2022-04-19, 16:45
Moderator
zanteras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alannon
Och eftersom det kommer vara spel mot DDG's mål så hade Ronaldo varken gjort från eller till mer än att vara ett rundningsmärke för Thiago och VVD.

Det lär inte bli men jag hoppas Ralf vågar sätta Elanga på topp eller varför inte sätta in en extremt ung Charlie McNeill som gjort det grymt bra i ungdomslagen (var inte många som trodde på Rashford när det begav sig) men blir väl återigen ett miserabelt failure med Bruno som falsk 9 tillsammans med Pogba som släpande vilket bara har vart genomuselt..

Kan tycka att Raffe borde vågat testa några fler unga spelare. Visst att man haft en press att nå top4 men han försvinner ju från tränar-positionen oavsett och hans jobb i ett större perspektiv är ju lite att se över truppen, vilka håller, vilka försvinner, vilka potentiella unga spelare kan man satsa på?

Kan tycka att t.ex. vårt svängiga försvar, vårt icke-existerande mittfält samt avsaknaden av mål (förrutom Ronaldo) ändå borde öppnat några dörrar för att iaf slänga in en spelare från ungdomsleden sista 20 i någon match.
Citera
2022-04-19, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Kan tycka att Raffe borde vågat testa några fler unga spelare. Visst att man haft en press att nå top4 men han försvinner ju från tränar-positionen oavsett och hans jobb i ett större perspektiv är ju lite att se över truppen, vilka håller, vilka försvinner, vilka potentiella unga spelare kan man satsa på?

Kan tycka att t.ex. vårt svängiga försvar, vårt icke-existerande mittfält samt avsaknaden av mål (förrutom Ronaldo) ändå borde öppnat några dörrar för att iaf slänga in en spelare från ungdomsleden sista 20 i någon match.
Jag blir mer och mer förvånad över vad tanken med R.R är, när han togs in så var det interim+ngn form av konsulthjälp till nästa manager. Nu verkar han inte tillfrågas om nästa manager eller eventuella spelare in - om det stämmer - vad i helvete skall man då med honom?

Håller helt med, McNeill är en, Hannibal en annan (som dessutom fått spela ANC), Garnacho (som fått en callup till Argentina). Men nej, vi fortsätter med Matic & Mata som inhoppare vilket är helt sjukt med tanke på att de inte kommer vara kvar efter säsongen eller Pogba&Rashford som inte tillfört något. Om det är lite speltid och självförtroende, låt dem få ett par veckor i u23 istället.

Ta tillfället i akt nu när topp fyra ändå är körd och ge dessa spelare en möjliget att få känna på skillnaden. Tänk vilken enorm boost det hade blivit för deras sommarträning !!
Citera
2022-04-19, 17:08
Medlem
Imbazs avatar
Ge fan med all Unitedjinx nu, känns inte bra.
Citera
2022-04-19, 17:23
Medlem
-GGs avatar
Jag skiter i form och favoritskap.

I klassiska möten kan allt hända.
Citera
2022-04-19, 17:29
Medlem
Imbazs avatar
Haha nu är man ju helt övertygad att Wenger kollar in denna tråd och har lärt sig svenska i smyg.

bild
Citera
2022-04-19, 18:23
Medlem
TilhelmWells avatar
Citat:
Och eftersom det kommer vara spel mot DDG's mål så hade Ronaldo varken gjort från eller till mer än att vara ett rundningsmärke för Thiago och VVD.

Ronaldo behöver ibland bara ett läge för att näta, oavsett hur matchbilden ser ut.

Citat:
Det lär inte bli men jag hoppas Ralf vågar sätta Elanga på topp eller varför inte sätta in en extremt ung Charlie McNeill som gjort det grymt bra i ungdomslagen (var inte många som trodde på Rashford när det begav sig) men blir väl återigen ett miserabelt failure med Bruno som falsk 9 tillsammans med Pogba som släpande vilket bara har vart genomuselt..

Jag har ingen aning vad Rangnick kommer att hitta på. Förmodligen ingenting revolutionerande eftersom han har väldigt begränsande möjligheter.
Citera
2022-04-19, 18:25
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -GG
Jag skiter i form och favoritskap.

