Citat:
Vi vet at Tassen ble innestengt i 1 etg. Kan hende den trengte oppmerksomhet?
Kanskje TH i tillegg lette etter noe som kunne fortelle han om hvor AEH var?
Ellers synes jeg er vanskelig å si noe sikkert ut fra hvor mange minutter han lette etter AEH. (Det kunne ha vært en 70 åring i sjokk)
Legger uansett ved tidslinjen fra han kom hjem hvis det er til hjelp:
- Kl 13.30: TH forlater Futurum
-Kl 13.40: HHB1 ringer til S4 på fasttelefon
-Kl 13.46: TH ringer fra fasttelefon til AEH's mobil - ikke besvart
-Kl 14.00: TH ringer TEH som senere ankommer S4
-Kl 14.01: TH ringer et familemedlem - HHB1
-Kl 14.10: TH varsler politiet
-Kl 14.25: TH møter politipatrulje ved Shell
Noen mener dette er mistenkelig/andre ikke.
Politiet har hatt en teori om at TH har "vasket, ryddet og rigget" etter at han kom hjem, i tillegg vet man at vaskebøtta var borte, dvs at han klarte å få den til å forsvinne samtidig hvis det var han som vasket
Er dette sannsynlig?
At vaskebøtta var borte tenker jeg tyder på at det var en eller flere GM som tok den med seg.
Kanskje TH i tillegg lette etter noe som kunne fortelle han om hvor AEH var?
Ellers synes jeg er vanskelig å si noe sikkert ut fra hvor mange minutter han lette etter AEH. (Det kunne ha vært en 70 åring i sjokk)
Legger uansett ved tidslinjen fra han kom hjem hvis det er til hjelp:
- Kl 13.30: TH forlater Futurum
-Kl 13.40: HHB1 ringer til S4 på fasttelefon
-Kl 13.46: TH ringer fra fasttelefon til AEH's mobil - ikke besvart
-Kl 14.00: TH ringer TEH som senere ankommer S4
-Kl 14.01: TH ringer et familemedlem - HHB1
-Kl 14.10: TH varsler politiet
-Kl 14.25: TH møter politipatrulje ved Shell
Noen mener dette er mistenkelig/andre ikke.
Politiet har hatt en teori om at TH har "vasket, ryddet og rigget" etter at han kom hjem, i tillegg vet man at vaskebøtta var borte, dvs at han klarte å få den til å forsvinne samtidig hvis det var han som vasket
Er dette sannsynlig?
At vaskebøtta var borte tenker jeg tyder på at det var en eller flere GM som tok den med seg.
Tenker du her at TH har lagt seg ned på gulvet for å kose og leke litt med den bikkja fordi han var i sjokk? Kan du utdype hvorfor du tenker han var i sjokk på det tidspunkt at han kun hadde søkt i 1. etasje? TH uttalte vel at han «blir helt rolig i slike situasjoner» når han ble pågrepet av Delta-troppen, så jeg får ikke det helt til å stemme.