2022-04-21, 18:02
Medlem
Ålens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goofer
En uppenbarligen farlig person så jag tycker Sara och Patrik bör se över sin säkerhet.

Sådana här uthängningar på fel typ av person kan sluta ned en blodig hämnd.

Killen kan ju uppenbarligen få tag i tunga vapen och hantera dessa.

Magkänslan säger att han inte tar detta med ro.

Vad gäller vapnet mellan benen så får du lägga upp bild på din egen flashbackdase så får vi måtta om Jonas håller måttet jämfört med din.

Mycket riktigt tänkt. Han fick inte gehör för sin strategi att framställa sig själv som fiskare. Nu väntar förmodligen något annat.
Citera
2022-04-21, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ålen
Var väl en rätt normal kuk. Vilken verklighet lever du i?

Han kanske har gigantiska händer som får hans snabel att se liten ut då, my bad, eller så var det bara en dålig kamera eller vinkel.

Citat:
Ursprungligen postat av goofer
En uppenbarligen farlig person så jag tycker Sara och Patrik bör se över sin säkerhet.

Vad gäller vapnet mellan benen så får du lägga upp bild på din egen flashbackdase så får vi måtta om Jonas håller måttet jämfört med din.

Nej jag tänker inte ladda upp min, min fru hade slagit skiten ur mig.
Citera
2022-04-21, 18:05
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av INFOLINA
Precis så är det, samtalet handlade om den blurrade delen av konversationen. Annars har vi givetvis ingen orsak att ringa till föräldrar.

Vi är många som beundrar dej och Patrik för det ni gör även om vi inte skriver så mycket i den här tråden.
Citera
2022-04-21, 18:06
Medlem
Ålens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av INFOLINA
Precis så är det, samtalet handlade om den blurrade delen av konversationen. Annars har vi givetvis ingen orsak att ringa till föräldrar.

Har ni fått några bokningar än?
Citera
2022-04-21, 18:12
Medlem
Citat:
Haha, ja, lägger inte så mycket moral i beteendet, men om man siktar på att föreläsa för skolbarn är filmande av drogeskapder med småbrudar något man bör undvika.

Och åter igen, den som lagt ut videon vill förmodligen säga något.

Ja smutskastning av Putte. Trodde inte att det fanns folk för det. Svårt att avgöra åldern på tjejerna men ej under 18. Kanske kan scanna av Puttes sociala medier för att få fram deras identiteter men orkar inte

Jag bor själv i Göteborg och Putte är mycket välkommen att hänga på ut och ta några bärs, jag tar notan.
Citera
2022-04-21, 18:19
Medlem
Beckisbarnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ronnie.ONeal
Jag har inte lyssnat på dem, men tillvägagångssättet att ringa upp anhöriga, i det här fallet tydligen äldre människor, är trakasserier. Tycker inte du att det är rent oförskämt?

Givetvis finns det ingen grundläggande poäng i det att kontakta varenda anhörig, det handlar ju inte om att skydda barnen då, utan allt handlar om att tillfoga så mycket skada som möjligt för gäddan och i förlängningen deras vänner och anförvanter. Om man dessutom skall komma med chockerande uppgifter till människor, även äldre och kanske ungdomar och barn, så kanske man bör inneha ha lite psykologiska kunskaper också så man vet hur man skall berätta saker och ting, men jag tvivlar att Dumpens medarbetare besitter någon högre bildning i ämnet utan det mesta handlar om ren hämnd. Till och med kriminalpoliser och andra professioner har svårt att framföra tragiska och hemska budskap till folk de möter inom sitt yrkesutövande, men tydligen inte Dumpen, de tycks istället njuta av att komma med chockartade nyheter och sprida ut det till precis alla, även i det fall det är helt meningslöst och saknar relevans. Ungefär som om jag skulle få reda på något extremt komprommetterande om någon jag känner, skulle det då vara min främsta mission att direkt springa till dennes gamla mor och far på ålderdomshemmet och berätta vilket svin deras avkomma är, det skulle jag se som endast lågnivåbeteende där jag njuter av att föra vidare skvaller för skvallrandets skull. Då kan jag väl lika gärna vara en sensationslysten papparazzi-fotograf som filmar och tar bild på vad som helst, och visa upp för att få effekt och uppnå egen tillfreställelse då jag ser reaktionerna.

Det är något som stinker en aning ruttet här.
Senast redigerad av Beckisbarnet 2022-04-21 kl. 18:26.
Citera
2022-04-21, 18:41
Medlem
Citat:
Mycket riktigt tänkt. Han fick inte gehör för sin strategi att framställa sig själv som fiskare. Nu väntar förmodligen något annat.

Ja, det stämmer nog. Du uttryckte det jävligt väl. Han är nog på riktigt farlig.
Citera
2022-04-21, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LightFandango
Ålder är alltid svårt, men "Unga nog att vara hans döttrar med råge" är min gissning. Att han sen säger "Who's your daddy?" vid 3:29 indikerar kanske att det handlar om nån form av "familjelekar"?

Skulle dock vara intressant av få en mer korrekt analys av videon från Lava, MeggieCleary eller liknande debattör.

Min egen åsikt är att den a.) vittnar om en ganska sunkig och föråldrad syn på könsroller och b.) sänder ut ganska farliga signaler.

En lättpåverkade person som (slumpmässigt exempel) Lennart vill säkert inget hellre än att ta efter och bli playboy i samma stil. Han står dock så långt ner i den sociala, ekonomiska och (framförallt) kosmetiska hierarkin att samma tjejer är uteslutet för honom. Han tvingas då söka sig ännu längre ner i åldrarna.