I klassiska möten kan allt hända.
Helt klart, sånt där spelar ingen roll i ett derby.
Citera
2022-04-19, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TilhelmWell
Ronaldo behöver ibland bara ett läge för att näta, oavsett hur matchbilden ser ut..
Ja, som en poacher inom straffområdet är han fortfarande klass - det har jag aldrig sagt emot. Problemet är att mot bättre lag (läs Liverpool, City och ett gäng andra) så får han inte bollen där utan står som en liten fin staty för duvorna att skita på i mittcirkeln.
Citera
2022-04-19, 19:49
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
Haha nu är man ju helt övertygad att Wenger kollar in denna tråd och har lärt sig svenska i smyg.

bild
Vad har du druckit egentligen?
Citera
2022-04-19, 21:10
Medlem
Man kan snacka jävligt mycket om hur vissa fans är men när hela Anfield unisont applåderar som fan under minut 7 och sjunger YNWA så kan ingen normalt funtad människa annat än få en stor klump i halsen och lite tårar. Klass rakt igenom och stor kudos till publiken på plats.
Citera
2022-04-19, 21:24
Medlem
zebra121s avatar
Citat:
Man kan snacka jävligt mycket om hur vissa fans är men när hela Anfield unisont applåderar som fan under minut 7 och sjunger YNWA så kan ingen normalt funtad människa annat än få en stor klump i halsen och lite tårar. Klass rakt igenom och stor kudos till publiken på plats.

Håller med. Och då är jag Evertonsupporter.
Liverpool och Anfield är Klass. Så ärlig måste man vara. Annars blir man bara blåbitter.
Citera
2022-04-19, 22:11
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Om det var Arsenal som hade chans på kvadruppeln hade det varit historiens vingslag vi upplever i denna stund. Det hade varit the single greatest achievement of all humankind och det händer mitt framför ögonen på oss, vi lever i miraklernas tid!

Nu är det Liverpool och då är det hybris, arrogans, det kommer aldrig gå, och även om det går var det bara tur, fusk, mygel, inte så märkvärdigt, går inte jämföra med invincibles osv osv.

Klart man drömmer. Det kan gå. Som du säger, klara för final i FA, du får inte enklare motstånd än Villareal i en CL-semi och även om de inte är några pushovers så är det fiasko om man inte vinner, och det är bara 1p i ligan. Det KAN gå. Det blir väldigt tufft, men det lever.

Gällande ten Hag så tror jag lite pessimistiskt att han är dead man walking. Han kommer till en åldersstigen, gnällig , överbetald trupp där hans ord inte kommer väga tyngst. Flera spelare kommer känna att de har mer makt än managern (Ronaldo, Bruno, Pogba (?)). Han har fortfarande en sportslig ledning ovanför sig som tar idiotiska beslut, en lönestruktur som ser ut åt helvete.

Så många managers har misslyckats. Jag tror det hade behövts en proven manager med pondus, som fått fullt förtroende att reda upp i röran och att det får ta 3-4 år. Typ Conte eller Poch. Samt att en del människor ovanför managern får gå eller åtminstone inte ha något att säga till om vad gäller förlängningar och värvningar.

Få gånger det varit så stort sportsligt avstånd mellan United och Liverpool som det är nu - ändå är det ett rivalmöte och det går aldrig att räkna hem de poängen. United har en fjärdeplats att spela för och tveklöst individuell skicklighet i truppen att skada Liverpool med. Med det sagt tror och hoppas jag att Liverpool är numret för stora för United. Ett United som med besvär ordnade tre poäng mot Norwich i helgen, kunde lika gärna blivit förlust om det inte vore för en fin de Gea-räddning på Rashicas läge.

Tragiskt med Ronaldos son.

Väldigt individuellt hur hårt man tar det, antar jag. För egen del skulle jag vara förkrossad självklart, men om det visar sig att fostret varit dött i magen för en tid sen är det ju inget att göra åt. Kanske naturen själv avbröt när det gått fel, ett sent missfall. Det är självklart tragiskt det med, men "working as intended" så att säga. Värsta är ju om det kunde blivit en frisk och stark människa, men att något externt blev fel och pojken inte överlever.
Nu får du väl ändå ta och kyla ner dig ett litet hack, Lilla Frysen.

Om det nu var Arsenal som befann sig i Liverpool’s sits, så hade jag och säkerligen de flesta andra Gooners varit ödmjuka och legat stilla i båten vid det här skedet - tvärtom av vad Liverpool fans gör. Men självklart så ska Liverpool fansen få lov att tro på deras lag, och ha drömmar. Vilken fanskara har väl inte det?

Dock så låter det som att Liverpool tävlar mot sig själva, och att det är upp till de själva att vinna fyra titlar denna säsong - Man City, Chelsea, Villarreal och Real Madrid är liksom bara ”pytt, pytt” för Liverpool. Det var samma sak under 19/20 när Liverpool skulle ta och kopiera AFCs Invincible säsong från 03/04, och det gick ju....sådär.

Den enda från Liverpool som tycks ha en realistisk syn på detta snack om Liverpool’s chanser på att ta hem Quadruplen är Klopp.
Senast redigerad av Generalandersson 2022-04-19 kl. 22:15.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in