2022-04-23, 17:01
  #132049
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
Boris Johnson: Realistisk möjlighet att Ryssland vinner kriget:

https://www.hindustantimes.com/world-news/realistic-possibility-uk-pm-boris-johnson-on-whether-russia-could-win-war-against-ukraine-1016506437 89879.html

Jämför det uttalandet med hur det har låtit hittills om hur värdelös ryska armén är och hur framgångsrik den ukrainska är.

Man skall nog ta BoJo`s ord med oro (har läst det). Tippar att han nog menar att ryssarna kan "mala ner" Ukrainas arme med tiden, för Putin tar ju ingen hänsyn till egna förluster och att han måste ha en vinst att visa upp. För det är ju här Putins öde i de ryska historieböckerna kommer att skrivas..

Därför är det så viktigt att väst inte tappar sugen och fortsätter att donera vapen (snåla j-vla tyskar), ännu mer. För om inte Putin blir avsatt så kan detta dra ut länge...

Värt att komma ihåg : Putin kan även mobilisera
(o skyller givetvis allt på NATO)
Citera
2022-04-23, 17:02
  #132050
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Umki
Hoppas du har rätt, men mycket kan flygas in!

Tror inte Ryssland har kapacitet för det!
Citera
2022-04-23, 17:02
  #132051
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StigEngstrom
Att främst Finland går med i Nato måste ju ur Rysslands perspektiv vara en katastrof med bibliska mått.
Donbass kommer kosta Ryssland allt. Som att byta ut villan på Djursholm mot en rostig volvo 740, utan växellåda...
Tyvärr blir det värre än så… även om man vinner hela Ukraina så får de framöver försörja sig med hjälp av oxe och träplog, precis som de stackars invånarna i Nordkorea gör.
Citera
2022-04-23, 17:02
  #132052
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lazarevich
Det verkar som att det inte är Sverige, utan Ryssland som är en humanitär stormakt!

13 800 ton av humanitär hjälp hade levererats enligt statistik igår, detta sedan början av mars. Ytterligare 22 000 ton är på väg från Ryssland till Ukrina.

Så här ser vi att Ryssland är den stat som verkligen hjälper folket som drabbats av den terror som nazisterna utsatt dem för i Ukraina. Den rensar bort nazisterna från Ukraina, avmilitariserar landet och ser till så att folket får hjälp - allt medans väst skickar så mycket vapen det bara kan, allt för att ta död på folket.

"Since March 2, a total of 13,855.9 tonnes of humanitarian cargoes have already been delivered to Ukraine by Russia. As many as 875 humanitarian operations have been conducted, including ten during the past day in the Donetsk and Lugansk People’s Republics, in the Zaporozhye, Kharkov and Kherson regions.

On Thursday, six humanitarian actions are carried out in the DPR and LPR, as well as in the Kharkov and Kherson regions, in which the population receives 465.5 tonnes of food and essentials, said Mizintsev, who also heads the Russian Joint Coordination Headquarters for Humanitarian Response in Ukraine

He also said that over 22,000 tonnes of humanitarian cargoes have been raised in Russia to be dispatched to Ukraine."
https://tass.com/defense/1441357
Vilken jävla propaganda! Hur många ton bomber, missiler, raketer och artillerigranater tror du ryssvinen har levererat till civilbefolkningen i Ukraina?
Citera
2022-04-23, 17:02
  #132053
Medlem
Ravatoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Absolut! deras bas i Murmansk!!! + några feta natobaser några mil ifrån St:Petersburg lär ju smaka mumma för Putin !

NATO har alltid varit nära Murmansk, via norge. Ett under att basen fortfarande finns kvar med det aggressiva NATO inpå knuten.
Citera
2022-04-23, 17:03
  #132054
Medlem
Lord2Moynes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Från Guardians live-blog nyss:

Two Russian generals killed near Kherson – Ukrainian Ministry of Defence
Two Russian generals have been killed near Kherson, the Ukrainian Ministry of Defence’s intelligence directorate has said. One is in critical condition.

The Ukrainian military on Friday hit a Russian command post near occupied regional capital Kherson, according to the statement.


Det går inte så bra i Kherson och söder för ryssarna.

Det är vodkadrömmar att tro ni ska ta Odessa.
Trevliga nyheter. Den speciella militära operationen går som planerat.

Hoppas de led innan de dog.

Äckelryssar.
Citera
2022-04-23, 17:03
  #132055
Medlem
serbisknegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Ukraina får Excaliburgranater till sina 4 st M777 haubitsar från Kanada.

https://mobile.twitter.com/markito0171/status/1517880624568274946
Men det står inte hur många Excaliburgranater de kommer att erhålla.
Citera
2022-04-23, 17:04
  #132056
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
"bara att släppa ut dem" är du dum i huvudet? förra gången man försökte upprätta humanitära korridorer så gick det inte mer än några sekunder innan ryssarna var där och bomba

Ryssarna bombar inga humanitära korridorer, det är de ukrainska nazisterna som gör det därför att de tar skydd bakom de civila, använder dem som mänskliga sköldar. Om det finns civila nere under stålverket är det ju bara att släppa ut dem, så blir nazisterna kvar är ensamma. Då vet vi hur det slutar. Nazisterna förintas. Alltså släpper inte Azov ut de civila.
Citera
2022-04-23, 17:04
  #132057
Medlem
KillPus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lazarevich
Det är ju bara att släppa ut dem. Problemet är att Azov-nazisterna önskar en mänsklig sköld, varför de inte kan lämna området utan att bli skjutna.

Ryssvinet, du vet väl, att så snart dessa går ut kommer dina äckelsläktingar gå till anfall i motsatt riktning, för att använda dessa som sköldar. Ni ryssmongoler gör alltid så. Man kan bara släppa dessa ut om det finns någon tredje helst oberoende part, typ Röda Korset. Lita aldig på ryssvinen!
Citera
2022-04-23, 17:04
  #132058
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Från Guardians live-blog nyss:

Two Russian generals killed near Kherson – Ukrainian Ministry of Defence
Two Russian generals have been killed near Kherson, the Ukrainian Ministry of Defence’s intelligence directorate has said. One is in critical condition.

The Ukrainian military on Friday hit a Russian command post near occupied regional capital Kherson, according to the statement.


Det går inte så bra i Kherson och söder för ryssarna.

Det är vodkadrömmar att tro ni ska ta Odessa.

Hmm, då kan man nästa tro på den tweeten som kom i förmiddags, den sa att ett femtiotal ryska officerare hade strukit med

Världen blev plötsligt en bättre plats
Citera
2022-04-23, 17:04
  #132059
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ravatos
NATO har alltid varit nära Murmansk, via norge. Ett under att basen fortfarande finns kvar med det aggressiva NATO inpå knuten.

Så kanske det är! men blir ju inte bättre nu när Finland ger en liten bredare front! samt att man nu är bara några mil ifrån St:Petersburg!
Citera
2022-04-23, 17:05
  #132060
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Umki
Hoppas du har rätt, men mycket kan flygas in!
Det gick ju inget vidare för ryssen att flyga in trupper i Ukraina 😂😂
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in