2022-04-22, 02:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Det var ikke TF jeg tenkte på, men hun, som primært hadde fungert som hans filter mot omverdenen, og som på mange måter var hans buffer, så lenge hun levde, mot at andre skulle oppleve og forstå hvordan TH egentlig var.

Nå har han ikke lenger sin kone tilstede for å filtrere og moderere hans oppførsel.

Hennes navn var Anne-Elisabeth.

Det er hun saken handler om, ikke "mannen" hennes.
Nå må du ikke la følelsene løpe løpsk. Politiet har fremdeles ikke nok til tiltale sier de.
Tror du kan fjerne gåseøynene inntil videre. AEH og TH var et ektepar, så tror ikke tråden trenger mer forvirring.
Vi må klamre oss til de opplysningene vi har.
Påstandene som slenges ut i forumet, baserer seg på angivelig informasjon som ikke deles i tråden. Etter min mening kan likegodt påstanden forbli i PM, om man ikke ønsker å underbygge denne.
Citera
2022-04-22, 02:17
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Nå må du ikke la følelsene løpe løpsk. Politiet har fremdeles ikke nok til tiltale sier de.
Tror du kan fjerne gåseøynene inntil videre. AEH og TH var et ektepar, så tror ikke tråden trenger mer forvirring.
Vi må klamre oss til de opplysningene vi har.
Påstandene som slenges ut i forumet, baserer seg på angivelig informasjon som ikke deles i tråden. Etter min mening kan likegodt påstanden forbli i PM, om man ikke ønsker å underbygge denne.

Mener du at du har bedre opplysninger enn alle de som har sagt at ekteskapet var mindre hyggelig?
Citera
2022-04-22, 03:06
Medlem
Enneagrams avatar
Dere som kan økonomi, både monero/bitcoin osv. Beløpene TH kjøpte inn i kryptovaluta, er det noe som har gitt han uventet avkastning? Og om saken skulle ende med henleggelse, hvor mye kan TH kreve i oppreisning? Vil pengebingen rett og slett bli for liten så han måtte bygges ut for å få plass til alt?
Senast redigerad av Enneagram 2022-04-22 kl. 03:09.
Citera
2022-04-22, 03:17
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enneagram
Dere som kan økonomi, både monero/bitcoin osv. Beløpene TH kjøpte inn i kryptovaluta, er det noe som har gitt han uventet avkastning? Og om saken skulle ende med henleggelse, hvor mye kan TH kreve i oppreisning? Vil pengebingen rett og slett bli for liten så han måtte bygges ut for å få plass til alt?

Vær så snill å ikke lansere en "Onkel-Skrue"-hypotese.....

Vi har allerede vært igjennom hvordan han både tjente på kjøpet av kryptovaluta, OG ble kvitt sin kone i samme slengen..

Det er liksom ingen som sitter igjen med noe tap her..

Bortsett fra Anne-Elisabeth, da...

Sånn hvis man tenker over det.
Citera
2022-04-22, 03:29
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ok! Ja, han er jo avhengig av disse bøkene. Han virker litt glemsk.

Det finnes mye forskjellige medisiner, og medisinske årsaker. Vanligvis er dette en diskusjon mellom pasienten og legen, så jeg forstår godt at TH ønsker at det skal fortsette å være slik. Tror de fleste ville opplevd det slik. Det er i så fall et valg man ønsker å ta selv, hvis man vil gå ut med personlige ting offentlig.
Men TH lot seg bli intervjuet ang psykisk lidelser på 90-tallet (Kapital). "Indre eksil", kalte han situasjonen sin for.

Jo, men alt i alt så tyder det på at TH hele tiden har gått på psykofarma. Altså medisin som brukes i psykiatrien. Og ikke bare etter hendelsen slik som du antyder. Mulig han har brukt ekstra medisiner i tillegg, f.eks. Valium etc. . Han måtte jo trossalt kjøres fram og tilbake fra jobb den dagen det var pjuskeforhør.
I og med at TH tryglet om at informasjonen om medisinen ikke skulle offentliggjøres, så tyder det på at at medisinen kan ses i sammenheng med det han er siktet for, og at det ikke dreier seg om medisiner for høyt blodtrykk, blodfortynnende, hjertemedisiner, astmamedisin etc.
Det må nesten være psykiatriske medisiner. Antipsykoptiske medisiner, Bensopreparater og hva de heter alle disse stoffene. Dette med at TH var fritatt fra verneplikt er jo også noe som tyder på at det har vært psykiatri inni bildet i alle år. Normalt hvis man absolutt ikke kan/vil være i førstegangstjeneste, så blir man satt til siviltjeneste, men her har altså TH unngått hele verneplikten.
Citera
2022-04-22, 03:41
Medlem
Enneagrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Vær så snill å ikke lansere en "Onkel-Skrue"-hypotese.....

