2022-04-21, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ronnie.ONeal
Det är oförskämt att ringa och trakassera gamla människor med att deras son skulle vara pedofil. Om de nödvändigtvis måste få reda på det finns det bättre sätt att meddela dem än att en skadeglad ragata som Sara ska ringa upp dem och kasta det på dem i "In your face-stil".

Hoppas att någon snart anmäler Sara för ofredande.

Japp. Föräldrar till personen bör inte informeras, det kommer naturligt. Helt rätt att informera partner och eventuella barn, dock.
Citera
2022-04-21, 15:07
Medlem
Ronnie.ONeals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kasperwolfgang
Så du vet hur samtalen går till ??

Jag har inte lyssnat på dem, men tillvägagångssättet att ringa upp anhöriga, i det här fallet tydligen äldre människor, är trakasserier. Tycker inte du att det är rent oförskämt?
Citera
2022-04-21, 15:12
Medlem
kasperwolfgangs avatar
Citat:
Jag har inte lyssnat på dem, men tillvägagångssättet att ringa upp anhöriga, i det här fallet tydligen äldre människor, är trakasserier. Tycker inte du att det är rent oförskämt?

Nej.

de ringer upp och informerar och hade man varit tacksam för. du hade såklart valt blåa pillret i matrix
Citera
2022-04-21, 15:14
Medlem
LightFandangos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ålen
Undra hur gamla tjejerna i videon är? HVB-åldern? Psilocybin-gäddan Sjöberg?
Ålder är alltid svårt, men "Unga nog att vara hans döttrar med råge" är min gissning. Att han sen säger "Who's your daddy?" vid 3:29 indikerar kanske att det handlar om nån form av "familjelekar"?

Skulle dock vara intressant av få en mer korrekt analys av videon från Lava, MeggieCleary eller liknande debattör.

Min egen åsikt är att den a.) vittnar om en ganska sunkig och föråldrad syn på könsroller och b.) sänder ut ganska farliga signaler.

En lättpåverkade person som (slumpmässigt exempel) Lennart vill säkert inget hellre än att ta efter och bli playboy i samma stil. Han står dock så långt ner i den sociala, ekonomiska och (framförallt) kosmetiska hierarkin att samma tjejer är uteslutet för honom. Han tvingas då söka sig ännu längre ner i åldrarna.
Senast redigerad av LightFandango 2022-04-21 kl. 15:17.
Citera
2022-04-21, 15:26
Medlem
Ålens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LightFandango
Ålder är alltid svårt, men "Unga nog att vara hans döttrar med råge" är min gissning. Att han sen säger "Who's your daddy?" vid 3:29 indikerar kanske att det handlar om nån form av "familjelekar"?

Skulle dock vara intressant av få en mer korrekt analys av videon från Lava, MeggieCleary eller liknande debattör.

Min egen åsikt är att den a.) vittnar om en ganska sunkig och föråldrad syn på könsroller och b.) sänder ut ganska farliga signaler.

En lättpåverkade person som (slumpmässigt exempel) Lennart vill säkert inget hellre än att ta efter och bli playboy i samma stil. Han står dock så långt ner i den sociala, ekonomiska och (framförallt) kosmetiska hierarkin att samma tjejer är uteslutet för honom. Han tvingas då söka sig ännu längre ner i åldrarna.

Håller helt med i din analys.

Jag är förbannat nyfiken på vem som lagt ut videon. ”Sjöberg festar” låter som någon som vill klämma åt honom på något viss. Videon dyker upp i samma veva som Dumpen lanseras.

Sedan tror jag inte flickorna i videon är särdeles oskyldiga, de kan nog ta hand om dig själva, verkar mera Sjöberg som är oskuldsfull i sammanhanget. Tänker osökt på Hendrix slagdänga Dolly Dagger när jag ser videon.

För fan, IceCream träd fram.
Senast redigerad av Ålen 2022-04-21 kl. 15:28.
Citera
2022-04-21, 15:28
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:

Lennart tvingas inte till någonting.
Citera
2022-04-21, 15:28
Medlem
Beckisbarnets avatar
Citat:
Det är oförskämt att ringa och trakassera gamla människor med att deras son skulle vara pedofil. Om de nödvändigtvis måste få reda på det finns det bättre sätt att meddela dem än att en skadeglad ragata som Sara ska ringa upp dem och kasta det på dem i "In your face-stil".

Hoppas att någon snart anmäler Sara för ofredande.

Håller med, det är rent jävelskap och saknar vettig funktion.
Citera
2022-04-21, 15:31
Medlem
Ålens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beckisbarnet
Håller med, det är rent jävelskap och saknar vettig funktion.

Håller med, den skiten han satt sig i får han ta själv med sina stackars päron.
Citera
2022-04-21, 15:51
Avslutad
Det är fullt rimligt att informera föräldrar.
Skulle inte vilja att barn i min släkt ska vara runt en pedofil som dessutom är tänd på incest om han nu har syskonbarn eller liknande.
Så käften nu om den saken.
Citera
2022-04-21, 15:53
Medlem
LightFandangos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Lennart tvingas inte till någonting.
Är det hela din analys? Vad tycker du om videon i övrigt särskilt kommentaren "Who's your daddy?"?

Sänder den ut dubbla budskap? Vore det inte bättre (trovärdighetsmässigt) om han partajade loss med tanter som åtminstone var gamla nog att vara hans systrar?

Hur gamla bedömer du tjejerna i videon att vara? På ett ungefär?
Citera
2022-04-21, 16:10
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Är det hela din analys? Vad tycker du om videon i övrigt särskilt kommentaren "Who's your daddy?"?

Sänder den ut dubbla budskap? Vore det inte bättre (trovärdighetsmässigt) om han partajade loss med tanter som åtminstone var gamla nog att vara hans systrar?

Hur gamla bedömer du tjejerna i videon att vara? På ett ungefär?

Det är inga barn och hur vuxna personer umgås har jag inga åsikter om.
Bara för att kända och eller rika personer kan få unga och snygga partners betyder ju inte att alla andra har rätt till det.
Så ingen tvingar Lennart att söka sej ännu längre ner i åldrarna. Finns många ensamma damer i hans egen ålder som vill finna en man.
Citera
2022-04-21, 16:12
Medlem
Att Sara kontaktar föräldrarna till misstänkta ”vänster-peddot” kan väl också bero på att det i den dolda delen av chatten kan ha funnits uppgifter om att äcklet lekt familjelekar med hans egna familjemedlemmar.

Det där kan vara den sjukaste gäddan hittills. OCH DET VILL INTE SÄGA LITE😇

En riskgädda i min bok. Begår den snubben självmord, då bör risken vara stor att ta med fler om man studerar hans vidriga historik med mycket grova vapenbrott mm.
Senast redigerad av Spritsson 2022-04-21 kl. 16:15.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in