Citat:
Ursprungligen postat av
malva123
Har du problem med läsförståelsen? Vem gillar inte självförbättring? Unga nationella gillar det men är inte intresserade av motståndsrörelsen.
Om ni "är ute på gatorna hela tiden" när blir då nästa blixtdemo och hur många aktivister kommer på den?
Kan gå igenom vilka kufarna är näste för näste men tror inte du vill det.
Jag läste fel. Förmodligen för att det är skrattretande att tänka sig vänsterextremister på en vandringsled.
Nu när jag ser vad du skriver blir ditt inlägg ännu mer korkat och förvirrande.
Om jag fattat det rätt så lyckas Motståndsrörelsen alltså, enligt dig, inte rekrytera ungdomar då dessa hellre vill tillhöra "skogsvandrande kompisgäng", är det så du menar? Hur många ungdomar tror du verkligen drar ihop ett gäng och går ut och vandrar i skogen? Om du, någonsin, befunnit dig på en vandringsled så har du nog inte stött på några "skogsvandrande kompisgäng " särskilt många gånger. Så du kan sluta låtsas om som att du vet något.
De som under sin ungdomstid har ett genuint intresse av friluftsliv är idag tyvärr ganska få, men jag vet med säkerhet att tillräckligt många ur denna lilla skara tilltalas av Motståndsrörelsens regelbundna skogsaktiviteter. Andra inspireras av Motståndsrörelsens gatuaktivism för att sedan bli bekant med det andra och lära sig uppskatta det.
Motståndsrörelsen rekryterar genom att lyfta fram sunda aktiviteter vid sidan av aktivismen. Att vänsterextremister däremot skulle ha något intresse av friluftsliv, eller självförbättring överhuvudtaget, motbevisas av Avmaskerats avslöjanden som visar att ledarna där i stort sett alltid håller på med droger, bisarra fetischer och allt möjligt konstigt.