2022-04-23, 18:31
  #132133
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lazarevich
Ryssarna bombar inga humanitära korridorer, det är de ukrainska nazisterna som gör det därför att de tar skydd bakom de civila, använder dem som mänskliga sköldar. Om det finns civila nere under stålverket är det ju bara att släppa ut dem, så blir nazisterna kvar är ensamma. Då vet vi hur det slutar. Nazisterna förintas. Alltså släpper inte Azov ut de civila.

Ryssarna har ju sagt att inte en fluga kommer ut (eller mygga) såvida inte Azov ger upp. De lär nog skjuta ner de civila om de försöker promenera ut. Vi vet ju redan hur skjutglada de var i Kievregionen. Att smeta ryssarnas mordlust på deras motståndare är äckligt och billigt. Fy på dig.
__________________
Senast redigerad av Varglig 2022-04-23 kl. 18:34.
Citera
2022-04-23, 18:31
  #132134
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av nandersen
Ny missilattack As result of missile strike in Odesa 5 people killed, including 3 months old child, 18 wounded

Fint att du la in ett stort smile i samma mening som att man mördad en 3månaders bebis. Visar vilken human fin människa du är.

Äckel.
Citera
2022-04-23, 18:31
  #132135
Medlem
leachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir89
Ja tunnlarna i Odessa lär skrämma ryssen. Är betydligt mer tunnlar en under stålverket.


Berätta mer om dessa tunnlar eller posta en länk om dessa, mycket intressant.
Citera
2022-04-23, 18:32
  #132136
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Mycket positivt och intressant med dessa bränder. Det är tecken på rysk motståndsrörelse.

Igår brann det i försvarsinstitut och en kemifabrik.

Fantastiskt!!

https://www.theguardian.com/world/2022/apr/22/die-in-fire-at-russia-defence-institute

Japp, inga jättestora saker än så länge, men det kan sprida sig till större grupperingar.
Citera
2022-04-23, 18:34
  #132137
Avslutad
Hur går stormningen av Azov? Såg att Putain hade ändrat sig och nu stormar man.
Citera
2022-04-23, 18:35
  #132138
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluemellonme
Fint att du la in ett stort smile i samma mening som att man mördad en 3månaders bebis. Visar vilken human fin människa du är.

Äckel.

Någon som blir förvånad? Alla pro-ryssar här inne är ju mer eller mindre psykiskt störda och njuter av att läsa om våldtäkter och mördade spädbarn. 🤮
Citera
2022-04-23, 18:35
  #132139
Medlem
LeeVans avatar
Jag antar att ni redan är uppdaterade? Hur som, här kommer uppdatering av ”dagens skörd” för nypåstigna.

https://pbs.twimg.com/media/FRAueb1X0AEB45T?format=jpg&name=900x900
Citera
2022-04-23, 18:36
  #132140
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Felstavaren
Nu brinner det igen. Denna gång är det Moskva-guvernörens herrgård som står i lågor. Fastigheten är belägen i Moskva oblast.

https://twitter.com/igorsushko/status/1517885222150303745?s=21&t=gT2eEKSqGHyp44ptG5xm4Q

Det är mycket som har brunnit i Ryssland på sistone. Är det attentat eller den rysk byggkvalitén som spökar?

När man spelade Golden Eye på N64 som liten så fick man intrycket av att allt i Ryssland kunde explodera ifall man bara sköt på det tillräckligt mycket. Det kanske inte var helt orealistisk trots allt.

Det är så mycket som brinner i Ryssland varje dag nu och slumpen borde vara utspelad. Tack för en glädjande rapport.
Citera
2022-04-23, 18:37
  #132141
Medlem
Varför ska Ukraina använda biologiska vapen som är förbjudet?

https://rumble.com/v10tuo8-drones-with-liquid-tanks-and-sprayers-discovered-in-abandoned-ukrainian-bas.html
Citera
2022-04-23, 18:38
  #132142
Medlem
leachs avatar
Här kommer nästa last med militär hjälp. en Lockheed C-5M Super Galaxy

https://globe.adsbexchange.com/?icao=ae057c
Citera
2022-04-23, 18:42
  #132143
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leach
Berätta mer om dessa tunnlar eller posta en länk om dessa, mycket intressant.
"The Catacombs are on three levels and reach a depth of 60 metres (200 ft) below sea level. It is one of the world's largest urban labyrinths, running up to 2,500 kilometres (1,600 mi)"

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Odessa_Catacombs
Citera
2022-04-23, 18:42
  #132144
Medlem
Ravatoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Felstavaren
Dagens garv: i Tver oblast har myndigheterna delat ut klistermärken med propagandabudskap som är färgade som den ryska trikoloren.

Dock åldras inte klistermärkena särskilt bra i solljus. Resultatet ser ni nedan.

https://twitter.com/igorsushko/status/1517876327495348224?s=21&t=gT2eEKSqGHyp44ptG5xm4Q

Haha, det går bra nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in