Citat:
Ursprungligen postat av
r4z0
Ja, jag pratar om pwobutiken.com . Att foodmonitor har uppmärksammat dom är ju bara ett bevis på att det innehåller de det ska göra, så det är ju inget negativt. Eller varför länkade du till Foodmonitor?
Poängen med länken till foodmonitor var att Pwobutiken även sålde melatonan
vilket säger en hel del om vad det är för typ av verksamhet.
Ingen fabrik vill idag befatta sig med DMAA ,varken i Europa eller USA & speciellt inte i Sverige eftersom det är otillåtet & strider mot det mesta enligt dess tillverkningspolicy/certifikat, lagar och regler.
För ett par år sedan blev Hi tec pharmaceuticals (USA) en av de absolut sista stora seriösa fabriker med legotillverkning att befatta sig med DMAA pga kryphål i lagen. Då kom en drös varumärken med DMAA ut i omlopp, kanske fortfarande då hållbarheten kan variera mellan 2-3år.
SÅ, idag är det bara UG verksamheter som befattar sig med DMAA. Det är hyffsat enkelt att köpa in burkar, göra labels etc. Dock tveksamt om det är amfetamin derivatet DMAA som faktiskt är i burken, det kan likagärna vara riktigt amfetamin & varken du,jag eller andra lekmän känner den skillnaden. Så det är klart att man känner att ''det funkar'' men en UG verksamhet har till 0% av den säkerhet & standard som riktiga fabriker med analyser så innehållet blir absolut inte homogent. (tex burken anger 100mg koffein /portion men egentligen kanske du får 589mg koffein per skopa och en annan gång 58mg /per skopa) & gud ved vad som är kontaminerat. Troligtvis är dessa produkter handmade i någon mustig industrilokal i östeuropa.
Citat:
Ursprungligen postat av
r4z0
Du pratar om säkerhetsstandard, men å andra sidan nämner du själv andra sidor som ej anger hela specen av "förklarliga själ". Det pratats också om sidor som fått produkter borttagna pga olagliga substanser som inte heller angetts på innehållsförteckningen. Detta skulle jag säga är Värre, att inte skriva ned vad som är i burken. Å då snackar vi om sidor som du tycker har "säkerhetsstandard".
Skillnaden här är att The kilo labs är tillverkad i kontrakterad modern fabrik med extremt hög säkerhetsstandard. Där de tex analyserar innehåll i varje batch. Sedan att butik i fråga inte postar hela specen, beklanderligt, javisst men det är fortfarande en öppen verksamhet med bra rykte, bra varumärken.
kalla vargen för vad den är, det är min poäng.
Lägger mig inte i om produkterna funkar eller inte men jag betvivlar innehållet.