2022-04-23, 00:04
Medlem
Massmedias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fjodor1000
Skickar ännu en länk. https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/jaEgMb/sa-skriver-varldens-medier-om-upploppen

Ja som sagt, svensk media (och svenskarna) älskar att skriva och läsa om hur det rapporteras om Sverige i utländsk press. Vid varje val är det likadant, skulle inte kalla det "världsnyheter" så snart det skrivs en artikel om Sverige.
Citera
2022-04-23, 00:05
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cay
Det känns ändå som att det ”känslomässiga” uttalandet från hennes sida tog sin tid, nästan som att det var ytterst finslipat och utlöstes med en väl inplanerad publicering. Däremot imponerar inte utlandet och på samma gång förvånar det inte heller.

Drar man till med en vild gissning landar svaret på hennes fråga någonstans kring att rättsystemet i Sverige inte bygger på ”öga för öga, tand för tand”. Man läste inte några uttalanden om att hon ansåg sig förtjäna att bli utsatt för förtal efter att hon själv hade begått det. Komiskt.

Sedan kan man även tycka att det bör anses vidrigt att som politiker använda en uppmärksammad och tragisk händelse där en stor mängd personer råkade illa ut - för egen vinning. Det menar många är att gå för långt, men det är snarare en olycklig bugg som hon besitter.

Det handlar främst om en relativt oerfaren politiker som inte riktigt vet när hon när hon bör tala, tiga, synas eller inte synas och det grundar sig i hennes oförmåga att utvärdera åsikts-trender. Hennes medvetna ignorans och omedvetna klumpighet i finrummen och det publika efterliknar mest en orolig, curlad och sönderavlad knähund i en hundgård präglad av mångfald. Det uppträdandet är något hennes följare, in i det sista, kommer att försöka legitimera fram tills dagen då en avgång är det enda accepterade alternativet hon har kvar.

Det fetmarkerade förefaller ju märkligt ur den aspekten att partiledarna förr aldrig sade något om det inte var förankrat i partiet. Nu har vi sett Sabuni göra tanklösa uttalanden i intervjuer, men budskap som detta borde ju ha gått genom en partigranskning innan kan man tycka.
Citera
2022-04-23, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cay
Det känns ändå som att det ”känslomässiga” uttalandet från hennes sida tog sin tid, nästan som att det var ytterst finslipat och utlöstes med en väl inplanerad publicering. Däremot imponerar inte utlandet och på samma gång förvånar det inte heller.

Drar man till med en vild gissning landar svaret på hennes fråga någonstans kring att rättsystemet i Sverige inte bygger på ”öga för öga, tand för tand”. Man läste inte några uttalanden om att hon ansåg sig förtjäna att bli utsatt för förtal efter att hon själv hade begått det. Komiskt.

Sedan kan man även tycka att det bör anses vidrigt att som politiker använda en uppmärksammad och tragisk händelse där en stor mängd personer råkade illa ut - för egen vinning. Det menar många är att gå för långt, men det är snarare en olycklig bugg som hon besitter.

Det handlar främst om en relativt oerfaren politiker som inte riktigt vet när hon när hon bör tala, tiga, synas eller inte synas och det grundar sig i hennes oförmåga att utvärdera åsikts-trender. Hennes medvetna ignorans och omedvetna klumpighet i finrummen och det publika efterliknar mest en orolig, curlad och sönderavlad knähund i en hundgård präglad av mångfald. Det uppträdandet är något hennes följare, in i det sista, kommer att försöka legitimera fram tills dagen då en avgång är det enda accepterade alternativet hon har kvar.

När ska en politiker uttrycka sig menar du, när något sådant här har hänt? Och hur mycket får dom uttrycka sig, enligt dig?
Citera
2022-04-23, 00:07
Medlem
AccessThats avatar
Och vart var du då? Vart var andra bastanta män som du? Ut och kör och lämna inte männens jobb åt "kärringar"! Kör!

-Personligen uppskattar och respekterar jag polisen,

Citat:
Ursprungligen postat av RandomWanderer
Helt rätt!

Polisen är nu officiellt förstörd av Feminism. De är så rädda att de knäböjer och vägrar dra vapen.

Alla islamister borde ha skjutits på plats som hade en sten i handen, även kvinnorna och barnen som gjorde detsamma.

Alla ”Poliser” som deltog måste avskedas direkt. Vi kan inte ha en rädd Feministisk poliskår.

Tänk att Feminismen nu även lyckats bryta ner Poliserna till att bli ett gäng rädda töntar…
Citera
2022-04-23, 00:08
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Ja visst är det så. Hade polisen gått in och oskadliggjort några av upprorsmakarna genom skott i benen, så hade situationen förmodligen blivit lugn rätt snabbt.
Och du är säker på att ingen av dem har skjutvapen på sig? Tänk också på att poliser är inte bara stor starka män, utan kvinnor också.
Citera
2022-04-23, 00:08
Medlem
Rasputin420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Ja visst är det så. Hade polisen gått in och oskadliggjort några av upprorsmakarna genom skott i benen, så hade situationen förmodligen blivit lugn rätt snabbt.

Tycker inte svenska polisen förtjänar att ha vapen om dom inte använder dom kreativt
Citera
2022-04-23, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Massmedia
Ja som sagt, svensk media (och svenskarna) älskar att skriva och läsa om hur det rapporteras om Sverige i utländsk press. Vid varje val är det likadant, skulle inte kalla det "världsnyheter" så snart det skrivs en artikel om Sverige.

Jag ger faktiskt totalt fan i vad du tycker är världsnyheter men det vore ju roligt om du kunde hålla dig till trådens ämne istället för att sitta och ordbajsa. Jag säger att Ebba hade helt rätt i att polisen skulle få använda vapen mer i en sån här situation. Jag antar att du vill att poliserna ska bjuda på burgare istället?
Citera
2022-04-23, 00:14
Medlem
Massmedias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fjodor1000
Jag ger faktiskt totalt fan i vad du tycker är världsnyheter men det vore ju roligt om du kunde hålla dig till trådens ämne istället för att sitta och ordbajsa. Jag säger att Ebba hade helt rätt i att polisen skulle få använda vapen mer i en sån här situation. Jag antar att du vill att poliserna ska bjuda på burgare istället?

Jag är nog en av de som hårdast försvarat att polisen ska ha våldsmonopol och att de borde ha betydligt effektivare medel, mellan hjälm/sköld och skarpladdad pistol. Jag har flera gånger föreslagit vattenkanon, tårgas och gummikulor i en ökande skala. Men hela tiden att polisen inte ska använda mer våld än nödvändigt för att behålla våldsmonopolet.

Sen har jag också skrivit att jag stödjer delar av det som Ebba har sagt.

Av ditt sätt att följa diskussionen och de osammanhängande kommentarerna får man förmoda att du är rätt intoxikerad?
Citera
2022-04-23, 00:14
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Och du är säker på att ingen av dem har skjutvapen på sig? Tänk också på att poliser är inte bara stor starka män, utan kvinnor också.

Poliskvinnor kan också använda sina tjänstevapen. Vilket kön var det på poliserna som pepprade ett barn med Downs syndrom full med bly? Tänk om dessa poliskvinnor varit i tjänst!
Citera
2022-04-23, 00:15
Medlem
RamsundAktaRingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Studspojken
Man kan undra, hade Jesus varit överens med Ebba Bus? 😄
Jesus från Nasaret och hans kontakt med soldater resulterade inte i förbud mot att vara soldat.
Liknelsen vända andra kinden till berör smädelse, att bli smädad offentligt. Att vända andra kinden till blir att stoppa aggressionscirkeln och ställa sig över den som skändar.
Liknelsen där man t o m ger bort underkläderna där någon kräver ens kläder (mantel), ger skam till den som kräver detta då den gör den utsatte naken; en väldig skam på den tiden, och som faller tillbaka på den krävande, den stjälande.

Bibelbudet du ska inte döda ska egentligen vara översatt, du ska inte mörda (hebreiska).

Men, det finns även Bibelcitat som beskriver den sista tiden som den mest fruktansvärda och djävulska tid där det är lika bra inte motstå övermaktens repressalier. Då uppmanas de troende gå i fängelse eller möta svärdet hellre än strida mot ett djävulskt världsherravälde som förvisso är bara några år men desto mer förödande.

Om man tänker att riksdagsledarmöter attackerade varandra med stenar istället för med ord så skulle en kula i benet antagligen vara sedd som riktigt för att upprätthålla säkerheten. Kan vi tänka det samma också om amulans-, brandkårs- och polispersonal? Jag tror det. Så Ebba är inte helt ute och cyklar. Fälla, inte döda är inte fel för att stävja våldsmän. Och kvinnor. Om dödsfall sker står ansvaret på den, de som med vapen attackerar civilsamhället.
Att en Koran på svenska (inte arabiska) bränns som protest mot sharialagar som förespråkar dödsstraff mot hädelse, äktenskapsbrott, homosexualitetatt, att lämna islam (you can check in but never leave) är inget kontroversiellt. En protest som mot mycket annat.

Låt oss bränna Koranen, Bibeln, socialdemokraternas partibok m m tillsammans. Egentligen inget kontroversiellt t o m ansökt hos myndigheter i ordnade former för demonstration. Men, så är inte fallet med islam. Där ska inte vissa saker kritiseras. Det är deras hämmande hamsterhjul. Något helt stå emot.

De som kräver eller tillåter blasfemilagar gräver oss tillbaka till före medeltiden. Att Sverige har våldsmonopolet är t o m bra för våldspersoner (de med låg impulskontroll som män från Mellanöstern) som då får signlen, hit men inte längre. Oftast är dessa personer så besinningslösa vid ex upplopp så verkanseld mot dem kyler så att säga deras egen destruktivitet. Dessutom är det oftast några få som behöver näpsas och då upplöses de församlade. Jag kan t o m tänka mig riktigt långa straff för dessa som leder upprepade upplopp.

Gör mot andra som du själv vill bli behandlad.
Senast redigerad av RamsundAktaRingen 2022-04-23 kl. 00:51.
Citera
2022-04-23, 00:16
Medlem
Islamisterna håller iallafall på traditionen att stena folk till döden.
Fel århundrade och fel land bara.
Ebba har rätt i sak. Det borde varit flera situationer där det vore rätt att skjuta skarpt.
Handlar inte om skjuta i folkmassa utan att polisen ska försvara sig. De tränar mycket på svåra situationer.

Att mammor fostrar sina barn till att kasta sten mot polis, brandkår, vårdpersonal visar hur jäkla illa läget är i detta land.
Citera
2022-04-23, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Massmedia
Jag är nog en av de som hårdast försvarat att polisen ska ha våldsmonopol och att de borde ha betydligt effektivare medel, mellan hjälm/sköld och skarpladdad pistol. Jag har flera gånger föreslagit vattenkanon, tårgas och gummikulor i en ökande skala. Men hela tiden att polisen inte ska använda mer våld än nödvändigt för att behålla våldsmonopolet.

Sen har jag också skrivit att jag stödjer delar av det som Ebba har sagt.

Av ditt sätt att följa diskussionen och de osammanhängande kommentarerna får man förmoda att du är rätt intoxikerad?

Jag skulle nog lägga mina odds på att jag är högre utbildad än dig. Om du inte suttit och läst 500 poäng historia eller nåt. Men du har lite svårt att hålla dig till ämnet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in