Citat:
Ursprungligen postat av
jenlov
Var det för att hon pratade bredvid mun som de åkte fast?
Berättade hon för någon som larmade?
Det vet jag inte. Men om man lyssnar på förhöret med Maria så berättar hon sin story om hur detta planerades. Och vad som planerades. Hon implementerar minsta brottsliga senario, med kunskapen om att åklagrens bevisbörda är tung.
Det jag undrar över, hur det kan vara hämnd mot en man som sexuellt trakasserar en anställd, att sedan stjäla en frus handväskor?
Trots att Maria känner till mannens klockor är hon och det övriga packet, noga med att poängtera att de visste att mannen sov, och att han inte skulle störas och att han inget skulle märka. Och de påpekade alla att det var inte hans klockor de var ute efter.
Jag undrar om tjuvarna skulle transportera alla de färglada handväskorna, kring halsen, och flera bärandes i handen då de saknade remmar. Eller handlade det bara om en väska till Maria som delaktig i brottet?
Sen är fordonet anmärkningsvärt. Samt buntbanden som var väldigt många. Om man ser vad som framkommit tror jag att planen var att skada mannen till att ge ifrån sig klockor m.m. medan frun lämnade barn på dagis. Eller kanske var det kidnappning som var tanken ändå och rulla in honom i skåpbilen?
Det jag tycker är underligast är denna lyxfrus punktlighet varje dag. Vi som jobbat och lämnat barn själva vet att man inte kan räkna med samma punktlighet varje dag. Det är alltid något som gör att det inte kan bli exakta tidpunkter när barn är inblandade. Vissa dagar ska ett barn titta på allt, andra dagar vägrar de klä på sig så att man garanterat är försenad. Men denna fru som inte jobbar klarar denna rutin. Jag undrar varför.
Sen måste man fråga varför hon visar anställt folk som Maria den ekonomiska överflöd som finns i hemmet. Varför utsätta folk för frestelser, är en fråga som inte besvaras i denna sak, där man nöjer sig med den gärningsbeskrivning som går att bevisa.