2022-04-20, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elitiskpizza
Vet att du är sarkastisk men tänker man lite logiskt så är det väl väldigt sällan fel på användaren egentligen.

Jag menar kan man kolla på typ SVT Play i sin enhet och streama där så säger det väl dig självt att det är IPTV leverantören det är fel på och inte ens internet om det strular?

IPTV är ju trots allt bara att ta emot en ström och oftast på ett enklare sätt än att ta emot strömmar på andra appar som kan vara krypterade och liknande.

Det här med att man ska hålla på och starta om och etc etc är ju inte normalt. Det gör man ju inte med andra appar. Det är ju uppenbart att leverantören har problem då.

Du jämför alltså Svtplay med att kolla iptv?

Du tror att iptv-tjänsternas servrar står jämte SVT:s utrustning i samma datacenter? 🤔

Såklart kan det strula med iptv samtidigt som svt play funkar för dig.

Inte riktigt samma väg fram på internet till SVT jämfört med servrarna till iptv som står i andra länder.
Citera
2022-04-20, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rockabilly65
😉

Lugn, han kommer snart... det är ditt fel för han har aldrig haft problem. Insta××××

Om du nu är datatekniker så skulle ju till och med du kunna förklara för elitiskpizza hur det funkar med Svtplay jämfört med iptv.
Senast redigerad av instagam 2022-04-20 kl. 00:18.
Citera
2022-04-20, 16:52
Medlem
Någon här som som har erfarenhet av att installera Mullvad VPN på en Formuler Z8/Z10?
Citera
2022-04-20, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av judasprast
Någon här som som har erfarenhet av att installera Mullvad VPN på en Formuler Z8/Z10?

Ska funka.
Kan vara så du måste installera Autostart Manager app så den appen startar Mytvonline2 efter att boxen startat Mullvad.

Du kan såklart även starta Mullvad manuellt först och sen Mytvonline2.
Citera
2022-04-20, 18:01
Medlem
TinFoilHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av judasprast

Har det Mullvad installerat på min Z8 och det fungerar utan problem.
Kör dock väldigt sällan Mullvad utan som regel bara när jag felsöker ev routingproblem.
Citera
2022-04-20, 19:27
Medlem
tråkigt med så mycket strul..

slog på Allsvenskan nu.... 10 sekunder och sen konstant buffring..
stängde av, bröt strömmen ett par minuter, sen rullade det kanske i 1-2 minuter, nu buffrar det massa igen... inget fel på hastigheten här osv....

har fått höra (vet ej om uppgifterna är 100% korrekta), att leverantören alla pratar om härinne med problem har bytt till en annan, oprövad mjukvara, full med buggar och att det kommer ta tid innan det rullar någorlunda felfritt igen....

tiden får väl visa, och man ska inte klaga för mycket sett till priset.. men som det är just nu kommer jag och säkert fler att byta leverantör om detta håller i sig.... finns ju billiga(re) alternativ!
Citera
2022-04-20, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rollepolle
tråkigt med så mycket strul..

slog på Allsvenskan nu.... 10 sekunder och sen konstant buffring..
stängde av, bröt strömmen ett par minuter, sen rullade det kanske i 1-2 minuter, nu buffrar det massa igen... inget fel på hastigheten här osv....

har fått höra (vet ej om uppgifterna är 100% korrekta), att leverantören alla pratar om härinne med problem har bytt till en annan, oprövad mjukvara, full med buggar och att det kommer ta tid innan det rullar någorlunda felfritt igen....

tiden får väl visa, och man ska inte klaga för mycket sett till priset.. men som det är just nu kommer jag och säkert fler att byta leverantör om detta håller i sig.... finns ju billiga(re) alternativ!
Rullar på fint här!
Citera
2022-04-20, 20:24
Medlem
aliasjomens avatar
discovery+ på N1 har varit piss hela kvällen och nu dog det helt..så jävla kasst - varit dåligt hela året fan
Citera
2022-04-20, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aliasjomen
discovery+ på N1 har varit piss hela kvällen och nu dog det helt..så jävla kasst - varit dåligt hela året fan
Samma här. Ger upp för ikväll.
Citera
2022-04-20, 20:25
Medlem
Helvete vad N1 har gått ner sig, blir ingen förlängning när perioden går ut.
Citera
2022-04-20, 20:40
Medlem
Vet inte vilken leverantör ni har som har problem men jag har blivit informerad av min om domänbyte. Efter ändring har det rullat på hur bra som helst med N1.
Citera
2022-04-20, 21:38
Medlem
Håller med. Det funkade inte alls på Discovery +. Har två olika leverantörer. På N1 massa hack och på den andra var sändningarna inte ens igång. Har köpt tele2:s kanaler nu istället. Värdelöst! Det måste funka sånt här, annars är det ingen idé. Kom igen, det är 2022!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in