2022-04-19, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clodius
Problemet var att Esbjörn verkar ha ångrat sig. Min rekomendation till Ebba hade varit att finna sig i detta och häva affären. Inga konstigheter. Hennes agerande inger inte förtroende.
Intressant att du fortfarande inte förstått att du är flera år för sent ute för ditt resonemang. Affären är avslutad trots gubbens rättshaveri.
Ditt agerande inger inget förtroende.
2022-04-19, 13:24
Medlem
ElonRuskpricks avatar
Citat:
Problemet var att Esbjörn verkar ha ångrat sig. Min rekomendation till Ebba hade varit att finna sig i detta och häva affären. Inga konstigheter. Hennes agerande inger inte förtroende.

Du skall nog läsa på lite då du verkar ha missat det mest elementära i affären.

Ebba infann sig flera gånger och var drivande för att hitta en lösning , tyvärr så uteblev Esbjörn ifrån mötena och lyssnade på sitt idiotiska ombud och försökte att driva detta via media.

Din rekommendation har redan andra kommit med men det krävs att bägge parterna är med på hur det skall gå till.
2022-04-19, 14:21
Medlem
Q6s avatar
Citat:

Du menar alltså att Ebba skall häva affären för att Esbjörn har ångrat sig?

Det är den hävande parten som blir skadeståndsskyldig gentemot motparten.

Så varför skulle Ebba häva avtalet när det är Esbjörn har ångrar sig?

Ditt resonemang haltar betänkligt och inger inte förtroende.
2022-04-19, 14:38
Medlem
Citat:
Ebba kunde inte häva köpet på egen hand. Det absolut enda sättet att få till en hävning är att parterna efter samråd kommer överens om ett avtal som häver det första avtalet. Esbjörn bjöds in till ett sådant samråd men avvek direkt. Han ville därefter inte föra vidare samtal, vilket meddelades via pressen, så det verkar inte som han hade ångrat sig. Om han verkligen hade ångrat sig skulle han medverkat till en hävning. Ett kompetent ombud hade berättat för honom att det var enda vägen.
2022-04-19, 15:12
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
Jag har väl aldrig uttalat mig om åldringens etik eller agerande? Det är ju inte så konstigt heller ety han inte kandiderar för en ledande position i vårt land, och inte är en offentlig person som Ebba är. Men visst - han är förmodligen lite hattig. Ingen som är lämplig att göra affärer med eftersom han inte verkar veta riktigt vad han vill. Enbart därför borde Ebba dra sig ur affären. Det finns fler hus att köpa!

Ja visst hade det bara varit att dra sig ur och få tillbaka 500.000:-, lätt som en plätt!
Eller ja just ja, säljaren ville ju varken häva köpet eller betala tillbaka alla pengar åt köparen.
Åldringens etik och agerande orsakade ju att köparen inte kunde köpa något annat hus.
Köparen är fast med fastigheten som redan försålts åt ”hen” och det fastighetslån som beviljats, gick inte göra något åt detta då säljaren vägrade häva köpet, återta fastigheten och återbetala en halv mille.

Kort och koncist:
säljaren vägrade häva köpet och köparen kunde inte dra sig ur, så köpet fullbordades förra hösten.
2022-04-19, 15:53
Medlem
Silvrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillen-68
Ja visst hade det bara varit att dra sig ur och få tillbaka 500.000:-, lätt som en plätt!
Eller ja just ja, säljaren ville ju varken häva köpet eller betala tillbaka alla pengar åt köparen.
Åldringens etik och agerande orsakade ju att köparen inte kunde köpa något annat hus.
Köparen är fast med fastigheten som redan försålts åt ”hen” och det fastighetslån som beviljats, gick inte göra något åt detta då säljaren vägrade häva köpet, återta fastigheten och återbetala en halv mille.

Kort och koncist:
säljaren vägrade häva köpet och köparen kunde inte dra sig ur, så köpet fullbordades förra hösten.

Ebba är alltså så dålig personkännare att hon ger sig in i en stor ekonomisk affär med sådan gubbe. Nästa gång bör hon leta hus på hemnet och gå via mäklare.
2022-04-19, 16:22
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silvret
Ebba är alltså så dålig personkännare att hon ger sig in i en stor ekonomisk affär med sådan gubbe. Nästa gång bör hon leta hus på hemnet och gå via mäklare.

Hur skulle hon veta att det var en sån gubbe, när han inte visade det förrän det var försent att backa?
Om det nu var han som schabblade vill säga, det verkar var många gökungar i det boet
Nästa gång, vadå nästa gång???
Hä blir ingen nästa gång, hon bor resten av sitt liv i sitt ärligt köpa och restaurerade vackra hus.
2022-04-19, 16:27
Medlem
Silvrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillen-68
Hur skulle hon veta att det var en sån gubbe, när han inte visade det förrän det var försent att backa?
Om det nu var han som schabblade vill säga, det verkar var många gökungar i det boet
Nästa gång, vadå nästa gång???
Hä blir ingen nästa gång, hon bor resten av sitt liv i sitt ärligt köpa och restaurerade vackra hus.

