2022-04-20, 19:42
Medlem
Jirens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Nu förstår jag att det var en ny räddningsaktion. Gruppen vid hamnen hade slut på ammunitionen. Jag tycker att Ukrainska styrkor gör det bra och har en fantastisk stridsmoral.

Har vi någonsin sett något liknande?
Sanna mina ord. Det kommer skrivas böcker och göras filmer om dessa hjältar i framtiden.
Citera
2022-04-20, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sektledarenII
Du är ju ett riktigt kioskmongo, varför blir det civila offer?

Jo, för att dvärgmongolen invaderade sitt grannland, då blir det civila offer, du vet att människor dör i krig? oskyldiga människor dör för att Puttler fick en feeling om att han saknade sovjetunionen.

Inte som du, som sitter tuff vid din dator och spelar allan och går ut och äter när din mamma ropar på dig.

Referera du till dig själv?

Civila offer var fokus. Som både UA o ryssar dödar. Vad är det som är oklart? Precis min poäng, civila dör i krig och det inte av endast en sida.

Han fick feeling? Vem behöver återgå vart? Tror du att man oprovocerat vaknar en dag och bestämmer sig för att skydda sig och agera? Det är inte svart o vitt. Nog visst ligger det mer bakom detta än så. Får vi veta vad som försiggår bakom stängda dörrar inom politik? Vakna!

Mongol, puttler yada yada...sluta upprepa det du läser och får ryggdunkar för. Innantill argumentation.
Citera
2022-04-20, 19:48
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slackoff
Pga terrängen närhet till flygbaser.
Berätta gärna på vilket sett dessa trupper kan hålla högre klass än gardespansar och VDV...verkligen gör det.
Aha. Jag skrev i första inlägget du citerade att manskapet nu antagligen håller högre kvalité än de unga rekryterna. Finns de kvar i fält? Tänker att även DPR-trupperna är bättre tack vare stridsvana.
Citera
2022-04-20, 19:49
Medlem
Ravatoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jiren
Sanna mina ord. Det kommer skrivas böcker och göras filmer om dessa hjältar i framtiden.

Och komedifilmer om Putin och hans skämt till krigsmakt. Många uppslag.
Citera
2022-04-20, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lapetitepois

Civila offer var fokus. Som både UA o ryssar dödar. Vad är det som är oklart? Precis min poäng, civila dör i krig och det inte av endast en sida.

Han fick feeling? Vem behöver återgå vart? Tror du att man oprovocerat vaknar en dag och bestämmer sig för att skydda sig och agera? Det är inte svart o vitt. Nog visst ligger det mer bakom detta än så. Får vi veta vad som försiggår bakom stängda dörrar inom politik? Vakna!

Mongol, puttler yada yada...sluta upprepa det du läser och får ryggdunkar för. Innantill argumentation.
Kan du utveckla? Vad menar du att Ryssland kommer att uppnå med kriget?
Citera
2022-04-20, 19:51
Medlem
orrecrists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scamp
Inge bra alls, dom bombar på men det händer inget.

Dom är dock jävligt många soldater, har dom någon chans? Ukrainas vapen är slut också.. varför skickar vi inte ner mer som i början då alla skickade ner grejer höger och vänster?.!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ravatos
Ja, snacka om att det finns material till stand-up shower åratal framöver om misslyckade putler
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Ja. Det är fullt möjligt för folk som begått brott att vara vid sina sinnens fulla bruk.

Motsatsen blir dock svår att bevisa.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lapetitepois

Byt "skydda sig och agera" mot "starta anfallskrig" så är du närmare sanningen.
Citera
2022-04-20, 19:52
Medlem
orrecrists avatar
Putin lär bli nya ansiktet för ondska så som hitler var när man växte upp
Citera
2022-04-20, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arnstad
Det kommer Ryssland inte att göra, även om man skulle önska det. Styrkeförhållandena ser inte ut så. Det enda är att Ukraina kapitulerar, ju förr desto bättre. För varje dag av strider som går blir förhandlingsläget bara sämre och sämre. Hade Ukraina exempelvis godtagit att inte bli Nato-medlem och gått med på en demilitarisering så hade mycket sett ljusare ut. För varje dag som går blir det allt mörkare för Ukraina även om man öskar sig att det vore på annat vis.
Ja, förhandlingsläget blir sämre och sämre, för Ryssland. Ukraina kan snart ställa krav på att Ryssland skall lämna Krim.
Ryssland har ingen taktik överhuvudtaget. Ingen, inte ens Putin, vet nog vad målet med kriget är eftersom Rysslands mål förändras kontinuerligt från vecka till vecka. De i fronten har absolut ingen aning om vad de håller på med.
Citera
2022-04-20, 19:53
Medlem
Jirens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ravatos
Som den där sekvensen med Hitler där han flippar ur i sin bunker, + helt fel undertexter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in