2022-04-20, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
Håller i princip med om allt.

Undrar dock om du misstänker att frun är inblandad?

Det är elefanten i rummet. Indirekt är hon det genom att låta en tjej som anställts för att vårda en rullstolsbunden man, får full koll på värdesakerna i hemmet. Det framgår att det är en stor lägenhet, långt mellan rummen och garderoberna. Trots det har tjänstehjonet full koll på härligheten.

Det är inte logisk. Tjejen har ju inte varit anställd som hjälpreda åt frun på Instagram, eller för att damma av alla väskor. Därför blir det konstigt att hon är så informerad.

De sexuella trakasserierna är också något som får mig misstänksam med tanke på tjejens ålder. I den åldern kan man inte hålla god min och planera en hämnd i nästan ett år medan det pågår snusk. Tjejen framför att det är en hämnd genom att planera en stöld mot gärningsmannens frus handväskor. Där frun samtidigt inte märker vilken gris hennes man är. Det blir för långsökt och befängt. En tjej gör som förra tjejen och tar ett avgångsvederlag. Men vara kvar vill ingen ung tjej vara, och därför är min slutsats att det inte har skett.

Sen är det för inlärt med fruns tider när hon lämnar barn på dagis, när hon kommer hem, och i övrigt att det fanns tidsintervaller en tjej och hennes kriminella gäng har full koll på, och planerar därefter. Det är för inlärt, av en person som påstår att hon också inte hade koll på värdesakerna, men ändå vet vad som skulle stjälas, och var i lägenheten, och av vem.

Sen tror inte jag på att ett kriminellt gäng främst går på handväskor, när det finns värdefulla klockor och annat i hemmet. Jag tror det var en kidnappning polisen lyckades förhindra med tanke på hur många de var som deltog i brottet. Där val av fordon är centralt. Var det bara klockor hade det räckt med två killar som åkt i väg på en cykel då klockor är det mest behändiga som går att stjäla.
Citera
2022-04-21, 09:14
Medlem
massuppfittarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vaxad
Intressant nog så kommer Maria få lägst straff av alla inblandade. Säkerligen med råge också. Klassisk pussy-pass.

Hoppas dock jag har fel
Den är 100% given.
Citera
2022-04-21, 09:15
Medlem
massuppfittarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Jag hoppas också du har fel. På objektiva grunder handlar detta om en slyna som nästlat sig in i en värnlös människas hem, där hon planerar ett grovt rån, medan hon vårdar den hon ska utsätta för brott.

Att en vanlig svensk tjej är med i ett av de värsta kriminella gängen borde sätta skräck i oss alla inför den dagen vi är i behov av vård eller hjälp i hemmet.
Hon är inte en vanlig svensk tjej, hon är blatte.
Citera
2022-04-21, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av massuppfittaren
Hon är inte en vanlig svensk tjej, hon är blatte.

Jag har uppfattat att är född i Sverige. Hon talade utmärkt svenska på förhöret.

Hon berättade redigt hur de planerat brottet, att ingen skulle skadas när de skulle ta väskorna. Det framkom tydligt att hon hade koll på när fru och barn inte var i lägenheten och att mannen skulle sova i ett rum där han inte märker att de är där.
Citera
2022-04-21, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av massuppfittaren
Den är 100% given.

När övriga gänget upptäcker hur hon pladdrat för att rädda sitt eget skin, kommer hon inse att fängelset var den bästa och tryggaste platsen för henne. Hon är en simpel tjuv, och en tjallare.
Citera
2022-04-21, 17:14
Medlem
qutms avatar
Citat:
När övriga gänget upptäcker hur hon pladdrat för att rädda sitt eget skin, kommer hon inse att fängelset var den bästa och tryggaste platsen för henne. Hon är en simpel tjuv, och en tjallare.
Framgår det vem som är ledaren och om någon planerat i bakgrunden?
Citera
2022-04-21, 18:41
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Det är elefanten i rummet. Indirekt är hon det genom att låta en tjej som anställts för att vårda en rullstolsbunden man, får full koll på värdesakerna i hemmet. Det framgår att det är en stor lägenhet, långt mellan rummen och garderoberna. Trots det har tjänstehjonet full koll på härligheten.

Det är inte logisk. Tjejen har ju inte varit anställd som hjälpreda åt frun på Instagram, eller för att damma av alla väskor. Därför blir det konstigt att hon är så informerad.

De sexuella trakasserierna är också något som får mig misstänksam med tanke på tjejens ålder. I den åldern kan man inte hålla god min och planera en hämnd i nästan ett år medan det pågår snusk. Tjejen framför att det är en hämnd genom att planera en stöld mot gärningsmannens frus handväskor. Där frun samtidigt inte märker vilken gris hennes man är. Det blir för långsökt och befängt. En tjej gör som förra tjejen och tar ett avgångsvederlag. Men vara kvar vill ingen ung tjej vara, och därför är min slutsats att det inte har skett.

