2022-04-21, 20:40
Medlem
Niffys avatar
Det var heller ikke AE som avlyste dem.
Citera
2022-04-21, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
så var det ikke AE som fant på de hytteplanene.
Kan du kanskje svare på det jeg spurte deg om i innlegg nr. 83769?
Citera
2022-04-21, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Det var heller ikke AE som avlyste dem.

Dette bestemte ikke AE nei.
Citera
2022-04-21, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StonesThrow81
Ja. Slektstreff sommeren 2019. Hørte nå. Kan ha vært flere treff for så vidt.

Citat:
Ursprungligen postat av colli
Er der nogen der ved hvem der skulle med på den hyttetur, udover TH og AEH?
Der var tale om VE, men ved vi om han skulle med i hytten, eller om han bare skulle til møde med TH?

Det virker lidt sært, at AEH aflyser søskendetræffet et par dage senere, hvis hytteturen ikke er fastlagt. Og det forretningsmøde som TH muligvis skulle til var, som jeg husker det, dagen efter 1/11, så de kunne godt have nået tilbage og have været med, selvom hytteturen blev til noget. Så spørgsmålet er hvorfor hun aflyste familietræffet?

Med tanke på spekulationen om at VE skulle være MGM, at AE ikke lykønskede ham på hans fødselsdag i 2018 og at hun aflyste familietræffet - kunne det da tænkes, at der var en eller anden konflikt mellem de to? Eller der var rippet op i noget fra fortiden efter VE og TH indgik forretninger sammen igen? Det er ren spekulation fra min side, men i så fald kunne hun også have valgt at aflyse hytteturen, hvis han skulle med. Og for at spekulere endnu videre, så kender de jo hinanden, så hun kunne selv have lukket ham ind i hjemmet inden hun "forsvandt".

Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Jeg har spekulert i om hun avlyste slekstreffet kommende helg på grunn av ny valp. Kan hende var det ikke praktisk mulig å delta denne gangen, da det kun var en uke eller to siden valpen kom i hus.
En annen forklaring kan være, som du selv foreslår, ekteskapelig konflikt. Slektstreffet var med THs familie.
Turen til Kvitfjell var motivert av møter og sesongåpning, ikke en "hyggetur". Det er ikke sikkert de hadde planlagt å bli over helgen der uansett. Så det ville ikke nødvendigvis komme i veien for slektstreff.
Interessant.
Citera
2022-04-21, 20:49
Medlem
Niffys avatar
Se der ja, hun kan når hun vil.
Citera
2022-04-21, 20:50
Medlem
Kanskje AE utsatte sin reise til hytten fordi hun eventuelt fant ut at hun syntes at det ble mye reising frem og tilbake i forbindelse med veterinærtimen (som ifølge Minnimus var den 2. november)?

Og kanskje AE fant ut at det ikke passet så bra for henne å bli med på dette slektstreffet ettersom hun nylig hadde anskaffet valpen?

Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Nei, TEH skulle også med til Kvitfjell. Turen til Kvitfjell ble bestemt på kort varsel, AEH hadde opprinnelig helt andre planer som hun avlyste i siste øyeblikk. Det dreide seg om et slektstreff den kommende helgen som hun hadde gledet seg svært til. Kan hende hun hadde glemt hele veterinæravtalen, det er riktig at timen var 2. november og ikke forsvinningsdagen. Opplysningene mine stammer fra personlige kilder, ikke fra media og er sånn sett å anse som udokumenterte. For ordens skyld.
Senast redigerad av z-z-z 2022-04-21 kl. 21:02.
Citera
2022-04-21, 20:51
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
slik at hun kunne rømme for å drikke paraplydrinker med en eller annen kjæreste?
Selv om krimpodden kalte hypotesen for "paraplydrink hypotese" så betyr det ikke at hypotesen tyder på at AEH nå sitter å napper til en paraplydrink. (Selv om det sånn sett er en god tanke) Krypto-opplegget kan tyde på en smart GM som lurte henne sett gjennom denne hypotesen.

Mistenkelig nok ble det sendt kryptert e-post rett etter at politiet i gikk ut i media med draps-hypotesen. Tyder på en GM som viste om bloddråper som hadde blitt vasket og at politiet etter nærmere undersøkelser hadde funnet disse sporene. Det var i tillegg krav om en lavere sum løsepenger. TH ble sjakk matt og betalte.

