Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 6
  • 7
2022-02-23, 15:56
  #73
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krickert
Kommer gängor för dämpare som standard på jaktvapen?
Vissa och vissa inte. Men det kostar max 1500kr att få pipan gängad av en bra smed. Sen är det inte samma gänga på alla vapen och inte på alla dämpare.
Citera
2022-04-22, 20:20
  #74
Medlem
calmsolutions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dlcm
Det kommer bli bra att kunna köpa dämpare till alla vapen. Undrar dock hur priset på 22lr subsonic kommer utvecklas. Hoppas på en kraftig nergång. För med billigaste köpeskulor laddar jag 9mm till under 1.5kr och med dagspris/normalläge så laddar jag billigare än sub 22lr.


Förövrigt är wtt kikarsikte för 500kr nytt inget att ha. Skulle nog dra mig för qtt kalla det ett riktigt kikarsikte. Skjuter nog hellre med öppna sikten och ett förstoringsglas och då skämtar jag inte. Budgetkikare startar vid minst typ 1500kr. Köper man ett hawke eller vortexsikte i dom billigare segmentet kan man fortfarande skjuta på 300m.

300m? Jag antar att du inte pratar om .22lr då?

Vad gör vi med våra befintliga licenser för dämpare, är det bara att slänga?
Citera
2022-04-22, 22:39
  #75
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av calmsolution
Vad gör vi med våra befintliga licenser för dämpare, är det bara att slänga?
Om man haft den några så kanske det kan vara bra att spara licensen om man kommer i en situation där det ifrågasätts om man köpt den lagligt.
Citera
2022-04-23, 09:15
  #76
Avstängd
Betyder detta att man kan köpa de där byggsatserna på Wish lagligt 1 juli och bygga ihop dem och använda dem lagligt?

Jag tycker detta är bra. Det är bra ur försvarsynpunkt. Mer nattjakt borde legaliseras med för ex älg. Bra träning mot den lede FI.

Betyder detta att man kan köpa de där byggsatserna på Wish lagligt 1 juli och bygga ihop dem och använda dem lagligt?

Jag tycker detta är bra. Det är bra ur försvarsynpunkt. Mer nattjakt borde legaliseras med för ex älg. Bra träning mot den lede FI.

Momsen borde tas bort på nattsikten och detta kan kompenseras genom att tex höja momsen för miljardärerna Bonniers bokmoms.
__________________
Senast redigerad av Kulturmarxist 2022-04-23 kl. 09:44.
Citera
2022-04-26, 08:44
  #77
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Betyder detta att man kan köpa de där byggsatserna på Wish lagligt 1 juli och bygga ihop dem och använda dem lagligt?
Isp lagen har inget undantag ljuddämpare kräver alltid isp tillstånd enkelt sagt.
Citera
2022-07-01, 13:16
  #78
Medlem
Flashshits avatar
Så har då dagen äntligen kommit, stort grattis till en ytterst liten delseger alla vapenbröder!

Nu är det bara femåringarna som skall bort också...


Ps. Morgan Johansson är den störste idioten som någonsin gått i ett par skor! Ds.
Citera
2022-07-02, 20:55
  #79
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dlcm
Vissa och vissa inte. Men det kostar max 1500kr att få pipan gängad av en bra smed. Sen är det inte samma gänga på alla vapen och inte på alla dämpare.

Och på det att det inte är självklar att halvautomater funkar utan gasjustering.
I vissa fall snurra skruvmejsel, i andra mer besvär
Citera
  • 6
  • 7

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback