2022-04-23, 14:57
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av badbollen3
Jo, det var väl precis det jag sa?

"Kul" att aftonbladets kolumnist Lena Melin skriver en krönika och säger att polisen visst sköt skarpt, men jag har bestämt för mig att någon i tråden länkade till polismyndigheten/citerade någon polis att så inte var fallet utan att tre personer hade träffats av rikoschetter. Och sverigesradio stärker den bilden: https://sverigesradio.se/artikel/en-man-skjuten-efter-upploppen

Så jag utgår ifrån att SR talar sanning, vilket betyder att Lena Melin på aftonbladet ljuger, vilket i sin tur betyder att de sprider fake news.

Jag är ärligt extremt bekymrad. Melin kan gå och dra något gammalt över sig. Men saken varför polisen har ordning är för de är värsta gänget i stan. De kan döda utan konsekvenser. Vi är alla ombord på det. När de inte gör det utan backar och blir blåslagna är det fan ingen riktigt polis länge och vi bör alla vara extremt bekymrade.
Citera
2022-04-23, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmyghukareN
Enligt obekräftade åsikter, har Morgan Johansson beslutat att införa ett nytt obligatoriskt prov i polisens utbildning.

Inspirationen till det nya testet kommer från utlandet: https://imgur.com/a/CVq6LjH

Alla poliser som vägrar provet, eller får icke godkänt, avskedas naturligtvis.

Underbart. Vi har importerat 2 miljoner stenkastare. Kanske borde dom lära ut på utbildningarna om hur man kastar stenen på bästa sätt. Finfint kulturellt utbyte.
Citera
2022-04-23, 15:00
Medlem
DeValeras avatar
Hade ett liknande uppror skett fast med deltagare från låt oss säga den yttersta politiska högerkanten som Motståndsrörelsen, scientologer, Jehovas Vittnen eller antivaxxare. Ja, då hade de journalister och politiker som klagar över Busch uttalande bräkt i kapp varför inte polisen sköt skarpt för att återställa ordningen.
Citera
2022-04-23, 15:02
Medlem
Kill-9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av songline
Argumentationen gällde varför polisen inte fredade sig genom att skjuta skarpt in i folkmassan. Och fått hundra skadade islamister, enligt Bjebba. Vad hade hänt nästa vecka, tror du?

Bara en som redan ses som idiot kommer undan med sådant. Jösses, om Jimmie hade hävt ur sig detta...

Nej, det sade hon inte.
Du KAN bara inte vara så hör korkad.
Citera
2022-04-23, 15:02
Medlem
Intressant hur stor skillnad det är mellan rubriken och lite mer kontext.

https://www.expressen.se/nyheter/varfor-har-vi-inte-100-skadade-islamister-1/

"Vi hade personer som tog till sten i syftet att döda svensk polis, i syfte att döda räddningstjänst, i syfte att döda – i vissa fall – sjukvårdspersonal. De borde vara de som är skadade – inte svensk polis, säger Ebba Busch i ”Ekots lördagsintervju”.

På frågan om det hade varit ett bra resultat om polisen skadat fler upploppsmakare svarar Ebba Busch:

– Om det är det som krävs för att säkerställa att i alla bostadsområden i Sverige så är det ytterst svensk polis som bestämmer. Inte enskilda personer. Inte upprorsmakare, inte stenkastande våldsverkare, inte islamister. Där gäller svensk lag.

– De som är satta att upprätthålla den ordningen, som är satta att ha det våldmonopolet – det är svensk polis. Så frågan som borde ställas är: varför sköts det inte skarpt
?"

I grund och botten ja, polisen ska ta till så mycket våld som krävs. Sen är det ett ledningsproblem där de satt individuella polisen i valet mellan pistol eller inget. Det skulle såklart varit vattenkanoner och så. Men när folk tar upp gatstenar och kastar mot andra människor, så ska det ageras av polis, inte backas och låta våldsverkarna ha sin vilja fram, som dom fick där. Om det som krävs är at skjuta den första, så är det det som behövs. Det är inte sannolikt att en andra går fram och kastar.

Sen ska det gå utan att skjuta om polisledningen hade skött sig med andra medel, som vattenkanoner, tårgas etc, men i teorin, även skjuta skarpt om det krävs.

Att polisen backar undan, och ger våldsverkarna kontroll över områden, det ska inte hända. Det är ett enormt misslyckande av polisledningen m.fl, som nu försöker kasta uppmärksamheten på andra.
Citera
2022-04-23, 15:05
Medlem
Ganska övertygad att majoriteten av befolkningen står bakom Ebba i hennes uttalande. Tror att dvärgen oxå gör det innerst inne.
Ebba har mitt fulla stöd, klok och snygg!!!
Citera
2022-04-23, 15:06
Medlem
Stakeholders avatar
Kommer en liten gubbe gående och viftar med kniv eller pistolliknande föremål, så skjuter polisen skarpt.

Kommer ett par hundra stenkastande ligister tycker hela pk-Sverige att det är katastrofalt om polisen drar vapen.

Förklara detta gärna för en som inte hänger med här.
Citera
2022-04-23, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av songline
Argumentationen gällde varför polisen inte fredade sig genom att skjuta skarpt in i folkmassan. Och fått hundra skadade islamister, enligt Bjebba. Vad hade hänt nästa vecka, tror du?

Bara en som redan ses som idiot kommer undan med sådant. Jösses, om Jimmie hade hävt ur sig detta...

Min fetning

Då hade det naturligtvis bara varit att fortsätta skjuta från polisen.

Ditt snack utmynnar i slutänden till att muslimer skall tillåtas försöka döda poliser utan att polisen stoppar dem med eld för då blir det bara värre nästa gång i muslimernas attacker att försöka döda poliser.
Citera
2022-04-23, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OneTwoZero
Ganska övertygad att majoriteten av befolkningen står bakom Ebba i hennes uttalande.
Ursäkt@ men du måste mena majoriteten av incelbefolkningen? Vi andra i den större gruppen svenskar förväntar oss hennes avgång på måndag!
Citera
2022-04-23, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kill-9
Nej, det sade hon inte.
Du KAN bara inte vara så hör korkad.
"Vi har alltså minst hundra skadade poliser, och den stora frågan som borde ställas är: Varför har vi inte minst hundra skadade islamister, hundra skadade kriminella, hundra skadade upprorsmakare?"
"Varför sköt inte polisen skarpt?"
https://sverigesradio.se

Jag avslutar diskussionen här eftersom det är meningslöst.
Citera
2022-04-23, 15:12
Medlem
WatchItNows avatar
Mellan raderna läser jag, med fakta att 100 poliser skadats och 3 demonstranter, att antingen är polisen gnällspikar och anmäler skrapsår som "skada". Eller så fanns nästan inga farliga situationer och allt är uppblåst (utom de tre skotten som skadade). Polisen var troligen långt ifrån demonstranter som kastade sten och hade bara kunnat lämna stället så hade ingenting hänt. De som kastade sten kastade enbart på polisen, som inte ens hade behövt vara där eftersom Paludan stack som ett skott eller inte ens kom.

Jag får inte ihop detta, på annat sätt än att svensk polis är totalt inkompetent och lätt kan överlistas av dumskallar som Paludan och invandrade 15-åriga etiopier.
Citera
2022-04-23, 15:13
Medlem
Crime-boy2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Studspojken
Man kan undra, hade Jesus varit överens med Ebba Bus? 😄

https://www.svd.se/a/dOyOMw/svensk-polis-skolas-av-vansterradikaler
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto