2022-04-18, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bananjukka
Haha, hyfsat motstånd? United är bedrövliga. Defensiven är ett skämt, man kunde mycket väl förlorat mot Norwich. City och Liverpool är klasser bättre.
Jo, de är helt klart bättre, men i en enstaka match kan även ett sämre lag störa ett bättre lag.
Citera
2022-04-18, 23:25
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jerre88
Missförstå mig inte, jag älskar Mou, men det känns som att hans bäst före passerat för ett bra tag sedan. Sen hade han väl inte uppbackning av styrelsen osv heller.

Och efter alla bedrövelser så väljer jag att välja optimismen och jag kan inte se någon annan som på lång sikt kan vända skutan. Kanske säger mer om mina kunskaper, men skit samma. Jag tror det blir bra.

Angående kvadrupeln är det klart Pool-fansen ska hoppas och drömma, det hade varje normal supporter gjort i deras skor. En titel är bärgad, final i FA-cupen, relativ "enkel" semi i CL och de jagar ett City i PL som kanske bränner allt krut på just CL...

Sen att det ska mycket till för att de ska vinna allt, men vafan, hade Arsenal varit i deras sits hade du inte snackat något annat än att kvadrupeln skulle vara lika häftigt som att gå obesegrade genom PL...
Mourinho har ju alltid stått för tråkfotboll. Men jag menar att han fortfarande är en världsklassmanager, och i hans sista par jobb så har han inte fått tillräckligt med tid på sig.

Men jag hade inte varit överoptimistisk om Ten Hag hade tagit över min klubb, han påminner på många sätt om Leonardo Jardim.
Citat:
Ursprungligen postat av TilhelmWell
Jag beklagar sorgen. Speciellt Adams och Parlour var riktiga klippor. Tunga att möta.
Det är lugnt, är inte i sorg. Men givetvis så är det alltid tråkigt när en klubblegendar går bort.
Citera
2022-04-18, 23:35
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bananjukka
Haha, hyfsat motstånd? United är bedrövliga. Defensiven är ett skämt, man kunde mycket väl förlorat mot Norwich. City och Liverpool är klasser bättre.
Nu såg visserligen inte jag Man Utd-Norwich, men att kalla det för ”hyfsat” att spela 3-2 hemma mot laget som ligger dödsist på tabellen (som Camelot skrev) säger allt om hur lågt Man Utd har sjunkit på senare år.

Om inte Liverpool tar en storvinst över Man Utd, så är det inget annat än en dunderskräll.
Citera
2022-04-19, 02:13
Medlem
TilhelmWells avatar
Bra tugg med Carragher och Keane. För er som missat.

https://www.youtube.com/watch?v=bg17JsxXXvo
Citera
2022-04-19, 08:09
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Ronaldo väntade tvillingar, sonen dog vid födseln. Fy fan. Undrar om han kommer använda detta som bränsle resten utav säsongen eller om han blir helt ur fokus.
Citera
2022-04-19, 09:51
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jerre88
Missförstå mig inte, jag älskar Mou, men det känns som att hans bäst före passerat för ett bra tag sedan. Sen hade han väl inte uppbackning av styrelsen osv heller.

Och efter alla bedrövelser så väljer jag att välja optimismen och jag kan inte se någon annan som på lång sikt kan vända skutan. Kanske säger mer om mina kunskaper, men skit samma. Jag tror det blir bra.

Angående kvadrupeln är det klart Pool-fansen ska hoppas och drömma, det hade varje normal supporter gjort i deras skor. En titel är bärgad, final i FA-cupen, relativ "enkel" semi i CL och de jagar ett City i PL som kanske bränner allt krut på just CL...

Sen att det ska mycket till för att de ska vinna allt, men vafan, hade Arsenal varit i deras sits hade du inte snackat något annat än att kvadrupeln skulle vara lika häftigt som att gå obesegrade genom PL...

Om det var Arsenal som hade chans på kvadruppeln hade det varit historiens vingslag vi upplever i denna stund. Det hade varit the single greatest achievement of all humankind och det händer mitt framför ögonen på oss, vi lever i miraklernas tid!