Alla som sett och hört Esbjörn inser direkt att han är en kuf.
2022-04-19, 16:33
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silvret

Jag tror nog Ebba hade hade velat haft en sådan affär, men i närområdet fanns det inte något till salu och hade inte gjort så på väldigt lång tid. Så hon letade hus genom att fråga Esbjörn via en gemensam bekant. Inget fel med det.

Esbjörn kunde ha tackat nej, låtit bli att gå hem till Ebba för vidare diskussioner. Han kunde ha nekat utlåning av nycklar, inte deltagit i värderingar och besiktningar. Han kunde ha låtit bli att sätta priset på fastigheten. Han kunde ha låtit bli att svara när Theo ringde, han kunde ha sagt till Theo att han inte ville sälja. Han kunde ha låtit bli att skriva på avtalet. Han kunde ha tagit hjälp av sina nära och kära istället för att hålla affären hemlig. Han kunde ha duckat Ebbas inviter många gånger om.

Men det intressanta är att ingen, varken Hemnet, mäklade affärer, du, jag eller Ebba kan förhindra att en säljare ångrar sig och börjar obstruera.
2022-04-19, 16:58
Medlem
Citat:
Ja tänk du... Själv har jag köpt hus nyligen utan att hamna i rättstvist eller fällas för grovt förtal. Jag kan visserligen bara med yttersta goda vilja kallas politiker, men jag känner faktiskt till dussintals "riktiga" politiker som köpt hus utan problem. Fast det är klart de vet nog vem som skrivit gentlemen och giftas också...

https://www.youtube.com/watch?v=yAwCjeQ3mYw
tvivlar på att du ens lämnat pojkrummet... Du verkar inte ha någon kännedom om vad som gäller vid köp av fastigheter.
2022-04-19, 17:06
Avslutad
Citat:
Jag har väl aldrig uttalat mig om åldringens etik eller agerande? Det är ju inte så konstigt heller ety han inte kandiderar för en ledande position i vårt land, och inte är en offentlig person som Ebba är. Men visst - han är förmodligen lite hattig. Ingen som är lämplig att göra affärer med eftersom han inte verkar veta riktigt vad han vill. Enbart därför borde Ebba dra sig ur affären. Det finns fler hus att köpa!

Tro inte på vad Hyenorna vilka svarar dej i flock skriver, givetvis hade Sektdrottningen kunnat avstå, backa ur, häva, eller vad man önskar sätta för ord på att inte fullfölja köpet.

Esbjörn ångrade sej, det borde rimligen räckt för att en folkvald partiledare skulle dra åt sej öronen och lösa ett återköp så smidigt som möjligt, vilket även hade varit enkelt om hon hade velat.

Men när Esbjörn söker Sektdrottningen via dels brev samt telsamtal underlåter sej hon att besvara dessa, varför?
Jo, trots hennes offentliga ord till landets befolkning om att hon minsann skulle avstå fastigheten om nu Esbjörn verkligen hade ångrat sej, gjorde hon inte det ändå, det visades sej vara inget annat än tomma ord.

Sektdrottningen gick istället till Tingsrätten och karusellen var igång.

Att denna iskalla kvinna är fostrad inom Livets Ord har givetvis stor betydelse i hennes morallösa agerande, där tar man ju inga fångar utan kapitalet talar.
Om Sektdrottningen vill ha Esbjörns hus, då tar hon hans hus, så enkelt är det.
Senast redigerad av MisterSeven 2022-04-19 kl. 17:09.
2022-04-19, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MisterSeven
Tro inte på vad Hyenorna vilka svarar dej i flock skriver, givetvis hade Sektdrottningen kunnat avstå, backa ur, häva, eller vad man önskar sätta för ord på att inte fullfölja köpet.

Esbjörn ångrade sej, det borde rimligen räckt för att en folkvald partiledare skulle dra åt sej öronen och lösa ett återköp så smidigt som möjligt, vilket även hade varit enkelt om hon hade velat.

Men när Esbjörn söker Sektdrottningen via dels brev samt telsamtal underlåter sej hon att besvara dessa, varför?
Jo, trots hennes offentliga ord till landets befolkning om att hon minsann skulle avstå fastigheten om nu Esbjörn verkligen hade ångrat sej, gjorde hon inte det ändå, det visades sej vara inget annat än tomma ord.

Sektdrottningen gick istället till Tingsrätten och karusellen var igång.

Att denna iskalla kvinna är fostrad inom Livets Ord har givetvis stor betydelse i hennes morallösa agerande, där tar man ju inga fångar utan kapitalet talar.
Om Sektdrottningen vill ha Esbjörns hus, då tar hon hans hus, så enkelt är det.
Visst är det tråkigt då att fakta talar emot dig. Fakta som alla kan finna i trådens första inlägg.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in