Citat:
Ursprungligen postat av
EnLitenFrys
Om det var Arsenal som hade chans på kvadruppeln hade det varit historiens vingslag vi upplever i denna stund. Det hade varit the single greatest achievement of all humankind och det händer mitt framför ögonen på oss, vi lever i miraklernas tid!
Nu är det Liverpool och då är det hybris, arrogans, det kommer aldrig gå, och även om det går var det bara tur, fusk, mygel, inte så märkvärdigt, går inte jämföra med invincibles osv osv.
Klart man drömmer. Det kan gå. Som du säger, klara för final i FA, du får inte enklare motstånd än Villareal i en CL-semi och även om de inte är några pushovers så är det fiasko om man inte vinner, och det är bara 1p i ligan. Det KAN gå. Det blir väldigt tufft, men det lever.
Gällande ten Hag så tror jag lite pessimistiskt att han är dead man walking. Han kommer till en åldersstigen, gnällig , överbetald trupp där hans ord inte kommer väga tyngst. Flera spelare kommer känna att de har mer makt än managern (Ronaldo, Bruno, Pogba (?)). Han har fortfarande en sportslig ledning ovanför sig som tar idiotiska beslut, en lönestruktur som ser ut åt helvete.
Så många managers har misslyckats. Jag tror det hade behövts en proven manager med pondus, som fått fullt förtroende att reda upp i röran och att det får ta 3-4 år. Typ Conte eller Poch. Samt att en del människor ovanför managern får gå eller åtminstone inte ha något att säga till om vad gäller förlängningar och värvningar.
Få gånger det varit så stort sportsligt avstånd mellan United och Liverpool som det är nu - ändå är det ett rivalmöte och det går aldrig att räkna hem de poängen. United har en fjärdeplats att spela för och tveklöst individuell skicklighet i truppen att skada Liverpool med. Med det sagt tror och hoppas jag att Liverpool är numret för stora för United. Ett United som med besvär ordnade tre poäng mot Norwich i helgen, kunde lika gärna blivit förlust om det inte vore för en fin de Gea-räddning på Rashicas läge.
Tragiskt med Ronaldos son.
Väldigt individuellt hur hårt man tar det, antar jag. För egen del skulle jag vara förkrossad självklart, men om det visar sig att fostret varit dött i magen för en tid sen är det ju inget att göra åt. Kanske naturen själv avbröt när det gått fel, ett sent missfall. Det är självklart tragiskt det med, men "working as intended" så att säga. Värsta är ju om det kunde blivit en frisk och stark människa, men att något externt blev fel och pojken inte överlever.
Nu får du väl ändå ta och kyla ner dig ett litet hack, Lilla Frysen.
Om det nu var Arsenal som befann sig i Liverpool’s sits, så hade jag och säkerligen de flesta andra Gooners varit ödmjuka och legat stilla i båten vid det här skedet - tvärtom av vad Liverpool fans gör. Men självklart så ska Liverpool fansen få lov att tro på deras lag, och ha drömmar. Vilken fanskara har väl inte det?
Dock så låter det som att Liverpool tävlar mot sig själva, och att det är upp till de själva att vinna fyra titlar denna säsong - Man City, Chelsea, Villarreal och Real Madrid är liksom bara ”pytt, pytt” för Liverpool. Det var samma sak under 19/20 när Liverpool skulle ta och kopiera AFCs Invincible säsong från 03/04, och det gick ju....sådär.
Den enda från Liverpool som tycks ha en realistisk syn på detta snack om Liverpool’s chanser på att ta hem Quadruplen är Klopp.