Nu är det Liverpool och då är det hybris, arrogans, det kommer aldrig gå, och även om det går var det bara tur, fusk, mygel, inte så märkvärdigt, går inte jämföra med invincibles osv osv.

Klart man drömmer. Det kan gå. Som du säger, klara för final i FA, du får inte enklare motstånd än Villareal i en CL-semi och även om de inte är några pushovers så är det fiasko om man inte vinner, och det är bara 1p i ligan. Det KAN gå. Det blir väldigt tufft, men det lever.

Gällande ten Hag så tror jag lite pessimistiskt att han är dead man walking. Han kommer till en åldersstigen, gnällig , överbetald trupp där hans ord inte kommer väga tyngst. Flera spelare kommer känna att de har mer makt än managern (Ronaldo, Bruno, Pogba (?)). Han har fortfarande en sportslig ledning ovanför sig som tar idiotiska beslut, en lönestruktur som ser ut åt helvete.

Så många managers har misslyckats. Jag tror det hade behövts en proven manager med pondus, som fått fullt förtroende att reda upp i röran och att det får ta 3-4 år. Typ Conte eller Poch. Samt att en del människor ovanför managern får gå eller åtminstone inte ha något att säga till om vad gäller förlängningar och värvningar.

Citat:
Ursprungligen postat av Camelot
Flera av lagen som jagar plats 4-6 tappade poäng i helgen. Viktigt och intressant möte redan i morgon mellan Liverpool och United. Undrar om United kan störa Liverpool denna gång, de borde vara revanschsugna efter tidigare förnedringar mot Liverpool... Liverpool är favorit, men United bör kunna bjuda på hyfsat motstånd.
Även onsdag har en godbit i form av Londonderby mellan Chelsea och Arsenal. Få se om Arsenal återhämtat sig efter ett par förluster.

Få gånger det varit så stort sportsligt avstånd mellan United och Liverpool som det är nu - ändå är det ett rivalmöte och det går aldrig att räkna hem de poängen. United har en fjärdeplats att spela för och tveklöst individuell skicklighet i truppen att skada Liverpool med. Med det sagt tror och hoppas jag att Liverpool är numret för stora för United. Ett United som med besvär ordnade tre poäng mot Norwich i helgen, kunde lika gärna blivit förlust om det inte vore för en fin de Gea-räddning på Rashicas läge.

Tragiskt med Ronaldos son.

Väldigt individuellt hur hårt man tar det, antar jag. För egen del skulle jag vara förkrossad självklart, men om det visar sig att fostret varit dött i magen för en tid sen är det ju inget att göra åt. Kanske naturen själv avbröt när det gått fel, ett sent missfall. Det är självklart tragiskt det med, men "working as intended" så att säga. Värsta är ju om det kunde blivit en frisk och stark människa, men att något externt blev fel och pojken inte överlever.
Citera
2022-04-19, 10:30
Medlem
Drickbacks avatar
Skadeläget inför kvällens drabbning

Liverpool: hel trupp såvitt vi vet

Man U: Varane, Fred, McTominay, Shaw, Cavani, Greenwood & ev Ronaldo (dödsfall i familjen)
Citera
2022-04-19, 10:53
Medlem
Steff83s avatar
Ronaldo ska väl knappast spela ikväll? Det vore idiotiskt hur man än vänder och vrider på det. En normal person är med sin familj när sådant händer.
Citera
2022-04-19, 11:22
Moderator
zanteras avatar
Man märker ju en viss bias i vissa inlägg där Liverpool får kritik de kanske inte förtjänar eller inte får beröm som de förtjänar just pga att de är Liverpool och det finns en sorts mentalitet att allt Liverpool är något dåligt - spelare, tränare, historia, fans osv. Personligen tycker jag vad Klopp har gjort med Liverpool är mycket mer imponerande än vad Pep har gjort med City.

