spädbarn och en 15-åring som har sex med en 14-åring, om man kallar båda pedofiler så lägger man ner onödig energi i hälften av fallen.

Har Dumpen hängt ut en 15-åring som legat med en 14-åring? Skulle han (eller hon) ens bli dömd i domstol? Svar: Nej!

Det här är ett metaargument som vrider fokusen från gubbjävlarna som vill utnyttja barn.

Kom med rättvisa jämförelser istället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in