Citat:
Ursprungligen postat av
KillGoldstein
Att människor som umgås tätt med varandra bildar en egen subkultur och att så också skett i Motståndsrörelsen, liksom bland de lokala hockeysupportrarna eller i Maggans syförening tänker jag inte ta ifrån dig. Att detta per definition är av ondo som du verkar vilja framställa det håller jag absolut inte med dig om. Det är helt normalt, naturligt och riktigt.
Jag skrev inte att det var av ondo i sig. Det kan vara väldigt bra. Problem uppstår dock när denna subkultur, identitet och gemenskap gör att många instinktivt och känslomässigt identifierar och solidariserar sig med människor och grupper som tillhör samma sorts subkultur i andra länder, fastän de styrs av CIA och tjänar juden (som alla nationalister i Ukraina, och alla eller många "nationella" i flera andra vita länder). Det är en ganska liten andel av befolkningen som har tillräcklig intellektuell kapacitet, integritet och mental styrka för att kunna ställa sig över och gå emot sin egen sociala kontext och identitet.
Citat:
Förstår jag dig annars rätt om du dömer ut den enda organisationen i hela Norden som faktiskt agerar varje dag och offrar sina liv för att kämpa mot ZOG som "känslostyrda tatuerade (mongon) som hyllar USA och judar"
Nej, jag stödjer och sympatiserar med NMR. Det jag menar är att det förekom mycket stor slitning och splittring inom den "nationella rörelsen" i allmänhet 2014 (SvP gick ju åt helvete, delvis pga detta) och även i viss mån inom NMR. Splittring som aldrig har helats eftersom ingen av de som hade 100% fel och tjänade juden 2014 har gjort någon offentlig avbön. Jag fruktar att dessa slitningar kan bli större inom NMR den här gången. Delvis pga att NMR idag nästan har monopol på "organiserad nazism" (utöver DFS och spillror av NU, som båda är Ukrainadårhus) och pga att det är ett mycket större krig som vi inte vet hur eller när det kommer att sluta.
Stora delar av den "nationella" subkulturen runt om i Europa kommer förmodligen att ianspråktas av CIA under flera år framöver när de bygger upp ett "vitt IS" som ska strida mot Ryssland, precis som IS stred i flera år i Syrien. Ledande amerikanska företrädare har nyligen sagt att de "fruktar" (det är det de vill) att Ukraina kommer bli ett nytt Syrien. Den miljö och subkultur som uppstår kring detta kommer NMR (och vissa andra organisationer i andra länder) kanske inte klara av att balansera och hantera.
Ett exempel är NPD i Tyskland där höga partiföreträdare överlag har en "pro-rysk" och framförallt anti-västlig inställning (flera uttalanden nu i februari och mars) medan yngre medlemmar som i flera år har umgåtts inom den internationella nationella subkulturen har varit på marscher och festivaler i Ukraina, blivit polare med folk och nu arrangerar kampanjer i stil med "Ukrainafrivilliga" där folk ska åka och kämpa för ZOG, mot ZOG:s främsta fiende Ryssland.
Citat:
med anledning av att du är bekant med några medlemmar och min sann vet att några av de lyssnar på musik som du ogillar, samt att du själv inte umgås med rätt med andra människor och därför inte odlat någon subkultur?
Det stämmer att jag aldrig har varit en del av nationell subkultur.
Citat:
Får jag själv misstänka att du, liksom de flesta "nationella" som skriver på Flashback är en feg liten råtta som inte gör ett skit för saken och istället försöker hitta på ursäkter för att rättfärdiga din feghet genom att skylla på andra istället för ditt eget uppblåsta ego? Jag inrymmer att jag kan ha fel i min analys, men i så fall helt säkert knappast mer än vad du hade i din.
Du får misstänka vad du vill.