City vann ligatitlar innan Pep kom och kommer göra det långt efter att han har försvunnit också - han plockades ju främst in för att man ville bli bäst på en Europeisk nivå med CL, och i den bemärkelsen har det ju inte riktigt gått vägen. Det gör inte hans bedrifter med City mindre imponerande, men han har ju samtidigt kommit till ett dukat bord och haft fantastiska förutsättningar för att lyckas. Att Klopp får kritik för att vara en dålig taktiker och "har bara ett sätt att spela på" får mig att skratta ut högt med tanke på att det lika gärna kan vara en beskrivning på Pep och hans City. De spelar fotboll på sitt sätt och det fungerar i 95% av fallen, men vi har ju alla sett matcher där City förlorar och det har varit tydligt att just avsaknaden av en plan B har varit det som sänkte laget. (I kombination med att man inte satte sina chanser såklart)

Klopp har ju ändå transformerat detta Liverpool som inte allt för längesen var något av en skämtklubb (vem kommer inte ihåg laget under Hodgson samt Dalglish andra sejour) och även under Rodgers så tyckte ju många att deras bästa säsong var något av en överprestation där Suarez drog lasset nästan själv. Nu är Liverpool i princip självskrivna som ett av de 2 lagen som kommer slåss om PL - och man har dessutom haft bättre framgång i CL än vad Pep haft med City under samma period. Sen kan jag väl hålla med lite om att hybrisen ibland när det pratas om 4 titlar på en säsong osv kan bli lite mycket, men det är ju bara en liten skara av fansen som har det snacket. Liverpool kan ta 4 titlar eller missa flera av dem, oavsett så finns ju chansen. Det känns inte mer absurt än att Arsenal till 130% slutar 4a eller att Wolves snart är i CL t.ex.

Angående kvällens match får jag väl väga in som Man Utd supporter och det ska ju bara vara en Liverpool vinst. 'Vi' läcker som ett sjunkande skepp och släpper 2 mål mot Norwich, möter ligans kanske bästa lag på form i nuläget (då Liverpool ändå kommer från en vinst mot City senast också). Tror Liverpool vinner med låga (men säkra) siffror som t.ex. 2-0 eller 3-1 mest för att jag tror de slår av på takten och sparar lite energi för helgen efter att matchen är avgjord.
Citera
2022-04-19, 14:00
Medlem
TilhelmWells avatar
Tråkigt att Ronaldo inte kommer att kunna medverka i matchen mot Liverpool. Han hade behövts enormt mycket. Åtminstone med honom på planen så vet man att han alltid är ett hot för motståndarna. Jag ser ärligt talat inte vem i United som kan göra mål på Liverpool idag. Det ska i sådana fall vara ett riktigt extremt slumpmål eller på en straff. I vilket fall som helst så kommer de vara spel mot ett mål.
Citera
2022-04-19, 16:08
Medlem
Imbazs avatar
Har läst lite att Liverpool har ryktats ha accepterat Salahs kontraktförslag på 400k / veckan för att förlänga.
Citera
2022-04-19, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TilhelmWell
Tråkigt att Ronaldo inte kommer att kunna medverka i matchen mot Liverpool. Han hade behövts enormt mycket. Åtminstone med honom på planen så vet man att han alltid är ett hot för motståndarna. Jag ser ärligt talat inte vem i United som kan göra mål på Liverpool idag. Det ska i sådana fall vara ett riktigt extremt slumpmål eller på en straff. I vilket fall som helst så kommer de vara spel mot ett mål.
Och eftersom det kommer vara spel mot DDG's mål så hade Ronaldo varken gjort från eller till mer än att vara ett rundningsmärke för Thiago och VVD.

Det lär inte bli men jag hoppas Ralf vågar sätta Elanga på topp eller varför inte sätta in en extremt ung Charlie McNeill som gjort det grymt bra i ungdomslagen (var inte många som trodde på Rashford när det begav sig) men blir väl återigen ett miserabelt failure med Bruno som falsk 9 tillsammans med Pogba som släpande vilket bara har vart genomuselt..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in