2022-04-22, 10:49
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Nej vi har inte termen tvångsköp ännu, men om Ebba Busch får köpa detta hus blir det ett nytt ord, bland juridikens termer.

Kanske ny lag om gränsdragningen till hur mycket tvång, list, lock och pock man får utöva vid fastighetsöverlåtelser i det nya Svärje.

Hur mycket tvång, list, lock och pock har Ebba utövat under fastighetsaffärens upptakt och första final?

Själv ser jag det inte så konstigt att ett visst mått av list, lock och pock förekommer. Vore märkligt annars. Inte sjutton säger jag till en säljare att jag är beredd att betala två miljoner för något som är värt en miljon. Inte sjutton är jag otrevlig mot säljaren heller, även om jag ogillar personen. Inte heller skulle jag på eget initiativ berätta saker som kan få säljaren att backa ur, typ att jag har för avsikt att avverka alla träd på tomten, när säljaren står och berättar om hur mycket han älskar sina träd.

Tvång är redan idag olagligt, så där ser jag inga behov av justera lagen.
2022-04-22, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillen-68
Hur drar man sig ur en affär som säljaren ”ångrar” men vägrar häva?
Berätta nu istället för att svamla vidare om backa, svara nu på frågan som ställts redan tidigare.

Lille, Lillen-68. Nu ska jag förklara för dig att för ombuden hade det varit enkelt att lösa med ett möte där de kommer överens om hur de vill avsluta köpet.

Ett annat alternativ, är att inte gå in med en stämning till tingsrätten. Då hade lantmäteriets ärende varit avslutat efter besvärstiden. Men om man redan ingett en stämning kan den återkallas.

Var du säker på att Ebba Busch advokat kan fler konster än en, utöver att inge en stämningsansökan.
2022-04-22, 10:51
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Nej vi har inte termen tvångsköp ännu, men om Ebba Busch får köpa detta hus blir det ett nytt ord, bland juridikens termer.

Kanske ny lag om gränsdragningen till hur mycket tvång, list, lock och pock man får utöva vid fastighetsöverlåtelser i det nya Svärje.

OM Ebba Busch får köpa detta hus, vilket parallellt universum lever du i egentligen?
Hon köpte det redan hösten 2020, men säljaren slutförde sin del av avtalet först hösten 2021.
Försäljning och fullständigt överlämnade har skett, det finns och har aldrig funnits något OM vännen.
Enda nyordet som här skapats är ”Esbjörna” beskrivande en avtalsbrytande säljare som gömmer sig.
Detta nyord kan även användas i andra sammanhang där Avtl är inblandad inte bara JB.
2022-04-22, 10:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Volvoellersaab
Så du menar att du tillhör sektdrottningens stab? Ja jag har länge misstänkt att du följer sektdrottning majkgårds plan….

Men blev ändå förvånad att du själv medger det…..

Fast nån gång skulle det ju vara kul om du kunde stödja dina påståenden med nån slags fakta….
De du diskuterar med lyckas ju med det i varje inlägg….

Stor komik!
Du verifierar ju mitt påståenden omedelbart om att Sektdrottningens stab agerar lika rysk media i denna tråd.
Istället för att besvara mitt inlägg, förvränger du inlägget och förminskar skribenten, ni har gjort så här sedan trådstart.
2022-04-22, 10:57
Medlem
Citat:
Lille, Lillen-68. Nu ska jag förklara för dig att för ombuden hade det varit enkelt att lösa med ett möte där de kommer överens om hur de vill avsluta köpet.

Ett annat alternativ, är att inte gå in med en stämning till tingsrätten. Då hade lantmäteriets ärende varit avslutat efter besvärstiden. Men om man redan ingett en stämning kan den återkallas.

Var du säker på att Ebba Busch advokat kan fler konster än en, utöver att inge en stämningsansökan.

Hur går det med artikeln som du hävdar Anders Lindberg skrev igår?

Citat:
I dag skriver Anders Lindberg i Aftonbladet att Ebba Buschs härjande mot Esbjörn, och hennes seger kan kosta de borgerliga makten.

KD måste dumpa sin sektdrottning på historiens soptipp där hon kommer i likasinnades sällskap, om de vill ha en borgerlig regering.
2022-04-22, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MisterSeven
Stor komik!
Du verifierar ju mitt påståenden omedelbart om att Sektdrottningens stab agerar lika rysk media i denna tråd.
Istället för att besvara mitt inlägg, förvränger du inlägget och förminskar skribenten, ni har gjort så här sedan trådstart.
Helt fantastiskt! Du beskriver ditt egna agerande perfekt!

Jösses, är du tränad av rysk media?
2022-04-22, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wulfric
tvivlar på att du någonsin "hållt på" med en fastighetsaffär, eftersom du inte ens kan grunderna...

Det är du som är okunnig om du tror att denna husaffär är normen.

De flesta husaffärer är banala, folk vill sälja av olika anledningar och folk köper av olika anledningar. Det handlar om var de vill bo och vad de har råd med. När det blir strul handlar det om olika fel i fastighet, som man som säljare vill undvika konflikt om. En köpare som tycker det var för dyrt, ser ofta en lösning i att hitta fel i fastigheten för att få pengar tillbaka för det.

Detta fall är unikt i sin handlingskraft, där en envis käring bestämmer var hon vill bo och sen går målmedvetet fram i fastighetsträsket för att segra mot en ovillig säljare.
2022-04-22, 11:08
Medlem
Citat:
Det är du som är okunnig om du tror att denna husaffär är normen.

De flesta husaffärer är banala, folk vill sälja av olika anledningar och folk köper av olika anledningar. Det handlar om var de vill bo och vad de har råd med. När det blir strul handlar det om olika fel i fastighet, som man som säljare vill undvika konflikt om. En köpare som tycker det var för dyrt, ser ofta en lösning i att hitta fel i fastigheten för att få pengar tillbaka för det.

Detta fall är unikt i sin handlingskraft, där en envis käring bestämmer var hon vill bo och sen går målmedvetet fram i fastighetsträsket för att segra mot en ovillig säljare.

När kommer artikeln som Lindberg har skrivit?
Du ljög väl inte om den artikeln?
2022-04-22, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nighter825
Hur går det med artikeln som du hävdar Anders Lindberg skrev igår?

Jag är lika undrande som dig. Jag kan inte hitta den nu.
2022-04-22, 11:12
Medlem
Citat:
Jag är lika undrande som dig. Jag kan inte hitta den nu.

Är det för den aldrig funnits?
2022-04-22, 11:15
Medlem
Vresis ljuger ständigt. Han är inget att bry sig om, okunnig och ointelligent.
2022-04-22, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nighter825
När kommer artikeln som Lindberg har skrivit?
Du ljög väl inte om den artikeln?

Nej, jag har inte behov av att ljuga, som Ebba Busch och hennes påhäng, då jag valt rätt sida i tvisten.

Ledaren var från den 9 februari. Det tog mig ett tag att hitta den då det gått en tid sedan jag läste detta förträffliga inlägg i debatten av Anders Lindberg. Han är verkligen en person som gått från klarhet till klarhet. En otypisk sosse.

Jag kommer inte länka, av anonymitetsskäl, du kan googla själv. Rubriken var:

Ebba Busch lär få svårt med äldre efter Esbjörn
Högervågen överlevde inte KD-ledarens husaffär

Slutklämmen:

Om det blir så kan Ebba Busch seger över Esbjörn igår faktiskt ha kostat högern regeringsmakten.
Senast redigerad av Vresrosen 2022-04-22 kl. 11:37.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in