2022-04-22, 11:41
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Lille, Lillen-68. Nu ska jag förklara för dig att för ombuden hade det varit enkelt att lösa med ett möte där de kommer överens om hur de vill avsluta köpet.

Ett annat alternativ, är att inte gå in med en stämning till tingsrätten. Då hade lantmäteriets ärende varit avslutat efter besvärstiden. Men om man redan ingett en stämning kan den återkallas.

Var du säker på att Ebba Busch advokat kan fler konster än en, utöver att inge en stämningsansökan.

Allsmäktige blomman förtälj åt oss okunniga hur detta möte skulle genomföras?

Det enda som kan avsluta ett köp är genomföra köp, häva i samråd eller genom dom.
Berätta nu istället hur detta nya avtal enligt JB rent konkret skulle ha skapats och vilket av följande alternativ som varit möjligt, nej det finns bara A B C och D att välja på för att avsluta försäljningen med.
Man måste nämligen avsluta ett ingånget avtal enligt JB genom ett av dessa alternativ.

A. Förlikning om att pacta sunt servanda gäller.
B. Förlikning där köparen betalar mer eller köparen betalar mindre.
C. Hävningsavtal där ”ångrande” parten håller den andre helt skadeslös.
D. Domstol avkunnar dom och avgör tvist då parterna inte kan förlikas.

C. för att få mer B. genom att konstruera media ånger och vägra samråd för få den andra parten att backa, är inget existerande alternativ enligt Svea rikes lag utan olagliga påtryckningar/utpressning enligt Avtl 31§.
Esbjörn åberopar Avtl 31§ för att istället häva, men utpressar köparen genom att bryta mot Avtl 31§.
Köpare var faktiskt den enda som kunde få köpet hävt med hänvisning till Avtl 31§.
Förstår du inte hur jävla snurrigt kluddaren från Örebro har ställt till det för Esbjörn???

Nå, svara på frågan hur detta istället för A. skulle ha avslutats och av vem?
2022-04-22, 11:52
Medlem
Esbjörns fastighetstvist lockar fram det sämsta hos de som försvarar Esbjörn. Inga lögner är för små eller stora bara deras hat mot köparen av Esbjörns tidigare fastigheter får fritt spelrum. Igår 21/4 skrev Vresrosen:

Citat:
I dag skriver Anders Lindberg i Aftonbladet att Ebba Buschs härjande mot Esbjörn, och hennes seger kan kosta de borgerliga makten.

KD måste dumpa sin sektdrottning på historiens soptipp där hon kommer i likasinnades sällskap, om de vill ha en borgerlig regering.

Det viktig är "I dag" som fetats i inlägget. Vid upprepade tillfällen har skribenter velat att Vresrosen skall länka till artikeln. Något han vägrar göra. Idag 22/4 skriver Vresrosen följande:

Citat:
Nej, jag har inte behov av att ljuga, som Ebba Busch och hennes påhäng, då jag valt rätt sida i tvisten.

Ledaren var från den 9 februari. Det tog mig ett tag att hitta den då det gått en tid sedan jag läste detta förträffliga inlägg i debatten av Anders Lindberg. Han är verkligen en person som gått från klarhet till klarhet. En otypisk sosse.

Jag kommer inte länka, av anonymitetsskäl, du kan googla själv. Rubriken var:

Ebba Busch lär få svårt med äldre efter Esbjörn
Högervågen överlevde inte KD-ledarens husaffär

Slutklämmen:

Om det blir så kan Ebba Busch seger över Esbjörn igår faktiskt ha kostat högern regeringsmakten.

Det var alltså inte igår Lindberg skrivit det Vresrosen påstod. Det var för månader tillbaka. Lögner som denna är legio från Esbjörns anhang i denna tråd. De ljuger om stort som smått och sedan klagar de högljutt när de gång på gång får lögnerna vederlagda.

Detta är en affär som varit helt korrekt framtill Esbjörn påverkad av sin omgivning började krångla. Sedan har han bekräftat affären genom en förlikning och undertecknande av köpebrev.
2022-04-22, 11:57
Medlem
Citat:
Nej, jag har inte behov av att ljuga, som Ebba Busch och hennes påhäng, då jag valt rätt sida i tvisten.

Ledaren var från den 9 februari. Det tog mig ett tag att hitta den då det gått en tid sedan jag läste detta förträffliga inlägg i debatten av Anders Lindberg. Han är verkligen en person som gått från klarhet till klarhet. En otypisk sosse.

