2022-04-21, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av instagam
Alla uppskattar inte infon.
Särskilt säljare från andra leverantörer.

Allsvenskan matcher går både på lagkanalerna och på D+ 11,12 och 13 ikväll.. Funkar felfritt.

Jag tycker matcherna har nästintill varit felfria i år. Däremot enbart på Discovery kanalerna, och inte "lagkanalerna". Av nyfikenhet, routar man inte bara om trafiken till lagkanalerna, eller vad skiljer det sig?
Citera
2022-04-21, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mostcomebackfomo
Oftast brukar det funka riktig bra. Ibland funkar inte fhd med hd rullar på fint eller tvärtom tex. Senaste har det varit större problem visst .. men så har det inte sett ut senaste åren som jag haft tjänsten
Om det var sååååå viktigt hade jag nog köpt en original tjänst men kommer ihåg när Discovery (dplay?)körde första år med allsvenskan .. jädrar vikket liv de va då när de inte funka förä tusentals abonnenter.

N1 funka nästan klockrent då, alla jag kände med dplay kunde inte förstå varför jag kunnat se fotbollen då 😁

Ja naturligtvis får man se till vad denna tjänst är. Billigt som bara den. Jag tappar sällan humöret, byter kanal. Testar starta om osv osv osv. Problemet är att vi pratar Svensson som inte vet var routern finns i huset ens. Naturligtvis är många supportärenden så man blundar och tänker... Tittade på nya Batman häromdagen, fick starta om den 5 ggr, lite irritation såklart men jag fick se nya Batman. När det sker i sport är det betydligt värre då det är live.
Tittar sällan på Viasat men enligt alla jag rekommenderat N1 fungerar just Viasat hur dåligt som helst. Märker det själv bara på de vanliga kanalerna som går under Viasat. Men ger N1 chansen ett tag till.
Citera
2022-04-21, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mostcomebackfomo
Oftast brukar det funka riktig bra. Ibland funkar inte fhd med hd rullar på fint eller tvärtom tex. Senaste har det varit större problem visst .. men så har det inte sett ut senaste åren som jag haft tjänsten
Om det var sååååå viktigt hade jag nog köpt en original tjänst men kommer ihåg när Discovery (dplay?)körde första år med allsvenskan .. jädrar vikket liv de va då när de inte funka förä tusentals abonnenter.

N1 funka nästan klockrent då, alla jag kände med dplay kunde inte förstå varför jag kunnat se fotbollen då 😁
Jo men det var likadant för mig. Jag var väldigt nöjd med N1 då. Men nu har det strulat desto mer. Även filmer strular. Skickade en krashlogg till en programmerare som heter kiddac. Han har skapat plugins som jedixstream bla. Han såg att det rörde sig om ett 401 stream problem. Han sa att jag skulle t det med leverantören. Har skickat om detta, men leverantören som är underleverantörer till N1 har ingen aning om vad det innebär med 401 koden.
Men saken är att på natten och morgonen funkar vod/serier bra. Men precis den tiden man vill se på film. Mellan 19-23 brukar det krångla. Men detta problem kanske löser sig i och med serverbytet?
Vi får väl se. Men synd att man ska behöva lägga pengar på viasat och Discovery…
Citera
2022-04-21, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ibraflash
Jo men det var likadant för mig. Jag var väldigt nöjd med N1 då. Men nu har det strulat desto mer. Även filmer strular. Skickade en krashlogg till en programmerare som heter kiddac. Han har skapat plugins som jedixstream bla. Han såg att det rörde sig om ett 401 stream problem. Han sa att jag skulle t det med leverantören. Har skickat om detta, men leverantören som är underleverantörer till N1 har ingen aning om vad det innebär med 401 koden.
Men saken är att på natten och morgonen funkar vod/serier bra. Men precis den tiden man vill se på film. Mellan 19-23 brukar det krångla. Men detta problem kanske löser sig i och med serverbytet?
Vi får väl se. Men synd att man ska behöva lägga pengar på viasat och Discovery…

VOD och serier servers har också formateras sista tiden.
Kan ju vara det som strulat för dig?

Serier och filmer är sällan problem annars. Om det är så får du felanmäla just den filmen till din säljare.
Citera
2022-04-21, 21:27
Medlem
Citat:
VOD och serier servers har också formateras sista tiden.
Kan ju vara det som strulat för dig?

Serier och filmer är sällan problem annars. Om det är så får du felanmäla just den filmen till din säljare.
Ja eventuellt. Nej precis, det livestreamas ju inte utan är upplagt som ett klipp ungefär, antar jag. Ska prova nu ikväll igen.
Citera
2022-04-21, 21:54
Medlem
Citat:

Jag är ingen expert så sån som jedixstreams eller kiddac säger nada. 401 ha jag hört innan , bad gateway.?

Bara sa hur jag ser på det. Köper jag viasat cmore disco-very och tusentals film kanaler serier för 100 spänn i månaden så fatta jag väl att att det inte kommer flyta klockers året runt. Bara vad jag tänker
Citera
2022-04-21, 22:11
Medlem
Nu var det problem med vod igen. Och serier. Dem slutar spela upp bara. Stängs ner efter knappt en minut. På dagen fungerar det utmärkt.
Måste vara att servern är belastad denna tiden. Kan inte se någon annan synvinkel på det.
Men tänker att det inte är Champions league. Märkligt
Citera
2022-04-21, 22:18
Medlem
Citat:
Nu var det problem med vod igen. Och serier. Dem slutar spela upp bara. Stängs ner efter knappt en minut. På dagen fungerar det utmärkt.
Måste vara att servern är belastad denna tiden. Kan inte se någon annan synvinkel på det.
Men tänker att det inte är Champions league. Märkligt

Säg en film du testade och ett serieavsnitt så kan jag dubbelkolla.
Vad kör du för utrustning?
Ingen överbelastning på dom.
Citera
2022-04-21, 22:21
Medlem
Citat:
Säg en film du testade och ett serieavsnitt så kan jag dubbelkolla.
Vad kör du för utrustning?
Ingen överbelastning på dom.
Jag provade Bert 1994 avsnitt 1
Provade fresh 2022 ( vod premiere)
Kör vu + zero 4K
Citera
2022-04-21, 22:34
Medlem
Citat:
Jag provade Bert 1994 avsnitt 1
Provade fresh 2022 ( vod premiere)
Kör vu + zero 4K

Både Bert och filmen funkade nu på min mobil i appen IPTV Extreme Pro.
Testade även 4K versionen av Fresh.
Funkade felfritt den också.

Ta och testa på din mobil så ser du hur det blir på den.
Citera
2022-04-21, 22:37
Medlem
Citat:

Ja kan prova på min formuler z8.
Citera
2022-04-21, 23:03
Medlem
Citat:

Jag provar nu på formuler. Fungerar utmärkt. Märkligt ändå.
Att det brukar funka på dag/natt på min vu +. Då provar jag att köra både via favoritlistan samt via ett plugin som heter xstreamity.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in