Citat:
Ursprungligen postat av
Slaskfarsan
Egypten 2013:
Den hårdföre islamistiske förkunnaren Ahmed Abdallah, även känd som Abu Islam, dömdes på söndagen till elva års fängelse av en egyptisk domstol, efter att han offentligt bränt upp en bibel.
Säger ingenting egentligen om nåt. Annat än att hädelse är straffbelagt i vissa länder men inte andra. Det var straffbelagt i Sverige också. Det hänger ihop: om det blir förbjudet att häda islam, kommer det bli förbjudet att häda kristendomen. Och vi vet vad vänster tycker om kristendomen, så det kommer aldrig bli förbjudet i lag att häda någon religion. Även om kommunister gärna vill se ett sett att förbjuda just kristendomen, men inga andra religioner.
Men vänsterfolket leds fortfarande att tillräckligt smarta personer att de inser direkt att man kan inte förbjuda hädelse mot en religion men samtidigt tillåta det för alla andra religioner.
Men en vacker, eller kanske inte så vacker, dag kommer de svarta långskäggen i sån maktposition i Sveriges riksdag att vi får undantagslagar just för islam inskrivna i grundlagen.
Önskade jag kunde säga att vi har spännade tider framöver. Men det kan jag inte, för jag har barn.