Sen är det för inlärt med fruns tider när hon lämnar barn på dagis, när hon kommer hem, och i övrigt att det fanns tidsintervaller en tjej och hennes kriminella gäng har full koll på, och planerar därefter. Det är för inlärt, av en person som påstår att hon också inte hade koll på värdesakerna, men ändå vet vad som skulle stjälas, och var i lägenheten, och av vem.

Sen tror inte jag på att ett kriminellt gäng främst går på handväskor, när det finns värdefulla klockor och annat i hemmet. Jag tror det var en kidnappning polisen lyckades förhindra med tanke på hur många de var som deltog i brottet. Där val av fordon är centralt. Var det bara klockor hade det räckt med två killar som åkt i väg på en cykel då klockor är det mest behändiga som går att stjäla.
Att frun visade Maria var värdesakerna fanns kunde vara för att inte ville ha Maria där och snoka bland värdesakerna som väskor och klockor i garderober och lådor när hon inte var hemma. Ett sätt att dämpa nyfikenheten var att visa dom helt öppet.

Ett annat skäl kunde vara att Maria är en ung tjej och frun tänkte att hon också tycker det är kul med väskor som hon själv och har det som ett gemensamt intresse och på så sätt ville visa att hon inte bara såg henne som ett hembiträde utan också som en "vän". Ett sätt att säga "jag litar på dig".
Citera
2022-04-22, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qutm
Framgår det vem som är ledaren och om någon planerat i bakgrunden?

Nej. Jag är också intresseras av hur dessa gäng styrs. Hälaren i detta fall måste vara någon som vet var stöldgodset efterfrågas. Alla i gänget verkar klara av att hålla honom hemlig, när de svarar no comment.

Maria skulle öppna dörren. Utan Marias medverkan hade dessa gangstrar inget vetat om detta specifika hem, vad och var de ska stjäla i lägenhetens alla rum. Maria visste den exakta tiden frun lämnar barnet på dagis. Och att den rullstolsbundne mannen sover i ett rum där det inte finns värdesaker. Allt detta kan bara en insider veta.
Citera
2022-04-24, 10:57
Medlem
Xfiless avatar
Citat:
Hon var noga med under förhöret att påpeka att ingen skulle skadas, förutom att hon själv skulle bindas med silvertejp för att göra brottet trovärdigt. Men det visar att hon deltog i planeringen, med tidpunkt när frun lämnade barn på dagis och mannen sov.

En sak de alla var noga med att påtala i förhören, för att få bort rånmomentet i brottsrubriceringen. Alla hade samma agenda, att tala om, att ingen skulle märka något under pågående brott. Men det blir rån ändå eftersom folk hotas i hemmet av att flera gärningsmän dyker upp.

Säger dem inte i en av avlyssningarna att de ska ta det lugnt med mannen och inte misshandla honom/slita av honom klockor etc. Dvs de pratade om som om han visst skulle vara vaken och medveten
Citera
2022-04-24, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xfiles
Säger dem inte i en av avlyssningarna att de ska ta det lugnt med mannen och inte misshandla honom/slita av honom klockor etc. Dvs de pratade om som om han visst skulle vara vaken och medveten

Jag hörde det också. Det betyder att dessa förhärdade brottslingar kan straffrätt, och jobbar på att få så lågt straff som möjligt. Var det inte en annan som sa att mannen skulle sova, och inte märka något? Jag kommer inte ihåg vem. Men det som framgick var att mannen inte skulle skadas.

Det ligger som en våt filt över saken, att det var mannens klockor de var ute efter, och att fordonet var till för en kidnappning, där pengar skulle utpressas.

Är det någon som är så dum, att de tror att det var främst handväskor dessa killar var ute efter?
Citera
2022-04-25, 10:48
Medlem
Chariters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Att frun visade Maria var värdesakerna fanns kunde vara för att inte ville ha Maria där och snoka bland värdesakerna som väskor och klockor i garderober och lådor när hon inte var hemma. Ett sätt att dämpa nyfikenheten var att visa dom helt öppet.

Ett annat skäl kunde vara att Maria är en ung tjej och frun tänkte att hon också tycker det är kul med väskor som hon själv och har det som ett gemensamt intresse och på så sätt ville visa att hon inte bara såg henne som ett hembiträde utan också som en "vän". Ett sätt att säga "jag litar på dig".

Njaaa. Malin har med största sannolikhet INTE visat Maria någonting. Men däremot låg ju Malins sk ”garderob”( STOR walk in closet) mellan hennes och makens sovrum. Maria är en typisk snokande blattebrud som självklart har koll på vad handväskor etc kostar.
Citera
2022-04-26, 04:50
Medlem
Gigant_Supermans avatar
Vilken miljadärsfamilj är det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in