2022-04-20, 22:11
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Kanske, man skulle ha någon lista med allt vad Ukraina fått från olika länder.

Inte alla lænder ær så pigga att berætta. Vet tex att Finland ha skickat tre gånger. Enbart den førsta gången har man gått ut med vad man skænkte. De bægge andra gångerna har det varit "locket på".
Citera
2022-04-20, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nandersen
Ryssland testskjuter Satan 2 , en missil förstör ett land i ukrainas storlek.

https://www.youtube.com/watch?v=hfmcxTy-zKI

Väst har ingen atombomb som är i närheten av satan2.

Du vet att Satan2 är ingen atombomb.
Citera
2022-04-20, 22:16
Medlem
vallpojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nandersen
en missil förstör ett land i ukrainas storlek.

Får väl anta att deras skrotiga kärnvapen håller samma klass som deras skrotiga kameror (2 fps), deras skrotiga tanks och deras skrotiga krigsskepp. Till och med nordkorea imponerar mer.
Citera
2022-04-20, 22:17
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lapetitepois
Lägga ord i andras är din preferens? Att inte svara en annan?

Ryssland kände sig hotad av NATO samt inte tänkte tillåta mord på människor i östra delen av donbass.

Rätt? NEJ! Vad är det som du inte förstår?

Bespara mig ditt förminskade av min åsikt och citera var jag någonsin har yttrat mig om jag jag tycker det Putin/Ryssland är bra?

Du väljer medvetet att läsa, återigen.
Svar på frågan = ingen respons.

Är 100 liv och 2 barns liv i Donbass inget värt för dig då det inte matades ut i västmedia? Vem är det som inte har ett hjärta?!

Ja, det är ju du.

Du kan inte ens nämna det faktum att tusentals ukrainare har dött och att mängder av civila har mördats, pinats och våldtagits.

Och jag förminskar inte din åsikt. Folkmordsönskan är något du borde stå för istället för att bara smyga in den.

Riktigt hur man kan vara så svínig som du är är svårt att förstå, för jag har förstås inte skrivit något om 100 liv och 2 barn i Donbass.

Men det är väl så när man tycker att folkmord är ok. Då kan man beskylla andra för vad som helst utan att det knappt ens noteras.

Jag förstår att du tycker något, men din analys är felaktig, och om ryssarna grundar sin verklighetsuppfattning i samma sak så är den inte korrekt.

Det finns inga sådana mord som du snackar om, och hela konflikten startades av Ryssland.

Som sagt. Du borde noga läsa Theodens ord igen, för det är så många börjar känna.
Citera
2022-04-20, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Hoppades att Strelkov skulle dö 2014, men han har troligtvis rätt här.

"alco cossacks" det är reserven alltså😃
Senast redigerad av YBB641 2022-04-20 kl. 22:27.
Citera
2022-04-20, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Men du, det är ju sedan 2014.

Människoliv 2014 som dödas av UA regering inte relevant för vad som sker idag?

Naturligtvis har det sin del kring vad som sker nu.

Tillåter du att dina vänner ska beskjutas för att de inte vill bli förtryckta och inte erkännas som individer? När deras grannar försöker ge dem en röst?

Löjlig parallell, jag är dock mänsklig. Till skillnad!
Citera
2022-04-20, 22:19
Medlem
Tror någon på allvar att Ryssland kan hålla stånd när Ukraina får 3ggr så mkt vapen än Ryssland själv har?
Ukraina säger vara va de vill ha och så leverar USA.

Får Ukraina de Reaper drones som tar 4 hellfire missiler per drone kombinerat med det radarsystemet som ser ryskt artilleri i realtid så er det i princip kört för Rysslands offensiv med pansarvagnar och bepansrade fordon.
Dronees finnes på lager i absurdum och kan bara matas på med. Piloterna kan ju sitta varsomhelst. Kan t.o.m. vara att de opereras av amerikansk personal hur skall ryssen kunna veta de?
I princip kommer Ryssen kriga mot ett land som försvarar sig med drones.
Good luck mother russia
Senast redigerad av abracadabra1619 2022-04-20 kl. 22:21.
Citera
2022-04-20, 22:19
Medlem
BonerBatmans avatar
En rysk konvoj med lite artilleripjäser som byter ägare.
https://mobile.twitter.com/TheDeadDistrict/status/1516873405164929026
Citera
2022-04-20, 22:20
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lapetitepois
Människoliv 2014 som dödas av UA regering inte relevant för vad som sker idag?

Naturligtvis har det sin del kring vad som sker nu.

Tillåter du att dina vänner ska beskjutas för att de inte vill bli förtryckta och inte erkännas som individer? När deras grannar försöker ge dem en röst?

Löjlig parallell, jag är dock mänsklig. Till skillnad!

Men det är inte alls bevisat att det var så.

Det var ryssar som sköt.
Citera
2022-04-20, 22:20
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dream.71
Prutten är trött på livet och vill dra med sig Ukraina ner i skiten
Ironiskt nog är det ju Ryssland som är på väg ner i kloaken nu.
Citat:
Ursprungligen postat av BonerBatman
Ser också ut som ryssen försöker sig på att avancera mot Kharkiv igen. Ny omslutning på gång?
Citat:
Ursprungligen postat av handtralala
Kanske väntar de till den 30 december istället (hundraårsdagen av sovjets bildande) och tror att se lyckats bättre då?
Albert Einstein: “Insanity is doing the same thing over and over again and expecting different results.”
Ärligt talat: Vad fan har de där ryska självmordstalibanerna för argument eller anledningar att fortsätta skicka ut sina U-landssoldater in i skottlinjen för den ukrainska armén? Det är som de önsketänker att "den här gången kommer det att fungera!"...

Kriget är i princip över, Ryssland är för jävla sämst och inkompetenta: De bara vägrar att själva begripa det! De lever kvar i Sovjet-mentaliteten om att de är "übermensch" som kan göra som de vill med "småryssarna" som är deras egendom att bestämma över och göra som de vill med:
https://meduza.io/en/feature/2022/04/18/i-can-do-whatever-i-want-to-you
Citat:
‘I can do whatever I want to you’ Russian soldiers raped and murdered Ukrainian civilians in the village of Bogdanivka
In early April, the world learned about Bucha, a town that’s since become a symbol of Russian cruelty in Ukraine. In Bucha, Russian soldiers used precision weapons to destroy apartment buildings; they executed, tortured, and raped civilians. Unfortunately, these atrocities weren’t limited to one town: Russian troops committed similar acts in multiple villages in the Kyiv region on the right bank of the Dnipro River that came under total Russian occupation in the first weeks of the war.
Citera
2022-04-20, 22:21
Medlem
Ravatoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vallpojken

Får väl anta att deras skrotiga kärnvapen håller samma klass som deras skrotiga kameror (2 fps), deras skrotiga tanks och deras skrotiga krigsskepp. Till och med nordkorea imponerar mer.

Dumt att räkna med det.
Är det något de är duktiga på så är det såna raketer. De har ju fått sköta om all transport till rymdstationen säkert och stabilt sedan jänkarnas program brakade ihop.
Citera
2022-04-20, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vallpojken

Den som avfyrar får räkna med stor risk att den exploderar på plats innan den har kommit iväg. Känns säkert bra om den dagen kommer
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in