Jag kommer inte länka, av anonymitetsskäl, du kan googla själv. Rubriken var:

Ebba Busch lär få svårt med äldre efter Esbjörn
Högervågen överlevde inte KD-ledarens husaffär

Slutklämmen:

Om det blir så kan Ebba Busch seger över Esbjörn igår faktiskt ha kostat högern regeringsmakten.

Du hävda artikeln var skriven igår, alltså 2022 April 21.
Du skrev att du läste den igår.

Citat:
I dag skriver Anders Lindberg i Aftonbladet att Ebba Buschs härjande mot Esbjörn, och hennes seger kan kosta de borgerliga makten.

KD måste dumpa sin sektdrottning på historiens soptipp där hon kommer i likasinnades sällskap, om de vill ha en borgerlig regering.

Och du vågar inte ens länka till den ledartexten? För anonymitetsskäl? Till en aftonbladet ledartext? Seriöst?

Du hävda texten var skriven igår och du läste den igår. Nu ändrar du ditt påstående till 9 februari och länge sen du läste den. Vågar inte heller länka.

Här har du länken.
https://www.aftonbladet.se/ledare/a/8QLW7w/ebba-busch-lar-fa-svart-med-aldre-efter-esbjorn

Du står inte på någons sida.
2022-04-22, 12:09
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
Det är du som är okunnig om du tror att denna husaffär är normen.

De flesta husaffärer är banala, folk vill sälja av olika anledningar och folk köper av olika anledningar. Det handlar om var de vill bo och vad de har råd med. När det blir strul handlar det om olika fel i fastighet, som man som säljare vill undvika konflikt om. En köpare som tycker det var för dyrt, ser ofta en lösning i att hitta fel i fastigheten för att få pengar tillbaka för det.

Detta fall är unikt i sin handlingskraft, där en envis käring bestämmer var hon vill bo och sen går målmedvetet fram i fastighetsträsket för att segra mot en ovillig säljare.

’Det handlar om var de vill bo och vad de har råd med”
En helt korrekt observation om varför folk köper.
”De flesta husaffärer är banala, folk vill sälja av olika anledningar och folk köper av olika anledningar.”
Helt riktig slutsats, säljare säljer av egen vilja och folk köper beroende på var de vill bo.
Säljaren har i detta fallet inte heller ovilligt sålt utan till och med i domstol intygat att han:
av egen fri vilja utan att några påtryckningar förekommit undertecknat köpeavtalet.
Den envisa kärringen som går målmedvetet fram i fastighetsträsken, är annorstädes att finna i detta fall.
2022-04-22, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pappa65
Esbjörns fastighetstvist lockar fram det sämsta hos de som försvarar Esbjörn. Inga lögner är för små eller stora bara deras hat mot köparen av Esbjörns tidigare fastigheter får fritt spelrum. Igår 21/4 skrev Vresrosen:

Det viktig är "I dag" som fetats i inlägget. Vid upprepade tillfällen har skribenter velat att Vresrosen skall länka till artikeln. Något han vägrar göra. Idag 22/4 skriver Vresrosen följande:

Det var alltså inte igår Lindberg skrivit det Vresrosen påstod. Det var för månader tillbaka. Lögner som denna är legio från Esbjörns anhang i denna tråd. De ljuger om stort som smått och sedan klagar de högljutt när de gång på gång får lögnerna vederlagda.

Detta är en affär som varit helt korrekt framtill Esbjörn påverkad av sin omgivning började krångla. Sedan har han bekräftat affären genom en förlikning och undertecknande av köpebrev.

Jag erkänner mig skyldig till att inte komma ihåg, när jag läste denna förträffliga analys. Men det väsentliga är att du också ska få ta del av de kloka ord som framförs av Anders Lindberg. Det har jag uppnått, eller hur?
2022-04-22, 12:27
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Lille, Lillen-68. Nu ska jag förklara för dig att för ombuden hade det varit enkelt att lösa med ett möte där de kommer överens om hur de vill avsluta köpet.

Ett annat alternativ, är att inte gå in med en stämning till tingsrätten. Då hade lantmäteriets ärende varit avslutat efter besvärstiden. Men om man redan ingett en stämning kan den återkallas.

Var du säker på att Ebba Busch advokat kan fler konster än en, utöver att inge en stämningsansökan.