Hvis GM hadde sendt livsbevis ville planen ha gått i vasken, men det tyder også på at de må ha holdt AEH fanget i etterkant.

En feil gjorde de nok.
Det ble nevnt kun 1 stk ring i de krypterte e-postene, mens det lå 2 stk ringer på stolen. Tyder på en GM med hastverk. Det samme som "raske skritt" rett i forkant av kl 10.06.
Citera
2022-04-21, 20:51
Medlem
Noen liker visst ikke tanken på at det var andre som sto bak hytteplanene, og at AE egentlig hadde helt andre planer.
Citera
2022-04-21, 20:58
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Noen liker visst ikke tanken på at det var andre som sto bak hytteplanene, og at AE egentlig hadde helt andre planer.
Om det var TH som planla hytteturen kan du sikkert vise til link?
Citera
2022-04-21, 21:04
Medlem
Citat:
det var andre som sto bak hytteplanene, og at AE egentlig hadde helt andre planer.
Får vi se brikkene dine og får vi se hvordan du får dine brikker til å passe sammen?
Citera
2022-04-21, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av colli
Jeg formoder, at de planlagde at tage hvalpen med på en eventuel hyttetur, men det ville de nok ikke have gjort til søskendetræffet, så det ville være en helt plausibel forklaring for at melde afbud.
Godt poeng!
Citat:
AE hadde andre planer, men måtte bli hjemme pga hytteturen.
Hun ønsket i utgangspunktet å dra på et slektstreff som hun måtte avlyse.
Eller AE kan ha valgt å avlyse sin deltagelse på slektstreffet pga nyanskaffelse av valp?
Citera
2022-04-21, 21:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Askeladd1
Godt poeng, men samtalen må ha vært veldig kort. Husk at TH lette febrilsk etter sin kone på dette tidspunkt. Så denne samtalen kan ikke ha vart mer enn 1 min tenker jeg. Videre må du legge til tiden han allerede hadde letet når han tok telefonen 13.40. Fast-telefonen sto jo ikke i gangen så han har jo da allerede blitt nærmest ferdig med å se etter AEH i første etasje når han tar telefonen 13.40? Da gjenstår det i så fall fortsatt minimum 6 min til ingenting?
Han har nok brukt tiden til å se etter henne i hagen også, fra vinduene i stuene i 1. etj..

Kanskje så han etter en beskjed
Det ble sikkert benyttet lapper i huset.

De 6 minuttene kan ha med valpen å gjøre. TH hørte den pep innenfra penstuen. Den var kanskje litt vill etter å ha vært innesperret lenge? At den var hoppende glad når TH kom? Sånn at TH måtte stoppe litt opp innimellom, "hilse på", for at valpen skulle roe seg ned?
Jeg kjenner ikke til slike hunder/valper, og hva som er typisk oppførsel. Jeg kjenner heller ikke til akkurat denne relasjonen AEH, TH og Tassen.
Valpen løp kanskje opp i 2. etj, etter at den ble sluppet ut fra penstua? Hypotetisk at den gjorde fra seg i 2. etj etter 13:40? Løp ned igjen selv etterpå? Løp opp og ned? TH hentet den? Eller at både TH og valpen gikk opp?

Vanskelig å si sikkert. Kanskje gjør man ting uten å tenke så nøye over det? TH kan være både glemsk og påståelig? TH kan ha glemt slike små detaljer om hva han gjorde og rekkefølgen, etter at han fant trusselbrevet. Det kan ikke utelukkes at TH fikk sjokk når han oppdaget at kona var blitt kidnappet (litt rart å påpeke det).
TH kan dessuten ha forklart flere detaljer til politiet om de 6 minuttene, uten at dette er offentliggjort.

Det står i boken Lørenskog Mysteriet, at HHB1 snakket med sjefen sin ang å kontakte politiet. Så TH og HHB1 hadde nok flere samtaler. Altså før og etter trusselbrevet ble funnet. Hvis opplysningene i boken stemmer.
Ikke sikkert at alle opplysninger i media er 100% riktig. Det har vi sett ang alarmselger-historien. Den stemte ikke med teateretkvelden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in