2022-04-22, 00:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Hva har dette med møtevirksomheten til th. Er det aehsom booker disse uten å konferere med th. Finansministeren som fikk høre det den ene gangen hun hadde kjøpt noe bare til seg selv
De hadde allerede diskutert alternativene. SMSen fra AEH til HHB1. Tyder på at AEHs plan var at TH skulle ta toget i forveien. Så kom AEH kjørende i bil senere, og plukket ham opp i Lillehammer etter møtet, før de dro sammen til hytten på Kvitfjell.
Det synes jeg rimer ift opplysningene i boken.
Citera
2022-04-22, 00:33
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
dette er et diskusjonsforum og ikke en linkstasjon.
Er det et problem at det spørres om link?
Ingen informasjon i media om at TH planla hytteturen som jeg kan finne.
Citera
2022-04-22, 00:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Ja. Saken vakte oppsikt verden over. Sånn i utgangspunktet.

Så ble TH pågrepet og siktet. Tror de aller fleste skjønner at det er han selv som står bak. Men som du sier, motiv vil sjokkere, og helt sikkert også handlingsforløpet.

Sorry, men er du dum?

Det går da ikke an å vite før avhøret at TH ikke vil signere etter avhøret er ferdigstilt.

Eller er det synsk du er kanskje.

TH skal ha nektet videoopptak under de frivillige forklaringene. Men skal ha blitt presset til å akseptere lydopptak.

Men slik som han snakker, i halve setninger og i halvuttalte ord også, så, kan det bli en langdryg kamp om hva han egentlig har sagt og hva han egentlig har ment.

Jeg tror ingenting av bevisførselen vil basere seg på THs forklaringer. I høyden et bitte lite minimum. Retten har ikke tid til dette tøyset uansett.

Jeg tror egentlig at ingen har tid til verken å høre på, eller prøve å forstå, en slik utgytelse av meningsløsheter.
Virker som det er noe du ikke helt forsto. Her er det ikke snakk om å være synsk. TH har vært i mange avhør, og disse kan brukes i en evt rettsak. Det skal finnes lydopptak, derfor skrev jeg "lydopptak/video". Det kan finnes video, uten at vi vet noe om det.
Klart man ikke skal signere referat fra avhør, om man mener at referatet avviker fra det som har blitt forklart.
Det er ikke kriminelt å snakke utydelig. Det kan jo faktisk forklare hvorfor referatene ikke samsvarer med det som har blitt sagt. Ingen skal straffes for dette!
Citera
2022-04-22, 00:42
Medlem
Kan ikke være enkelt å komme seg frem i næringslivet ved å snakke utydelig eller motsi seg selv til stadighet, eller glemme vesentlige detaljer.
Citera
2022-04-22, 01:01
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Kan ikke være enkelt å komme seg frem i næringslivet ved å snakke utydelig eller motsi seg selv til stadighet, eller glemme vesentlige detaljer.

Det er vel derfor han trenger andre folk til å snakke for seg, slik som lojale høyrehender og andre folk som kan fungere som buffere og mellomledd...

Nå har det seg jo slik at hans fremste buffer og filter til omverdenen ikke lever lenger, så nå sliter han.

Og det kan han ikke skylde på noen andre for.
Senast redigerad av Niffy 2022-04-22 kl. 01:04.
Citera
2022-04-22, 01:18
Avslutad
Citat:
TH har vært avhengig av STG-bøkene sine, og er det ennå. Derfor har Holden bedt om at han får disse bøkene, som politiet beslagla.

Jeg vet ikke hvordan det gikk!

Når det gjelder utydelig tale, så kan det være pga medisinering pga belastningen etter hva som har skjedd. Pluss søvnmangel.
Senast redigerad av Havhest 2022-04-22 kl. 01:25.
Citera
2022-04-22, 01:22
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Det er vel derfor han trenger andre folk til å snakke for seg, slik som lojale høyrehender og andre folk som kan fungere som buffere og mellomledd...

Nå har det seg jo slik at hans fremste buffer og filter til omverdenen ikke lever lenger, så nå sliter han.

Og det kan han ikke skylde på noen andre for.

Han døde under 1 mnd før Hagen ble arrestert.
Kort tids sykeleie.
Citera
2022-04-22, 01:31
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
TH har vært avhengig av STG-bøkene sine, og er det ennå. Derfor har Holden bedt om at han får disse bøkene, som politiet beslagla.

Jeg vet ikke hvordan det gikk!
Når det gjelder utydelig tale, så kan det være pga medisinering pga belastningen etter hva som har skjedd. Pluss søvnmangel.

TH skulle få kopi av bøkene. 20.000 sider.
Skulle bli noe sånn som 105.7 KG (!) papir.

Medisinering har han holdt på med også før saken.
Han tryglet om at dette ikke skulle komme ut, så da snakker vi om sterke psykiatri-medisiner tenker jeg.
Senast redigerad av Skaanseth 2022-04-22 kl. 01:35.
Citera
2022-04-22, 01:35
Avslutad
Citat:
Like "uforståelig" som at mobiltelefonen hans var lagt igjen på kontoret.
Dette har vi snakket om før. Men jeg er snill, og minner deg om hva som står om mysteriet i boken. Altså, TH hadde en mobil hjemme i S4 også.
Citera
2022-04-22, 01:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
TH skulle få kopi av bøkene. 20.000 sider.
Skulle bli noe sånn som 105.7 KG (!) papir.

Medisinering har han holdt på med også før saken.
Han tryglet om at dette ikke skulle komme ut, så da snakker vi om sterke psykiatri-medisiner tenker jeg.
Ok! Ja, han er jo avhengig av disse bøkene. Han virker litt glemsk.

Det finnes mye forskjellige medisiner, og medisinske årsaker. Vanligvis er dette en diskusjon mellom pasienten og legen, så jeg forstår godt at TH ønsker at det skal fortsette å være slik. Tror de fleste ville opplevd det slik. Det er i så fall et valg man ønsker å ta selv, hvis man vil gå ut med personlige ting offentlig.
Men TH lot seg bli intervjuet ang psykisk lidelser på 90-tallet (Kapital). "Indre eksil", kalte han situasjonen sin for.
Citera
2022-04-22, 01:51
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Han døde under 1 mnd før Hagen ble arrestert.
Kort tids sykeleie.

Det var ikke TF jeg tenkte på, men hun, som primært hadde fungert som hans filter mot omverdenen, og som på mange måter var hans buffer, så lenge hun levde, mot at andre skulle oppleve og forstå hvordan TH egentlig var.

Nå har han ikke lenger sin kone tilstede for å filtrere og moderere hans oppførsel.

Hennes navn var Anne-Elisabeth.

Det er hun saken handler om, ikke "mannen" hennes.
Citera
2022-04-22, 01:55
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Det var ikke TF jeg tenkte på, men hun, som primært hadde fungert som hans filter mot omverdenen, og som på mange måter var hans buffer, så lenge hun levde, mot at andre skulle oppleve og forstå hvordan TH egentlig var.

Nå har han ikke lenger sin kone tilstede for å filtrere og moderere hans oppførsel.

Hennes navn var Anne-Elisabeth.

Det er hun saken handler om, ikke "mannen" hennes.

Aha, trodde du mente Ragnar, en av de i THs støtteapparat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in