Citat:
Ursprungligen postat av
Mostcomebackfomo
Oftast brukar det funka riktig bra. Ibland funkar inte fhd med hd rullar på fint eller tvärtom tex. Senaste har det varit större problem visst .. men så har det inte sett ut senaste åren som jag haft tjänsten
Om det var sååååå viktigt hade jag nog köpt en original tjänst men kommer ihåg när Discovery (dplay?)körde första år med allsvenskan .. jädrar vikket liv de va då när de inte funka förä tusentals abonnenter.
N1 funka nästan klockrent då, alla jag kände med dplay kunde inte förstå varför jag kunnat se fotbollen då 😁
Jo men det var likadant för mig. Jag var väldigt nöjd med N1 då. Men nu har det strulat desto mer. Även filmer strular. Skickade en krashlogg till en programmerare som heter kiddac. Han har skapat plugins som jedixstream bla. Han såg att det rörde sig om ett 401 stream problem. Han sa att jag skulle t det med leverantören. Har skickat om detta, men leverantören som är underleverantörer till N1 har ingen aning om vad det innebär med 401 koden.
Men saken är att på natten och morgonen funkar vod/serier bra. Men precis den tiden man vill se på film. Mellan 19-23 brukar det krångla. Men detta problem kanske löser sig i och med serverbytet?
Vi får väl se. Men synd att man ska behöva lägga pengar på viasat och Discovery…