2022-04-22, 10:40
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Lazyman
Jag arbetade i produktionen, med med vad och vem jag är avslöjar jag inte.
Jag har inget behov av att försvara, jag försöker förklara saker som missuppfattas.
Det var inte uppgjort hur många som skull klara sig till slutet. Det gjorde planeringen av kommande dagar lite besvärlig ibland.
Tycker det var tydligt i programmet att det inte var en vanlig tävling. Det var inte snabbast vinner, först upp på berget vinner
Presis som i en riktig uttagning bedömmer man många olika saker.
Gällande förhören förklarades det att I skarpt läge skulle man gå längre. Förhörsledarens bedömning av de som åkte ut i det momentet var tydligt.

Programmet har varit populärt även i år, men som med all TV, alla gillar inte allt. Mycke på tv jag tycker är skit, men som många tittar på och gillar. Idol, skit tycker jag, många som gillar det. Mästarnas mästare, alltid bra enligt mig, andra tycker det blivit tråkigt.

.

Tack, kul med insider-info, även om det var rätt ytligt för du väl inte får/vågar berätta mer.

Jag tycker årets säsong var bra förutom sista avsnittet som verkade väldigt ihoptryckt; man gick från 5 pers till 2 på nolltid och man hann inte riktigt sätta sig in i lidandet, som man gjort i andra avsnitt. Har vi haft ett tapp på 3 av 5 pers, dvs 60% i nåt annat avsnitt liksom? nej.

Skulle föreslå att man kör två avsnitt på sista dagen om det är så många kvar som 5, när den dagen börjar.
Citera
2022-04-22, 10:44
Avslutad
ja, det blir trovärdighetsproblem när de säljer programet som en SOG-uttagning, men där det egenligen är en dramaturgisk TV-show, dock med riktiga SOG-personer. Gör det helt autentiskt istället och skit i att det måste va på ett visst sätt för att det ska anpassas till TV. Ta bort alla regissörer, manusförfattare och scriptor m.m.

Vi vill ha äkta vara, helt utan nåd!
Citera
2022-04-22, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hundbajsposen
Patetiskt och pinsamt.

Manus, uppgjort och skevt.
.
Manus, nej.
Uppgjort, nej.

Ingen av oss visste vilka och hur många som skulle vara kvar till slutet.
Citera
2022-04-22, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gniknus2
Tack, kul med insider-info, även om det var rätt ytligt för du väl inte får/vågar berätta mer.

Jag tycker årets säsong var bra förutom sista avsnittet som verkade väldigt ihoptryckt; man gick från 5 pers till 2 på nolltid och man hann inte riktigt sätta sig in i lidandet, som man gjort i andra avsnitt. Har vi haft ett tapp på 3 av 5 pers, dvs 60% i nåt annat avsnitt liksom? nej.

Skulle föreslå att man kör två avsnitt på sista dagen om det är så många kvar som 5, när den dagen börjar.
Ja, helt klart ett problem när flera försvinner i ett avsnitt. Om bara 1 försvinner finns mer tid att spegla varför personen lämnar in armbandet eller instruktörerna tar den.
Citera
2022-04-22, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qaaq
ja, det blir trovärdighetsproblem när de säljer programet som en SOG-uttagning, men där det egenligen är en dramaturgisk TV-show, dock med riktiga SOG-personer. Gör det helt autentiskt istället och skit i att det måste va på ett visst sätt för att det ska anpassas till TV. Ta bort alla regissörer, manusförfattare och scriptor m.m.

Vi vill ha äkta vara, helt utan nåd!

Märkligt, jag fick inte ta del an något manus. Ingen regi till deltagarna heller. Några som fickbetalt för att inte göra något med andra ord....
Ja, övningarna var planerade, men inte vad som skulle hända. De som jagade deltagarna fick order hur de skulle agera, inte deltagarna.

Men visst, allt du ser på Tv är anpassat för TV. Märkligt vore det annars. Skulle bli trist TV och obegriplig.
Citera
2022-04-22, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gniknus2
Hur har brandmansdamen presterat? Jag trodde hon varit sisådär, men jag kanske minns fel?
Tycker det är konstigt att hon aldrig blev inkallad på förhör?eller blev hon det.
Citera
2022-04-22, 12:31
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av supermuppen1
Tycker det är konstigt att hon aldrig blev inkallad på förhör?eller blev hon det.

Minns inte. Har för mig hon var klen i övningar dock, men minns inte rätt kanske?

Kan inte se hur en tjej som henne skulle klara sig i en specialstyrka. Kvinnor där måste se ut som Petra gör. Dvs biffig.
Citera
2022-04-22, 12:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lazyman
Märkligt, jag fick inte ta del an något manus. Ingen regi till deltagarna heller. Några som fickbetalt för att inte göra något med andra ord....
Ja, övningarna var planerade, men inte vad som skulle hända. De som jagade deltagarna fick order hur de skulle agera, inte deltagarna.

Men visst, allt du ser på Tv är anpassat för TV. Märkligt vore det annars. Skulle bli trist TV och obegriplig.
fast man märker ju, speciellt i UK/AUS-versionerna hur väl medvetna SOG/SAS är om kamerorna och hur det filmas. Jag tror de överdriver och gör till sig lite bara för att visa för TV hur tufft det är? Behöver inte va fel, men känns inte alltid autentiskt.

Kanske inte finns uttalas i kontrakten att ledarna ska bete sig si eller så, men känns som det blir lite show och skådespel från dem iom kamerorna.

Skulle gärna se en ren dokumentär om ett riktigt SOG-uttagning och riktiga prövningar, verkar spännande. Kanske slow TV - "Den stora SOG-uttagningen" istället för älgvandring.
Citera
2022-04-22, 14:02
Medlem
Programmakarna måste se över övningar och hur man sorterar ut vilka som klarar övnimgarna och då även hela programserien. Måste bort från mångfaldshetsen. Nu såg de till att en kvinna klarade sig till slutet trots att hon vägrade svara på frågor under förhöret, vilket inte var ok att killarna gjorde. Då motiverades kritiken med att då kan man slängas längst in i fängelsehålan eller något ännu värre, eftersom man inte är till nytta.
Citera
2022-04-22, 14:12
Medlem
I förhören fanns ingen logik i vad de ville av deltagarna och vissa kommentarer om hur agera skulle inte fungera i verkligheten. Ledarna (jag vägrar kalla dem instruktörer eftersom de oftare satte deltagare på pottkanten än faktiskt instruera) var motsägelsefulla i sina synpunkter på hur man bör agera. Å ena sidan skall man berätta lite för det är fel vara tyst. Men i riktigt förhör vill man få ut info och en som besitter viktig info dör med den så då är det bra vara tyst. Annars kan man lika bra berätta allt på en gång. Nä, de där ”instruktörerna” är humbug. Extra töntigt när de ser allvarliga ut.

Sedan märks det att deltagarna får instruktioner om hur de förväntas agera när möter motstånd. Idealet är om en grupp som tillfångatas gör våldsamt motstånd, slänger angriparna i vatttnet. Borde vara legio eftersom ledarna tjatar om att allt skall vara autentiskt.
Citera
2022-04-22, 18:35
Medlem
Boxaren klarade ju inte vattenmomentet, skrek som en flicka och presterade noll. Hur fan fick han fortsätta deltagandet?
Citera
2022-04-22, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Badmoessa
Boxaren klarade ju inte vattenmomentet, skrek som en flicka och presterade noll. Hur fan fick han fortsätta deltagandet?
Han är transa va?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in