Även jag är nyfiken på hur enkelt det skulle varit med ett möte mellan ombuden.
Esbjörn vägrade att häva köpet fast han ångrade sig, han stängde dörren helt för att medverka.
Esbjörns ombud ställde in bokade möten och såg ingen idé i att ens försöka medverka vid något samråd.
Hur tänkte du egentligen med att det varit så enkelt att lösa innan stämningen blev enda alternativet?
Den som svepte över denna cirkus med sina kluddande trollkonster var väl ombud nr:1.
2022-04-22, 12:28
Medlem
Citat:
Jag erkänner mig skyldig till att inte komma ihåg, när jag läste denna förträffliga analys. Men det väsentliga är att du också ska få ta del av de kloka ord som framförs av Anders Lindberg. Det har jag uppnått, eller hur?

Bra att du erkänner att du ständigt ljuger! Alltid något. Propagandan i Aftonblaskan är oläslig, men jag förstår att den tilltalar dig.
2022-04-22, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pappa65
Bra att du erkänner att du ständigt ljuger! Alltid något. Propagandan i Aftonblaskan är oläslig, men jag förstår att den tilltalar dig.
Inte undra på att ni alla i Ebba-gänget har svårt att tolka den sanna verkligheten, om en sak är sann, förutom datumet jag missade om när jag läste artikeln. Jag har gjort avbön. .

Men vad har det för betydelse i en två år gammal tvist, att jag läste en sak för en månad sedan i stället för i går, när det är innehållet i vad Anders Lindberg framför är det jag vill förmedla?

Att det framförs av Anders Lindberg att Ebba Busch riskerar orsaka de borgerliga en valförlust, är väl allvarlig? Tycker du att Ebba Busch får Esbjörns hus är viktigare än ett regimskifte?
2022-04-22, 12:50
Medlem
Citat:

Nej.
Det har du inte.
Du våga ju inte ens länka till texten.
Vet inte ens när du läste texten även när du hävdar att du läste den igår och den publiceras igår.

Du har mer uppnått att man inte ska tro på dina ord.
2022-04-22, 13:04
Medlem
Citat:
Inte undra på att ni alla i Ebba-gänget har svårt att tolka den sanna verkligheten, om en sak är sann, förutom datumet jag missade om när jag läste artikeln. Jag har gjort avbön. .

Men vad har det för betydelse i en två år gammal tvist, att jag läste en sak för en månad sedan i stället för i går, när det är innehållet i vad Anders Lindberg framför är det jag vill förmedla?

Att det framförs av Anders Lindberg att Ebba Busch riskerar orsaka de borgerliga en valförlust, är väl allvarlig? Tycker du att Ebba Busch får Esbjörns hus är viktigare än ett regimskifte?

Det enda allvarliga i denna fastighetstvist är den skada som Esbjörns anhang gör för tilltron till den svenska fastighetsmarknaden. En fastighet är såld och övertas civilrättsligt vid kontraktsskrivningen. Detta är viktigt för de kedjor av köp som genomförs varje dag i Sverige. Om säljare som Esbjörn skall kunna ångra sig hur som helst ger det stora problem för helt oskyldiga i dessa köpkedjor.

Att kretiner som du sätter politik över vanliga människors största köp i sina liv visar bara på den vidriga människosyn som du och dina gelikar har.
Senast redigerad av Pappa65 2022-04-22 kl. 13:08.
2022-04-22, 13:45
Avslutad
Citat:

Sektdrottningen kommer ensam hjälpa S kvar vid makten, men som den sanna Psykopat hon är så skiter hon fullständigt i det, att tvångsköpa ett hus av en äldre man som inte ens vill sälja det är viktigare för henne.

Du hör ju hur det låter, hon tvingar en 80+ man att sälja sin familjs hus sedan lång tid tillbaka till henne, mot den mannens vilja, men med ett artilleri och en likgiltighet för omgivningen som saknar motstycke i Svensk historia.
2022-04-22, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MisterSeven
Sektdrottningen kommer ensam hjälpa S kvar vid makten, men som den sanna Psykopat hon är så skiter hon fullständigt i det, att tvångsköpa ett hus av en äldre man som inte ens vill sälja det är viktigare för henne.

Du hör ju hur det låter, hon tvingar en 80+ man att sälja sin familjs hus sedan lång tid tillbaka till henne, mot den mannens vilja, men med ett artilleri och en likgiltighet för omgivningen som saknar motstycke i Svensk historia.
Hade Esbjörn presenterat det på det sättet, att han blev tvingad, så hade det blivit ett brottsmål och en rättegång. Men han känner sig uppenbarligen inte tvingad.

Han bara ångrade sig.

Den enda som hävdar att det har förekommit tvång är faktiskt du, det är förmodligen för att du har tvångstankar.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in