2022-04-23, 13:56
Medlem
Tuors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noobermench
Ska jag tolka det som att om en högervriden folkhop stormade Riksdagen så ska polisen förhålla sig passiv medans frustrerade invandrare i en förort ska skjutas?

Ja, för det är helt olika situationer.

Blattar och negrer försöker medvetet skada poliser över en BOK.
Citera
2022-04-23, 13:57
Medlem
Ankan-mannens avatar
Jag tror det var Patrik Sjöberg som uppviglade, för att Ras- Musen är pedofilbög.
Citera
2022-04-23, 14:02
Medlem
Tuors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Och allt det där blodet på grund av en helig skrift. Jag gissar att Gud blir glad över att hans heder skyddas med våld. "Lika för lika" eller "liv för liv, öga för öga, tand för tand, hand för hand, fot för fot" som Hammurabi skrev. För Gud är naturligtvis en man. Något annat skulle naturligtvis inte kunna gå för sig. En kvinnlig gud skulle aldrig ha ställt såna krav. Personligen tror jag inte på övernaturliga väsen alls. Och skulle dom finnas, så gör dom uppenbarligen ett mycket dåligt jobb.

Ja visst är det tragiskt. Men vi kan inte vika oss för muslimska grottmänniskor.

De måste bekämpas.
Citera
2022-04-23, 14:02
Medlem
Ankan-mannens avatar
Det jag bekymrar mig över är att Ebba har vapenlicens.
Citera
2022-04-23, 14:03
Medlem
Silvrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bithax
Gå ut och ställ dig på gatan så ska jag kasta 5kilos gatstenar på dig en kvart så ska vi se hur allvarligt skadad du blir. Du behöver nog inte ens uppsöka sjukvård tror jag. Lite kross och hjärnskador bara.

Om en småfet somalie-mamma kastar en sten på mig när jag har full kravallutrustning så lär det inte orsaka några allvarligare skador.
Citera
2022-04-23, 14:04
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grantoppen2
Ja inga vettiga föräldrar. Men det har ju ingen betydelse för om polisen ska använda vapen i en folksamling, det är ju inte barnens fel.

Dom får väl sikta lite ovanför "barnen" så klarar dom sig.
Skämt åsido, ingen polis kommer att skjuta rakt in i en folksamling...
Citera
2022-04-23, 14:05
Medlem
bithaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silvret
Om en småfet somalie-mamma kastar en sten på mig när jag har full kravallutrustning så lär det inte orsaka några allvarligare skador.

Inte ens 100 småfeata somaliemammor?
Du vet om att detta är en avrättningsmetod som används i deras hemländer eller hur?
Citera
2022-04-23, 14:06
Medlem
SvartaVargens avatar
Bra ebba. Är fan nästan så min SD röst går till KD efter det uttalandet <3
Citera
2022-04-23, 14:07
Medlem
smoerreboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av songline
Och vad är det som har satt igång upploppen?
Åk till nån kyrka och elda upp biblar och se vad som händer, jättefarligt

Det där snacket är bara förnekelse av de riktiga problemen, du kanske inte vill att Sverige ska lösa några problem utan bara fortsätta utvecklingen mot att bli nordens libanon
Citera
2022-04-23, 14:08
Medlem
Silvrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bithax
Inte ens 100 småfeata somaliemammor?
Du vet om att detta är en avrättningsmetod som används i deras hemländer eller hur?

Vi har ju facit. Ingen polis fick livshotande skador.
Citera
2022-04-23, 14:11
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silvret
Vi har ju facit. Ingen polis fick livshotande skador.

Det är inte säkert att någon attackerande våldsverkare skulle ha fått livshotande skador av en liten kula i benet heller...
Citera
2022-04-23, 14:13
Medlem
badbollen3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Men kåren har i decennier inte fått rätt folk. Kapten Klänning styrde över utbildningen i +10 år. De har bara tagit in Södertörns skadade individer. Förr hade det har varit ett icke-problem. Polisen hade inte tillåtit 100 skadade egna, om så hade de dödat minst 100 andra. Nu har du Södertörns skadade i makt och de bryr sig inte om just det som skapade balans förr. Skadar du en polis är du död.

Jo, det var väl precis det jag sa?

"Kul" att aftonbladets kolumnist Lena Melin skriver en krönika och säger att polisen visst sköt skarpt, men jag har bestämt för mig att någon i tråden länkade till polismyndigheten/citerade någon polis att så inte var fallet utan att tre personer hade träffats av rikoschetter. Och sverigesradio stärker den bilden: https://sverigesradio.se/artikel/en-man-skjuten-efter-upploppen

Så jag utgår ifrån att SR talar sanning, vilket betyder att Lena Melin på aftonbladet ljuger, vilket i sin tur betyder att de sprider fake news.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in