De är ju myndiga, eller över 15 i alla fall. Runt 20 kanske. Patrik bor i en stor lägenhet centralt och bjuder väl på alkohol, näspuder och lite gräs kanske. Efterfest, förfest eller dylikt. Han känner nog inte två arab-brudar utan har väl dragit med dem hem från en nattklubb eller nåt. Alla gamla kändisar, och många äldre icke-kändisar, som springer på krogen gör ju sånt här i princip varje helg. Det finns ju även gott om "groggluder" som gärna tackar ja till gratis godis. Sunkigt men ingen stor grej.
Citera
2022-04-21, 18:55
Medlem
LightFandangos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Dumpen handlar om folk (jag undviker "män" av vänlighet) som söker sej till barn i sexuellt syfte. Numera handlar alla inlägg om Patrik och Sara. Jag tror det finns en avundsjuka att Patrik har en ung snygg tjej.
Det är väl självklart att personer som är kända/rika har större valmöjlighet när det gäller partner. Varför skulle dom inte välja någon ung och snygg om det är vad som önskas? Det har väl inget med ämnet att göra.
Folk som söker sej till barn i sexuellt syfte.
Nu får ni lugna ner er lite.
Sen tycker jag även du (medvetet) blandar bort korten när du upprepat skriver "personer som är rika/kända". Du vet lika väl som andra att det till 99 % handlar om män även om undantag finns. En berusad kvinna på 55+ som satt och sluddrade "Who's your mummy?" till två fnittrande ynglingar i hennes barns ålder skulle anses tragisk och patetisk.

Hon skulle definitivt inte anses lämpad för en hög post inom en organisation som sade sig vilja skydda barn mot övergrepp. Det kan vi väl vara rörande överens om?

Jag undrar även (för tredje gången nu) vad du menar med "vuxen" i detta sammanhang? Det borde vara 15 (samtyckesålder) givet trådens topic. Men jag misstänker att du menar 18 (myndighetsålder). Vilket är det?
Citera
2022-04-21, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Latrygg
Jonas kommer inte att begå självmord. Han är ett skolboksexempel på en psykopat. Psykopater begår inte självmord eftersom de inte känner skam eller ånger som vanliga människor eller ens accepterar att de själva gjort fel.

Risken är i så fall högre att han ger sig på Patrik och/eller Sara eftersom de i hans skruvade verklighet har förstört hans livsverk när de ”attackerade” honom. Det är så sådana som Jonas ser på det, som att andra ”attackerar” dem när deras planer inte går i lås.

Hade jag varit Patrik eller Sara hade jag regelbundet börjat kolla bromsledningar och hjulbultar på bilen. Den här pedofilpsykopaten har även viss militär träning så bomber och/eller övervakning ligger inte helt utanför ramarna. Jonas kommer inte att glida undan i tysthet som Vetlandaläraren, han kommer att hålla Dumpen ansvariga för att hans liv krånglas till. Vi lär få höra mer från honom framöver.

Jag känner också att det är så här. Jag tror inte han känner skam och skulle ta livet av sig.
Citera
2022-04-21, 18:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Gipsy-tears
Det är Dumpens egna konto. Dom har några såna (ofta nyreggade även om just detta inte är det) för att balansera när tråden spårar ur.

Jag skriver också kiss ass-inlägg men det där tog nog priset.
Säkert bara KIK och andra plattformar som sopar rent från gubbar av egenintresse. Samkör ip-nummer och konton och skickar över. Där slutar deras vinst.
Det handlar om att döda tron. När alla är redpillade och inte känner naivitet så försvinner massan, vilket dock aldrig lär ske. Nya stjärnskott och barnsexdrömmar kommer alltid att finnas.
Folk ser inte alla hinder på vägen. Tänk att dejta i tron att en mamma och dotter ska möta en. Tänk att öppna KIK och vara den som ser möjligheterna. I vilken värld lever man då?

Jag gjorde en slags drakeekvation men vet inte vart den ledde:
Citat:
Från 100 stycken Uthängningar med Sjöberg i full kraft föll ett antal bort, uppskattningsvis:
Från Verkligt Möte till Färdig Gädda - 25% sorteras bort (journalistiskt ej flygfärdig)
Från Bestämt Möte till Verkligt Möte - 90% faller bort (något endera part går snett)
Från Barnsexchatt till Bestämt Möte - 90% faller bort (folk runkar, blir rädda, ej tid m.m.)
Från Barnchatt till Barnsexchatt - 50% faller bort (moral, katten runt het gröt, barnchatt tillräckligt)
Från Barnsexintresse Utan KIK/Internet till Barnsexintresse Med KIK/Internet - 95% faller bort (en mängd faktorer)
Senast redigerad av soonImhappydead 2022-04-21 kl. 19:15.
Citera
2022-04-21, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RexNemorensis
De är ju myndiga, eller över 15 i alla fall. Runt 20 kanske. Patrik bor i en stor lägenhet centralt och bjuder väl på alkohol, näspuder och lite gräs kanske. Efterfest, förfest eller dylikt. Han känner nog inte två arab-brudar utan har väl dragit med dem hem från en nattklubb eller nåt. Alla gamla kändisar, och många äldre icke-kändisar, som springer på krogen gör ju sånt här i princip varje helg. Det finns ju även gott om "groggluder" som gärna tackar ja till gratis godis. Sunkigt men ingen stor grej.

Skäggbarnen i Nordstan säljer billigt har jag märkt. Tycker man kan unna Putte lite rajtantajtan framåt småtimmarna. Kanske ingen bra miljö för en hund dock.

Genererar knappast en orosanmälan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in