Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
22-04-23, 17:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket
Som sagt. Du vill knulla barn, med andra ord har du ingen talan om vad som är rätt eller fel.
Du har inte svarat på när du tycker att man helt magiskt slutar vara ett äckel och blir en normal människa. Jag frågade det tidigare. Är det när man tänder på femtonåringar, men inte barn som är fjorton år och elva månader?

Citat:
Ursprungligen postat av Bombolenat
Förlåt, jag var inte tydlig nog. Jag vet vad det är. Låt mig förklara vad jag menade:

Som många framställer det låter det som om de enda alternativen är att Dumpen fortsätter som nu, eller lägger av. Jag läste mellan raderna i inlägget jag citerade, kanske orättvist, kanske inte.

Men det är ju inte de enda alternativen, eller hur? Därför är det en falsk dikotomi.

Hoppas det blev klarare nu.
Då är jag med på hur du menade. Det var väldigt otydligt först.
Senast redigerad av SvenHelsing 22-04-23 kl. 17:18.
Citera
22-04-23, 17:08
Medlem
E.84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halte Harald
Önskar er all lycka till helt rätt inställning. Är övertygad om att dom allra flesta hejar på er. Den som säger något annat är en idiot.
Tack så mycket.
Citera
22-04-23, 17:16
Medlem
Ronnie.ONeals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket
Som sagt. Du vill knulla barn, med andra ord har du ingen talan om vad som är rätt eller fel.

I Sverige, moralismens högborg, är man pervers om man tänder på könsmogna ungdomar, likt sexualmoralismens högborg USA, och de övriga anglosaxiska länderna, som alla tycks plågas av pedofili-masspsykos (främst Storbritannien som har haft Dumpen-liknande tv-serier i många år).

Men i större delen av övriga Europa är det ingen som höjer på ögonbrynen om en vuxen man har sex med en fjortonåring. I större delen av Syd- och Centraleuropa är det ju lagligt att ha sex med fjortonåringar. Menar du att tyskar, italienare, österrikare och portugiser är pervon då?

Spanien var länge ett föredöme med sin byxmyndighetsålder på 13 år, som tyvärr ändrades till 16 så sent som för några år sedan.

EDIT: Kolla in Age of consent i världen så ser du att många länder har en sundare inställning än inskränkta lilla Swärje:

https://en.wikipedia.org/wiki/Age_of_consent
Senast redigerad av Ronnie.ONeal 22-04-23 kl. 17:20.
Citera
22-04-23, 17:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ronnie.ONeal
I Sverige, moralismens högborg, är man pervers om man tänder på könsmogna ungdomar, likt sexualmoralismens högborg USA, och de övriga anglosaxiska länderna, som alla tycks plågas av pedofili-masspsykos (främst Storbritannien som har haft Dumpen-liknande tv-serier i många år).

Men i större delen av övriga Europa är det ingen som höjer på ögonbrynen om en vuxen man har sex med en fjortonåring. I större delen av Syd- och Centraleuropa är det ju lagligt att ha sex med fjortonåringar. Menar du att tyskar, italienare, österrikare och portugiser är pervon då?

Spanien var länge ett föredöme med sin byxmyndighetsålder på 13 år, som tyvärr ändrades till 16 så sent som för några år sedan.

EDIT: Kolla in Age of consent i världen så ser du att många länder har en sundare inställning än inskränkta lilla Swärje:

https://en.wikipedia.org/wiki/Age_of_consent
Även om jag håller med om att det är rätt stört att betrakta folk som pervon för att de tänder på fjortonåringar så tror jag ändå att det är bra att ha lagar för det. Jag skulle kunna tänka mig något i stil med att för att få ha sex med någon under arton så får du max vara fem år äldre. Detta utöver den vanliga femtonårsgränsen då. Jag tror att det är till det bästa.
Citera
22-04-23, 17:25
Medlem
Ronnie.ONeals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Även om jag håller med om att det är rätt stört att betrakta folk som pervon för att de tänder på fjortonåringar så tror jag ändå att det är bra att ha lagar för det. Jag skulle kunna tänka mig något i stil med att för att få ha sex med någon under arton så får du max vara fem år äldre. Detta utöver den vanliga femtonårsgränsen då. Jag tror att det är till det bästa.

Varför då? Finns det en byxmyndighetsålder ska den gälla för alla. Annars blir det en massa nya "kriminella" att lagföra.

Om man resonerar som du kan man lika gärna införa en övre gräns också. För att ha sex med någon över 35 får man max vara fem år yngre. Hör du inte hur galet det låter?

Varför ska inte en 26-åring få ha sex med en 15-åring, men en 19-åring ska få det? Jag blir riktigt arg på sådana här moralistiska resonemang. Jag tror att du hade passat bättre i 1800-talets extremlutheranska Sverige än i ett modernt, liberalt samhälle med de åsikterna.

I stora delar av Europa går det uppenbarligen alldeles utmärkt att ha 14 år som "age of consent". Varför skulle det inte funka i Sverige?
Senast redigerad av Ronnie.ONeal 22-04-23 kl. 17:31.
Citera
22-04-23, 17:44
Avslutad
Citat:
Jo, det finns många tyskar i 20-25-årsåldern som har flickvänner i 14-16-årsåldern. Jag undrar snarare om du har lämnat skärmen de senaste åren. Känner du ens några tyskar? Det gör jag.
Det finns många svenskar i den i 20-25-årsåldern som har flickväner i 14-16-årsåldern också.

