2022-04-23, 00:41
Medlem
Massmedias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Säkert för jävligt ur många aspekter. Skillnaden är att vi inte fortfarande hämtar våra värderingar i den perioden. Vi läser inte Eddan och lever inte våra liv i enlighet med den. Vi startar inte upplopp om nån bränner Eddan.

Well, våldsamma upplopp och kravaller har skett i Sverige genom hela historien, från medeltiden, 1700-talet, 1800-talet och hela 1900-talet. Poliser har ofta skadats.

Hänger naturligtvis ihop med fattigdom, utanförskap, misär, mögel, arbetslöshet, kriminalitet, svårighet att komma in i samhället. Detta finns belagt i alla tider genom historien.

Jag antar att du inte menar att det är för att de är "muslimer" som upploppen sker? Det vore ju rent infantilt och löjligt att påstå.
Citera
2022-04-23, 00:43
Medlem
aquaman1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Men hade Ebba gjort som Jesus tänkt. Hade vi liksom hela Europa varit muslimskt. Polen extremt kristna satte stopp för det muslimska korståget. Ebba är kristen, en av våra sista krigare mot det muslimska hotet som vill äta oss, förgöra oss.
Tror du förväxlar paranoid rasist med kristen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Massmedia
Jag tror skribenten menade Rasmus Paludan, som ju är pedofil och sexchattar med barn.

Muhammed brukar framställas som "pedofil" i högerextrema kretsar då han enligt skriften ska ha gift sig med en mycket ung flicka/barn. Men detta var på typ 600-talet efter Kristus, före vikingatiden, det var en liiiiite annan bedömningsgrund då.

Så Paludan är pedofil medans Muhammed som gifte sig med en sexåring och knullade henne när hon var 9 är inte det?

Har du en länk till Paludans chatloggar? Jag hittar dem inte. Skulle vilja läsa dem själv.

idiot!
Senast redigerad av AbsolutPrada 2022-04-23 kl. 00:45.
Citera
Medlem
Silvrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TyrgilScramasax
Barn? Pedofil?

Pedofilen Paludan.
Citera
Medlem
Zaedrewss avatar
Varför klagas det för? Jag är ett 70-tals barn. Jösses vad som var tillåtet då. Den polisen då behövde inte ens säga till. Om du skadar oss är du död. De försökte inte ens kriminella på ens tid. Polisen var herren. Nu knullar vem som den som vill svenska polisen i röven och detta är hur jävla fel som helst. Att polisen ens bryr sig om att bli rövknullad. Fel i min tanke. Mina poliser döda de som tänkte som det. Det var bra för min bok också. För polisen är det värsta gänget!
Citera
2022-04-23, 00:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Massmedia
Well, våldsamma upplopp och kravaller har skett i Sverige genom hela historien, från medeltiden, 1700-talet, 1800-talet och hela 1900-talet. Poliser har ofta skadats.

Hänger naturligtvis ihop med fattigdom, utanförskap, misär, mögel, arbetslöshet, kriminalitet, svårighet att komma in i samhället. Detta finns belagt i alla tider genom historien.

Jag antar att du inte menar att det är för att de är "muslimer" som upploppen sker? Det vore ju rent infantilt och löjligt att påstå.
De påstår själva att det är för att de är muslimer som de gjorde upplopp. Att det var pga att de inte accepterar svenska lagar där koranbränning är tillåtet. Ljuger de?
Citera
2022-04-23, 00:46
Medlem
AdMortems avatar
Religiösa partier bör i få finnas. Hon har klockrent demonstrerat det
Citera
2022-04-23, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomtenPutin
Nej men vad ska nu lille Uffe tuffe komma med när allt gott och blandat är taget?

Relevant fråga, nu när Ebba tagit fram Bazookan och bildat SKD ihop med Åkesson vet jag inte var Tuffe Uffe ska ta vägen.

Hårdare retorik än det här blir nog tufft även för en hårding som Uffe i jaktkläder.

Samtidigt har S tuffat till retoriken så mellan S och SKD är utrymmet begränsat.

Och till råga på allt är ordning och reda och hårdare straff en traditionellt viktig fråga för M.

Det kanske var en del av vad utspelet handlade om från Ebba, att lägga rabarber på den här positionen och sno åt sig dom M-rösterna.

Undrar vad Uffe säger på nästa möte?
Citera
2022-04-23, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomtenPutin
Ebba Busch vill att polis skjuter skarpt och dödar islamisterna.
”Borde skjutit skarpt”

– Varför har vi inte 100 skadade islamister, 100 skadade kriminella, 100 skadade upprorsmakare, säger partiledaren.

Wow,vad säger vi?
Ebba går om SD i brutalitet

https://live.aftonbladet.se/supernytt/news/ebba-busch-om-upploppen-borde-skjutit-skarp.SLPowIgfg?utm_source=share-btn

Håller med henne. Vi kan inte acceptera detta.. mammor som hejar på deras barn att kasta Sten på polisen och deras bilar. Det har gått förlångt. Hoppas att dessa föräldrar blir av med vårdnaden om sina barn.
Citera
2022-04-23, 00:49
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fummelpummel
Dom är strykrädda. Det blir så när man har åkt på pisk i åratal.
Fel. Polisen har haft bra personal. Men vad tror du händer när Daniel Eliasson styrde och alla riktiga poliser på chefsnivå åkt ut. Samt att man sänkt kraven för att öht bli polis. Det är 20 år sedan Göteborgskravallerna sedan gatstenskastar-avskummet blev rättmätig skjuten. Men det är 20 år sedan. Tänk alla hen-poliser som tagit över sedan dess.

Nä, felet är inte att man "åkt på pisk i åratal". Felet är att man aktivt från regeringarna önskat hen-poliser. Och då står man med trosorna nere när Muhammed kukar ur.
Citera
2022-04-23, 00:50
Medlem
Zaedrewss avatar
Ok vad exakt är rasist med att vi svenskar får var svenskar mera? Gå och lägg dig din jävla rasist.

Vi svenskar är fan under attack överallt. Fuck You! Vi kommer vinna.
Citera
2022-04-23, 00:56
Medlem
JSelwyns avatar
Sorgligt när msm och politiker fultolkar Ebba. O då är jag ändå inget jätte-fan av henne. Men rätt skall vara rätt.

Precis som EB sa i Aktuellt/citat i tidningar, så har hon aldrig sagt att polisen borde skjutit in i folkmassan. Verkanseld skjuts i luften (i bästa fall). Att sen 3st fick ricochet-skador är ju olyckligt. Men glöm inte bort hur många poliser som skadades- Några kanske får men för livet osv.

Vad hade hänt om demonstranterna hade fått ut polisen ur bilen? Vill vi ens tänka på det?

Tycker att det var befogat i denna exceptionella situation att skjuta verkanseld, i brist på bättre verktyg (vatten-kanoner, gummikulor).

Var-och-en som vandrar på denna jord, vet att det finns folk som inte lyssnar till något annat än våld. Vi såg ett 100-tal av den förra helgen. Dessutom bekräftar alla dödsskjutningar densamma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in