Citat:
Ursprungligen postat av
Trolltestet
Hänt något har det definitivt på hans kanal i alla fall. För en tid sedan tog han bort alla videos han postat i början av kriget. Den där när han åt kaviar och badade i pool på hotellet i Kiev t ex.
Har han lämnat någon förklaring till varför denna storstädning i hans material skedde?
Följde du honom före kriget så du såg materialet? Själv snubblade jag över honom för ett par veckor sedan då han ändrat inriktning och mest följde kriget och politiken i Ukraina. Han var ju författare och filmmakare också så det här var väl en stor historia för honom att följa och senare bearbeta till filmer, dokumentärer eller böcker. Han verkar vara lite väl energisk på många områden i livet men såg väl här sin chans till en möjlig succé i framtiden. Kanske en städning av material på youtube som bara var slappt skräp inför nya ideér och utmaningar. Det var ju först i Kiev som han blev intresserad av Ukrainsk politik då RT uppmärksammat hans video och hotellet senare kastade ut honom. Ett uppvaknande om vad Ukrainas "demokrati" och Kiev-regimen var och är för något.
Som sagt, han var intressant och energisk så jag hade sett fram emot fler tankar och texter från honom även om man ska vara lite skeptisk till den här personlighetstypen. Mycket farlig för Kiev-regimen att låta leva för han hade kunnat producera en hel del obehagliga saker om dom. Jag hoppas ändå att han togs sig därifrån på något sätt och det finns som andra nämner många andra tänkbara orsaker till hans försvinnande eller möjliga död.