2022-04-21, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
I følge LH07 har du oversikt på alle linker og slike ting.
Jeg har faktisk ikke det. Ikke har jeg lest den omtalte boken heller. Så det hadde vært fint om noen vil komme med alle slike detaljer som er offentliggjort slik at vi får en best mulig oversikt
Citera
2022-04-21, 20:06
Medlem
Citat:
spørre.
Jeg spør for å få vite. Om du ikke har svaret på spørsmålene som jeg stiller, hvorfor siterer du mine spørsmåls-innlegg?
Citera
2022-04-21, 20:07
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Enig med deg Og det høres logisk ut at TH forklarte dette om å eventuelt ta toget i forveien.

Som nevnt i flere artikler så hadde jo ikke ekteparet avklart om de skulle reise sammen eller hver for seg.

Kanskje han likte å reise med tog?

Hvorfor sendte da AE sms til datteren, før TH begynte å ringe, for å si at hytteturen hadde blitt utsatt?

Jeg har satt meg ned med en god kopp varm sjokolade og er klar for å høre på eventyr
Citera
2022-04-21, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Hvorfor sendte da AE sms til datteren, før TH begynte å ringe, for å si at hytteturen hadde blitt utsatt?

Jeg har satt meg ned med en god kopp varm sjokolade og er klar for å høre på eventyr
1. Hun kan ha bestemt seg for at hun ønsket å reise en annen dag enn den 31.10.
eller
2. Hun kunne eventuelt allerede ha bestemt dette lang tid i forveien (se Legokatts GG-hypotese)

Nyt din kopp sjokolade, men det er ikke eventyr du blir servert av meg til sjokoladen

Ønsker du å høre eventyr, så kan du lytte til de som skriver eventyr (de som fremstiller fri fantasi som fakta).
Citera
2022-04-21, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Tror faktisk det går opp hvis det var AEH som planla denne hytteturen i utgangspunktet.
Deretter planla TH at de kunne ha et styremøte som var av løs karakter.

Nei dette går ikke opp. Brikkene dine passer ikke sammen.

Det var ikke AE som planla denne hytteturen.
Hun hadde andre planer for dagene fremover.
Citera
2022-04-21, 20:21
Medlem
Citat:
1. Nei dette går ikke opp. Brikkene dine passer ikke sammen.

2. Det var ikke AE som planla denne hytteturen.
3. Hun hadde andre planer for dagene fremover.

1. Hva er det som ikke passer sammen av de brikkene?
2. La oss få høre fra deg hvem som planla denne hytteturen, og post gjerne link til artikkel el.l. som bekrefter din påstand.
3. Fortell om AEs planer for dagene fremover. Var det et treff som hun hadde planer om å delta på den første helgen i november?
Citera
2022-04-21, 20:22
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Askeladd1
Godt poeng, men samtalen må ha vært veldig kort. Husk at TH lette febrilsk etter sin kone på dette tidspunkt. Så denne samtalen kan ikke ha vart mer enn 1 min tenker jeg. Videre må du legge til tiden han allerede hadde letet når han tok telefonen 13.40. Fast-telefonen sto jo ikke i gangen så han har jo da allerede blitt nærmest ferdig med å se etter AEH i første etasje når han tar telefonen 13.40? Da gjenstår det i så fall fortsatt minimum 6 min til ingenting?
Vi vet at Tassen ble innestengt i 1 etg. Kan hende den trengte oppmerksomhet?
Kanskje TH i tillegg lette etter noe som kunne fortelle han om hvor AEH var?
Ellers synes jeg er vanskelig å si noe sikkert ut fra hvor mange minutter han lette etter AEH. (Det kunne ha vært en 70 åring i sjokk)

