Citat:
Ursprungligen postat av
Askeladd1
Godt poeng, men samtalen må ha vært veldig kort. Husk at TH lette febrilsk etter sin kone på dette tidspunkt. Så denne samtalen kan ikke ha vart mer enn 1 min tenker jeg. Videre må du legge til tiden han allerede hadde letet når han tok telefonen 13.40. Fast-telefonen sto jo ikke i gangen så han har jo da allerede blitt nærmest ferdig med å se etter AEH i første etasje når han tar telefonen 13.40? Da gjenstår det i så fall fortsatt minimum 6 min til ingenting?
Han har nok brukt tiden til å se etter henne i hagen også, fra vinduene i stuene i 1. etj..
Kanskje så han etter en beskjed
Det ble sikkert benyttet lapper i huset.
De 6 minuttene kan ha med valpen å gjøre. TH hørte den pep innenfra penstuen. Den var kanskje litt vill etter å ha vært innesperret lenge? At den var hoppende glad når TH kom? Sånn at TH måtte stoppe litt opp innimellom, "hilse på", for at valpen skulle roe seg ned?
Jeg kjenner ikke til slike hunder/valper, og hva som er typisk oppførsel. Jeg kjenner heller ikke til akkurat denne relasjonen AEH, TH og Tassen.
Valpen løp kanskje opp i 2. etj, etter at den ble sluppet ut fra penstua? Hypotetisk at den gjorde fra seg i 2. etj etter 13:40? Løp ned igjen selv etterpå? Løp opp og ned? TH hentet den? Eller at både TH og valpen gikk opp?
Vanskelig å si sikkert. Kanskje gjør man ting uten å tenke så nøye over det? TH kan være både glemsk og påståelig? TH kan ha glemt slike små detaljer om hva han gjorde og rekkefølgen, etter at han fant trusselbrevet. Det kan ikke utelukkes at TH fikk sjokk når han oppdaget at kona var blitt kidnappet (litt rart å påpeke det).
TH kan dessuten ha forklart flere detaljer til politiet om de 6 minuttene, uten at dette er offentliggjort.
Det står i boken Lørenskog Mysteriet, at HHB1 snakket med sjefen sin ang å kontakte politiet. Så TH og HHB1 hadde nok flere samtaler. Altså før og etter trusselbrevet ble funnet. Hvis opplysningene i boken stemmer.
Ikke sikkert at alle opplysninger i media er 100% riktig. Det har vi sett ang alarmselger-historien. Den stemte ikke med teateretkvelden.