2022-04-20, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ibraflash
Håller med. Det funkade inte alls på Discovery +. Har två olika leverantörer. På N1 massa hack och på den andra var sändningarna inte ens igång. Har köpt tele2:s kanaler nu istället. Värdelöst! Det måste funka sånt här, annars är det ingen idé. Kom igen, det är 2022!

Antar att du bara valde att kolla lagkanalerna?

Eller kollade du dom längst upp listan?
Citera
2022-04-20, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aliasjomen
discovery+ på N1 har varit piss hela kvällen och nu dog det helt..så jävla kasst - varit dåligt hela året fan

Att säga Discovery + är ungefär som att säga "alla kanaler" strular.

Du är medveten om att det finns fler kanaler än lagkanalerna till allsvenskan?
Längst upp i listan. D+11 började dom med.
Citera
2022-04-20, 22:57
Medlem
Cockfaces avatar
N1 har inte varit sig lik det sista. Som många andra skrivit redan. Både fotbollen och hockeyn har varit mkt skakig det sista. Inte alls likt N1. Får hoppas dom löser det vad det nu är som krånglar hos dom.
Citera
2022-04-21, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av instagam
Antar att du bara valde att kolla lagkanalerna?

Eller kollade du dom längst upp listan?
Japp kollade båda
Citera
2022-04-21, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cockface
N1 har inte varit sig lik det sista. Som många andra skrivit redan. Både fotbollen och hockeyn har varit mkt skakig det sista. Inte alls likt N1. Får hoppas dom löser det vad det nu är som krånglar hos dom.
Absolut. Och sporten är det viktigaste, det vet N1. Jag kan förlåta om ett par kanaler strular eller inte är igång. Som på 24/7 kanalerna. Men ibland funkar kanske 2 av alla 24/7 kanalerna. Men det absolut viktigaste för de flesta är att livesporten ska fungera! För hack och streamingstopp funkar inte när det gäller idrott!
Citera
2022-04-21, 13:28
Medlem
Cockfaces avatar
Nån som vet var det går att finna info som N1 släpper. Var med i nån discord grupp innan där info kom om dom hade problem men den är nedlagd. Eller om man ska byta domän som någon nämnde han/hon hade fått info om. Svara gärna på PM om det blir lättare.
Citera
2022-04-21, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cockface
Nån som vet var det går att finna info som N1 släpper. Var med i nån discord grupp innan där info kom om dom hade problem men den är nedlagd. Eller om man ska byta domän som någon nämnde han/hon hade fått info om. Svara gärna på PM om det blir lättare.
Din säljare ska veta infon.
Be han förmedla ut det.

Problemen som varit nu efter bytet av mjukvaran hade du haft även om du bytt portaladress.
Citera
2022-04-21, 14:06
Medlem
Citat:
Absolut. Och sporten är det viktigaste, det vet N1. Jag kan förlåta om ett par kanaler strular eller inte är igång. Som på 24/7 kanalerna. Men ibland funkar kanske 2 av alla 24/7 kanalerna. Men det absolut viktigaste för de flesta är att livesporten ska fungera! För hack och streamingstopp funkar inte när det gäller idrott!

Tro mig... Sporten är den som dom prioriterar mest.

Men samtidigt är det inte bara så att dom väljer att "idag ska ingen sport strula".

Under dagen idag så formateras servers till kanalerna. Så därför kan det vara så att alla tre versionerna inte är uppe. Målet är att en av varje ska vara uppe i alla fall till formateringen är klar
Citera
2022-04-21, 18:42
Medlem
Citat:

Oftast brukar det funka riktig bra. Ibland funkar inte fhd med hd rullar på fint eller tvärtom tex. Senaste har det varit större problem visst .. men så har det inte sett ut senaste åren som jag haft tjänsten
Om det var sååååå viktigt hade jag nog köpt en original tjänst men kommer ihåg när Discovery (dplay?)körde första år med allsvenskan .. jädrar vikket liv de va då när de inte funka förä tusentals abonnenter.

N1 funka nästan klockrent då, alla jag kände med dplay kunde inte förstå varför jag kunnat se fotbollen då 😁
Citera
2022-04-21, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mostcomebackfomo
Oftast brukar det funka riktig bra. Ibland funkar inte fhd med hd rullar på fint eller tvärtom tex. Senaste har det varit större problem visst .. men så har det inte sett ut senaste åren som jag haft tjänsten
Om det var sååååå viktigt hade jag nog köpt en original tjänst men kommer ihåg när Discovery (dplay?)körde första år med allsvenskan .. jädrar vikket liv de va då när de inte funka förä tusentals abonnenter.

N1 funka nästan klockrent då, alla jag kände med dplay kunde inte förstå varför jag kunnat se fotbollen då 😁
👍
Citera
2022-04-21, 19:08
Medlem
Satt på tv nu o prova 20 kanaler på slump. Alla funka och epg funkar med. De va ett tag sen så hoppas den håller i sig !
Citera
2022-04-21, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av janssons87
Instagam trådens kung. Svarar ofta bra och utförligt. 🙂👍

Alla uppskattar inte infon.
Särskilt säljare från andra leverantörer.

Allsvenskan matcher går både på lagkanalerna och på D+ 11,12 och 13 ikväll.. Funkar felfritt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in