Legger uansett ved tidslinjen fra han kom hjem hvis det er til hjelp:
- Kl 13.30: TH forlater Futurum
-Kl 13.40: HHB1 ringer til S4 på fasttelefon
-Kl 13.46: TH ringer fra fasttelefon til AEH's mobil - ikke besvart
-Kl 14.00: TH ringer TEH som senere ankommer S4
-Kl 14.01: TH ringer et familemedlem - HHB1
-Kl 14.10: TH varsler politiet
-Kl 14.25: TH møter politipatrulje ved Shell

Noen mener dette er mistenkelig/andre ikke.
Politiet har hatt en teori om at TH har "vasket, ryddet og rigget" etter at han kom hjem, i tillegg vet man at vaskebøtta var borte, dvs at han klarte å få den til å forsvinne samtidig hvis det var han som vasket
Er dette sannsynlig?

At vaskebøtta var borte tenker jeg tyder på at det var en eller flere GM som tok den med seg.
Senast redigerad av Legokatt 2022-04-21 kl. 20:32.
Citera
2022-04-21, 20:28
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Nei dette går ikke opp. Brikkene dine passer ikke sammen.

Passer i så fall perfekt hvis hun hadde andre planer dagene fremover.
Citera
2022-04-21, 20:30
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
1. Hun kan ha bestemt seg for at hun ønsket å reise en annen dag enn den 31.10.
eller
2. Hun kunne eventuelt allerede ha bestemt dette lang tid i forveien (se Legokatts GG-hypotese)

Nyt din kopp sjokolade, men det er ikke eventyr du blir servert av meg til sjokoladen

Ønsker du å høre eventyr, så kan du lytte til de som skriver eventyr (de som fremstiller fri fantasi som fakta).

Du som er så glad i ord, vet at så lenge du sier det slik, så blir det bare eventyr også.

"Vi skal visst ikke dra før i morgen tidlig antagelig pga et møte i Lillehammer ca kl 11."

Dette er ordrett fra AE's mobil, til datteren.

Var det AE som hadde dette møtet i Lillehammer, tror du? Og at det var hun som besluttet å utsette hytteturen, slik at hun kunne rømme for å drikke paraplydrinker med en eller annen kjæreste?
Citera
2022-04-21, 20:31
Medlem
Citat:
Er det det nevnte treffet du tenker på? Og tenker du at AE heller ville ha deltatt på det treffet enn å reise på hyttetur med familien sin? Hvorfor skrev i så fall AE til en av sine venninner at hun gledet seg til hyttetur? Hadde det ikke da (hvis du har rett i det du skrev) vært mer naturlig at AE skrev til sin venninne at hun var lei seg for at hun ikke hadde anledning til å reise til det treffet?

"VG: Åtte dager før den 31.10.18:
"AEH forteller at hun gleder seg til hyttetur, ber om tips til matretter hun kan stelle i stand for familien""
Citera
2022-04-21, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Nei, TEH skulle også med til Kvitfjell. Turen til Kvitfjell ble bestemt på kort varsel, AEH hadde opprinnelig helt andre planer som hun avlyste i siste øyeblikk. Det dreide seg om et slektstreff den kommende helgen som hun hadde gledet seg svært til. Kan hende hun hadde glemt hele veterinæravtalen, det er riktig at timen var 2. november og ikke forsvinningsdagen. Opplysningene mine stammer fra personlige kilder, ikke fra media og er sånn sett å anse som udokumenterte. For ordens skyld.
Hvordan får du dette (fetad) til å stemme med dette?
"VG: Åtte dager før den 31.10.18:
"AEH forteller at hun gleder seg til hyttetur, ber om tips til matretter hun kan stelle i stand for familien""

Når avlyste hun sin deltagelse på det slektstreffet?
Citat:
et slektstreff den kommende helgen som hun hadde gledet seg svært til.
Hadde hun skrevet sms-er til noen om at hun gledet seg til å delta på det slektstreffet?
Senast redigerad av z-z-z 2022-04-21 kl. 20:39.
Citera
2022-04-21, 20:39
Medlem
Uansett avsporinger eller forsøk på tåkelegging, så var det ikke AE som fant på de hytteplanene.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in