Ja, jag känner en hel del tyskar. Jag träffar väldigt mycket folk från andra länder, och pratar förmodligen engelska 50% av tiden jag umgås med folk.
Citera
22-04-23, 17:48
Medlem
Ronnie.ONeals avatar
Citat:
Det finns många svenskar i den i 20-25-årsåldern som har flickväner i 14-16-årsåldern också.

Ja, jag känner en hel del tyskar. Jag träffar väldigt mycket folk från andra länder, och pratar förmodligen engelska 50% av tiden jag umgås med folk.

Vad kul för dig. Det är nyttigt att prata engelska. Men om du nu träffar mycket folk från andra länder tycker jag att du bör ta till dig deras syn på hur samhället ska fungera och byggas upp, och förstå att ankdammen Sverige sällan har rätt. Jag vet inte vad du har för åsikt i alla frågor, så jag ska inte döma dig, men jag fick lite lutheranska kyskhetsvibbar av ditt tidigare inlägg om byxmyndighetsålder och hur gammal man ska få vara för att få knulla någon under 18, och det oroade mig litet. Att folk fortfarande ens kan tänka så alltså.
Citera
22-04-23, 17:51
Medlem
Halte Haralds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LightFandango
Du/ni gör hur du/ni vill. Jag bara tyckte det vittnade om lite dålig fingertoppskänsla att välja just det fallet samtidigt som E.84 berättat om vilka konsekvenser hela omgivningens vetskap fått för hennes barn.

Men återigen: Jag stoppar ingen. Jag bara uttrycker min åsikt precis som du uttrycker din.
Behöver jag ens nämna vilka konsekvenser ett barn skulle få ifall Femfinger-Tobbe fick gå lös?
Är man intresserad av att gå på anhöriga är man dum i huvudet. Man väljer inte sina föräldrar.

Sen tycker jag det är mycket vettigare att vi sitter och skapar rebusar här på fb än att det spekuleras vilt med namn och adresser som slängs hit och dit i dumpens kommentarsfält eller på Facebook i "lokala ortsgrupper"(!!!!).
Citera
Avslutad
Citat:
Vad kul för dig. Det är nyttigt att prata engelska. Men om du nu träffar mycket folk från andra länder tycker jag att du bör ta till dig deras syn på hur samhället ska fungera och byggas upp, och förstå att ankdammen Sverige sällan har rätt. Jag vet inte vad du har för åsikt i alla frågor, så jag ska inte döma dig, men jag fick lite lutheranska kyskhetsvibbar av ditt tidigare inlägg om byxmyndighetsålder och hur gammal man ska få vara för att få knulla någon under 18, och det oroade mig litet. Att folk fortfarande ens kan tänka så alltså.
Jag har redan påpekat att det handlar om ren pragmatism. Dvs att jag tror att vinsten av det vida överstiger priset.

I övrigt är jag i allmänhet för att sköt dig själv och skit i andra, legalisera droger och prostitution etc. Religion kan dra åt helvete.
Citera
Medlem
Bombolenats avatar
Citat:
Ska du kalla 83 miljoner tyskar för "pedofiljävel" också? För där är det 100% lagligt att ha sex med fjortonåringar, och du lär knappast hitta någon som tycker det är fel där.

Eller i Serbien, Ungern, Österrike osv.

Sverige har ovanligt hög byxmyndighetsålder jämfört med de flesta länder i Europa, så då skulle ju du tycka att de är pedofilförespråkare i de länderna.

Jag kallar dig pedofiljävel för du säger "tyvärr" om att det ändrades från 13-16. Vem fan tycker att det var beklagligt? Ja, förutom du och andra som vill knulla småflickor då.

Du får helt enkelt acceptera att det är vidrigt för de flesta av oss. Jag skiter i om en 13-åring är tonåring, när du är 13 är du fortfarande ett barn.

Varför är du ledsen för att du inte får knulla barn?

Edit: stavning, skriver på mobilen
Senast redigerad av Bombolenat 22-04-23 kl. 17:56.
Citera
22-04-23, 17:53
Medlem
Beckisbarnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hussefar
Så denna sida lever och frodas ännu. Skulle man kunna få en kort uppdatering vad som hänt senaste tiden?

Här har du en uppdatering från Dumpen, en mysig video som Sara lagt ut (senaste gäddan, en riktig hingst) håll i hatten, Hussefar..
Sådana här klipp får mig att känna mig själv gammal.
https://dumpen.se/wp-content/uploads/2022/04/YouCut_20220421_212327414.mp4?_=1
Citera
22-04-23, 17:55
Medlem
Ronnie.ONeals avatar
Citat:
Jag har redan påpekat att det handlar om ren pragmatism. Dvs att jag tror att vinsten av det vida överstiger priset.

I övrigt är jag i allmänhet för att sköt dig själv och skit i andra, legalisera droger och prostitution etc. Religion kan dra åt helvete.

Det finns hopp för dig trots allt ser jag! Personligen tror jag att det finns en Gud, men jag avskyr när folk ska pracka sin tro/religion på andra, om det är kristna, muslimer eller någon annan religion, det kvittar däremot lika. Men alla ska ha rätt att utöva vilken religion de vill, så länge det inte stör någon annan. Men den frågan hör inte hemma i denna tråden.

Vad gäller det fetade så håller jag helt med dock!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in