Vi har allerede vært igjennom hvordan han både tjente på kjøpet av kryptovaluta, OG ble kvitt sin kone i samme slengen..

Det er liksom ingen som sitter igjen med noe tap her..

Bortsett fra Anne-Elisabeth, da...

Sånn hvis man tenker over det.

Jeg mener det vil være et stort nederlag for både AE, og de som har vært glad i henne. Men det vil også kjennes som et slag i magen for alle de som søker rettferdighet for offeret AE. Hvis det blir slik at antatt gjerningsmann går fri og samtidig har berika seg grundig på denne tragedien.
Citera
2022-04-22, 03:56
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enneagram
Jeg mener det vil være et stort nederlag for både AE, og de som har vært glad i henne. Men det vil også kjennes som et slag i magen for alle de som søker rettferdighet for offeret AE. Hvis det blir slik at antatt gjerningsmann går fri og samtidig har berika seg grundig på denne tragedien.

Vel, det er jo ikke lenger noen hemmelighet at TH har tjent mer på kjøpet av kryptovaluta, enn han betalte for "livsbeviset" for AE, i ettertid.

Spørsmålet er hvem som ønsker å ta tak i det.
Citera
2022-04-22, 04:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Jo, men alt i alt så tyder det på at TH hele tiden har gått på psykofarma. Altså medisin som brukes i psykiatrien. Og ikke bare etter hendelsen slik som du antyder. Mulig han har brukt ekstra medisiner i tillegg, f.eks. Valium etc. . Han måtte jo trossalt kjøres fram og tilbake fra jobb den dagen det var pjuskeforhør.
I og med at TH tryglet om at informasjonen om medisinen ikke skulle offentliggjøres, så tyder det på at at medisinen kan ses i sammenheng med det han er siktet for, og at det ikke dreier seg om medisiner for høyt blodtrykk, blodfortynnende, hjertemedisiner, astmamedisin etc.
Det må nesten være psykiatriske medisiner. Antipsykoptiske medisiner, Bensopreparater og hva de heter alle disse stoffene. Dette med at TH var fritatt fra verneplikt er jo også noe som tyder på at det har vært psykiatri inni bildet i alle år. Normalt hvis man absolutt ikke kan/vil være i førstegangstjeneste, så blir man satt til siviltjeneste, men her har altså TH unngått hele verneplikten.

Och psykofarmaka i samband med sömntabletter och i bland alkohol kan framkalla hat och mordbenägenhet
Citera
2022-04-22, 08:38
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Ganske rart at TH ikke hørte mobilen til AE, som sto på 2/3 volum, når han hørte Tassen pipe fra et annet rom, innesperret bak en lukket dør.

Vi har jo indikasjoner på at TH lyver, og at han kanskje aldri var inne i huset.
Redd for å tråkke ned sitt spesialkomponerte åsted. Han ville nok at politiet skulle få den æren, at
de skulle være først ut til å få bæsj på skoene.

Han har kanskje lest nok krimromaner til å vite at de første politifolkene på åstedet nærmest
alltid er idioter som må ødelegge for etterforskerne.

Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Nemlig, og hvorfor prøvde han ikke å ringe fasttelefonen i huset?

Han hadde vel tatt med håndsettet på jobb.

Citat:
Ursprungligen postat av Troverdig
TH blir tatt og dømt, det er kun snakk om tid. Mange her på forumet vil bli overrasket og sjokkert når sannheten og fakta kommer på bordet. Blandingen av oppvekst, ambisjoner, grådighet, manglende empati, kontroll, sjalusi, hat og en syk hjerne vil vekke oppsikt.

Jeg tror de fleste som har diskutert og lest i denne tråden en stund, har en viss anelse om
hva som ligger i bunn med tanke på det du nevner. Jeg tenker TH vil prøve å begjære lukkede
dører under rettsforhandlingene.

Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Jeg tror ingenting av bevisførselen vil basere seg på THs forklaringer. I høyden et bitte lite minimum. Retten har ikke tid til dette tøyset uansett.

Jeg tror egentlig at ingen har tid til verken å høre på, eller prøve å forstå, en slik utgytelse av meningsløsheter.

Jeg tenker jo motsatt - at kranglevorenheten hans under avhørene kan støtte aktoratet
i påstanden om aktiv villedning. Vi har jo hørt om "rett-fram-Tom", så da blir det kanskje
stilt i kontrast til "visvas-Tom". Det peker mot en mann som vil unndra seg skyld og ansvar.

Han var kanskje forberedt på at "Eks-svogeren" ville gjennomskue ham, men han hadde
kanskje ikke tatt høyde for at flere andre, uavhengige vitner også ville tale AEs sak.

Siden har det jo ballet på seg. Det er nok stort sett bare folk som har noe å tape på
at han blir tiltalt og dømt som fremdeles forsvarer TH.
Senast redigerad av Svartediket 2022-04-22 kl. 09:02.
Citera
2022-04-22, 09:12
Medlem
Citat:
Virker som det er noe du ikke helt forsto. Her er det ikke snakk om å være synsk. TH har vært i mange avhør, og disse kan brukes i en evt rettsak. Det skal finnes lydopptak, derfor skrev jeg "lydopptak/video". Det kan finnes video, uten at vi vet noe om det.
Klart man ikke skal signere referat fra avhør, om man mener at referatet avviker fra det som har blitt forklart.
Det er ikke kriminelt å snakke utydelig. Det kan jo faktisk forklare hvorfor referatene ikke samsvarer med det som har blitt sagt. Ingen skal straffes for dette!
De kan brukes kun hvis han i retten forklarer seg motstridende med avhøret.
Citera
2022-04-22, 10:44
Medlem
Citat:
Virker som det er noe du ikke helt forsto. Her er det ikke snakk om å være synsk. TH har vært i mange avhør, og disse kan brukes i en evt rettsak. Det skal finnes lydopptak, derfor skrev jeg "lydopptak/video". Det kan finnes video, uten at vi vet noe om det.
Klart man ikke skal signere referat fra avhør, om man mener at referatet avviker fra det som har blitt forklart.
Det er ikke kriminelt å snakke utydelig. Det kan jo faktisk forklare hvorfor referatene ikke samsvarer med det som har blitt sagt. Ingen skal straffes for dette!

Tiltalen må basere seg på faktiske og beviselige forhold.

Vitneutsagnene til en mann som lyver hver gang han åpner munnen, kan ikke ha noen bevismessig verdi for skyldspørsmålet.

Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Jeg tenker jo motsatt - at kranglevorenheten hans under avhørene kan støtte aktoratet
i påstanden om aktiv villedning. Vi har jo hørt om "rett-fram-Tom", så da blir det kanskje
stilt i kontrast til "visvas-Tom". Det peker mot en mann som vil unndra seg skyld og ansvar.

Jeg vet ikke om tiltalen vil få et punkt om aktiv villedning av politiet, eller hindring av politiets etterforskning. Men jeg ser ikke for meg at retten skal bruke tid på Tom sier han sa ditt og datt, Tom sier nå at han egentlig mente å si ditt og datt, osv osv. Det er brukt nok tid på den mannen allerede.

Han vil få lovens strengeste straff. 21 år. Uansett.

Citat:
Ursprungligen postat av LH07
De kan brukes kun hvis han i retten forklarer seg motstridende med avhøret.
Han har allerede forklart seg motstridende om det aller meste.

Det er vel ikke sikkert at han skal forklare seg for retten heller. Jeg ser ingen mening i at TH skal få kjøre villednings-showet sitt i retten, eller for åpen rett. Grøss og gru.
Citera
2022-04-22, 11:32
Medlem
Citat:
Dette har vi snakket om før. Men jeg er snill, og minner deg om hva som står om mysteriet i boken. Altså, TH hadde en mobil hjemme i S4 også.

Nå var det TH selv som kom med "forklaringen" på hvorfor han ikke hadde en mobiltelefon politiet kunne nå ham på. "I forbauselsen" hadde han "glemt" mobiltelefonen på kontoret. Det var visst veldig mye styr med alle de sentrale telefonene, tilfeldigvis akkurat den dagen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in