2022-04-23, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Det jag bekymrar mig över är att Ebba har vapenlicens.

Det bekymrar mig att du har yttrandefrihet.
Citera
2022-04-23, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smoerrebom
Åk till nån kyrka och elda upp biblar och se vad som händer, jättefarligt

Det där snacket är bara förnekelse av de riktiga problemen, du kanske inte vill att Sverige ska lösa några problem utan bara fortsätta utvecklingen mot att bli nordens libanon

Citat:
Ursprungligen postat av smoerrebom
gäsp, "farlig" retorik, sånt här snack börjar blir rätt tröttsamt och är helt improduktivt och infantilt, typiskt för fredsskadade och överakademiserade människor.
Du förnekar att ord som yttras kan orsaka upplopp?
Är det KD:s partikader som är tillbaka efter lunch? Bakfull redan på lördag middag eller lika korkade som sin partiledare?
Citera
2022-04-23, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av badbollen3
Jo, det var väl precis det jag sa?

"Kul" att aftonbladets kolumnist Lena Melin skriver en krönika och säger att polisen visst sköt skarpt, men jag har bestämt för mig att någon i tråden länkade till polismyndigheten/citerade någon polis att så inte var fallet utan att tre personer hade träffats av rikoschetter. Och sverigesradio stärker den bilden: https://sverigesradio.se/artikel/en-man-skjuten-efter-upploppen

Så jag utgår ifrån att SR talar sanning, vilket betyder att Lena Melin på aftonbladet ljuger, vilket i sin tur betyder att de sprider fake news.
Att Lena Mellin ofta bluffar eller sprider missledande rykten och faktoider är ju old news.
Citera
2022-04-23, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvartaVargen
Bra ebba. Är fan nästan så min SD röst går till KD efter det uttalandet <3

Det skulle kunna vara rätt men nej. KD var med när psykopaten reinfeldt satte igång massinvandringen för att börja kollapsa välfärden. De är allihopa kräkliberaler som vill att Sverige blir ett ruttet mini-USA. Detta är bara signalpolitik från ebba inför valet. De bryr sig om vad vi tycker var fjärde år när de vill ha våra röster. Sedan blir det något helt annat.
Citera
2022-04-23, 14:18
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silvret
Fallet visar hur svårt det är för polisen att träffa den de vill träffa.
Kan man inte träffa sitt mål ska man heller inte få bära vapen.
Så svårt är det inte.

Ja jag har skjutit med både pistol och gevär.
Citera
2022-04-23, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fummelpummel
Det bekymrar mig att du har yttrandefrihet.
I Muhammeds Mecka och Medina hade ingen yttrandefrihet - utom möjligen Muhammed själv.
Citera
2022-04-23, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
I Muhammeds Mecka och Medina hade ingen yttrandefrihet - utom möjligen Muhammed själv.

Så kommer vi också få det om vi börjar tumma på yttrandefriheten.
Citera
2022-04-23, 14:32
Medlem
WeAreAlls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomtenPutin
Ebba Busch vill att polis skjuter skarpt och dödar islamisterna.
”Borde skjutit skarpt”

– Varför har vi inte 100 skadade islamister, 100 skadade kriminella, 100 skadade upprorsmakare, säger partiledaren.

Wow,vad säger vi?
Ebba går om SD i brutalitet

https://live.aftonbladet.se/supernytt/news/ebba-busch-om-upploppen-borde-skjutit-skarp.SLPowIgfg?utm_source=share-btn

Hon har helt rätt! Trodde aldrig jag skulle rösta på KD men nu blir det så!
Citera
2022-04-23, 14:32
Medlem
Silvrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden
Så svårt är det inte.

Ja, många poliser borde avväpnas.
Citera
2022-04-23, 14:34
Medlem
Kill-9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Det hon säger i praktiken, då 100 poliser blivit skadade, borde 100 blivit skjutna. Egentligen 300 då det var 100 av varje sort.

Visst förstår jag känslan att vilja göra så, om någon här tycker så kan jag förstå. Men om en som representerar myndigheter och lagskrivare säger så är det mycket allvarligt. Man skulle kunna använda hennes ord, att med berått mod döda, som hon sa om covid-19.

Men om man tänker sig i situationen så visste polisen inte att 100 skulle bli skadade, ska de skjuta en för varje träffad. hur ska det gå till praktiskt, ska det skjutas samtidigt en sten kommer farande, kan man sikta rätt då, riskerar inte en nyfiken som står 300 meter bort att träffas då?

Det var inte alls det hon sade och det vet du.
Säg att du inte är så här korkad.
Citera
2022-04-23, 14:39
Medlem
WhenAllLightDiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden
Så svårt är det inte.

...men har du stått mot en mobb som kastar sten från olika håll och skit mot dig med, och hållt din gard..?

Talk is cheap.
Citera
2022-04-23, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kill-9
Det var inte alls det hon sade och det vet du.
Säg att du inte är så här korkad.
Det är Ebba Busch som är korkad. Hennes argumentation är på skolbarnsnivå och hon låter dessutom som en upprörd skolflicka. Hör du till partifolket så se till att hon åker på semester tills valet är över.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in