2022-04-20, 19:26
Medlem
Nu förstår jag att det var en ny räddningsaktion. Gruppen vid hamnen hade slut på ammunitionen. Jag tycker att Ukrainska styrkor gör det bra och har en fantastisk stridsmoral.

Har vi någonsin sett något liknande?
Citera
2022-04-20, 19:27
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Ryssland var tvungna att skaffa en ny strategi. Man har inte råd med alla förluster som första tiden i operationen.

Vilken operation syftar du på? Mig veterligen pågår en invasion.
Citera
2022-04-20, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HappyUW
Inte riktigt sant. För att förenkla det. Du måste se det som att Ukraina är en prospect till Hells Angles (Nato).
Nato har sagt att Ukraina måste kriga mot ryssarna(Bandidos) och kasta ut dom ur Ukraina för att bevisa att dom är värdiga att gå med i Nato. Kan bara finnas en MC-klubb på varje ort.
Oleksiy Arestovych sa ju redan 2019 att Ukraina kommer att kriga oavsett vad som händer för att få gå med i Nato.
Rätt eller fel, vem vet, trist för dom som dör, men säkert bra för nån.

Jag har hört uttalande från honom tidigare och han sade 2018 tror jag det var att Ryssland kommer att anfalla på nytt. Han har sett detta och fick rätt.

Jag blir inte förvånad om han en dag är president istället för rådgivare. Zelenskij slits ned mycket snabbt nu, Arestovych har ett hårdare virke (tror jag).
Citera
2022-04-20, 19:28
Medlem
vi leker bara med tanken om ett ryskt bombplan bombar en eller skjuter ner ett plan med vapenleveranser från USA och Nato, tror ni NATO hade svarat direkt med att skjuta ner ryska plan eller vad fan brukar dom göra när sånt sker? vill bara veta mer för ni kan mycket här!
Senast redigerad av blerran 2022-04-20 kl. 19:31.
Citera
2022-04-20, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arnstad
De finns inget önsketänkande från min sida när det gäller stora förlustsiffror. Det jag önskar är att kriget så fort som möjligt tar slut och att därmed så få som möjligt dör.

Det skede kriget nu är i kommer antagligen ge förlustsiffror som väger över 1:10 till nackdel för Ukraina. Artilleri och flygbombning mot försvarare i skyttevärn, försvarare som får allt svårare att nås av påfyllning av förnödenheter.

Fniss. precis som i vinterkriget.. om man frågar Stalin....
Citera
Medlem
Ryssland vill tydligen skona livet på de Bandera-terrorister som gömmer sig i stålverket. Det visar tydligt att Ryssland under hela denna operation gått väldigt varsamt tillväga.
Senast redigerad av HandgnuggarOligark 2022-04-20 kl. 19:31.
Citera
Medlem
Citat:
Inte riktigt sant. För att förenkla det. Du måste se det som att Ukraina är en prospect till Hells Angles (Nato).
Nato har sagt att Ukraina måste kriga mot ryssarna(Bandidos) och kasta ut dom ur Ukraina för att bevisa att dom är värdiga att gå med i Nato. Kan bara finnas en MC-klubb på varje ort.
Oleksiy Arestovych sa ju redan 2019 att Ukraina kommer att kriga oavsett vad som händer för att få gå med i Nato.
Det där var dumheter från början till slut!
Citera
Medlem
Arnstads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sektledarenII
Så du vill att ryssland drar sig tillbaka? Får då tar ju kriget slut direkt.

Det kommer Ryssland inte att göra, även om man skulle önska det. Styrkeförhållandena ser inte ut så. Det enda är att Ukraina kapitulerar, ju förr desto bättre. För varje dag av strider som går blir förhandlingsläget bara sämre och sämre. Hade Ukraina exempelvis godtagit att inte bli Nato-medlem och gått med på en demilitarisering så hade mycket sett ljusare ut. För varje dag som går blir det allt mörkare för Ukraina även om man öskar sig att det vore på annat vis.
Citera
2022-04-20, 19:30
Medlem
raskenss avatar
Ukraina kämpar på heroiskt i Mariupol. Ryssfascisterna möter på hårt motstånd:

https://twitter.com/Militarylandnet/status/1516808014711476230?t=d6rluYh5r5i13soiQpoIDQ&s=19
Citera
2022-04-20, 19:31
Medlem
StigEngstroms avatar
Vad hände med Lukashenkos mäktiga "ura" arme som skulle bistå Putler?
Vi vet ju att man hade problem med att deras styrkor vägrade lyda order men det kan väl inte vara acceptabelt för en man som Putin att absolut ingenting händer från Lukashenkos sida när allting går åt helvete för Ryssland?
Citera
2022-04-20, 19:31
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Det är lite underligt. En sådan operation gjordes i förra veckan, några dödades, några gav upp men 300-500 man kunde ansluta sig till Azov.

Nu har vi samma händelse igen. 500 man bröt sig igenom linjerna och anslöt sig till fästningen Azov.

Är det två händelser?

Ny händelse

Citat:
To clarify - this is a separate rescue. In the previous rescue operation Azov relieved the 36th Marine Regiment. This time both rescued the third pocket
Citera
2022-04-20, 19:32
Medlem
Citat:

Rimligt, 2019 blev det en del av konstiutionen, i ukraina representerar presidenten folkviljan, eller så avgår man, alterntiv 2 såg vi ju med Majdanprotesterna, de accepterar icke landsförädare i ukraina.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in