2022-04-17, 17:00
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drickback
Nä åtminstone inget officiellt, vid antal gjorda matcher, landskamper, bucklor etc är inga problem.
Tänk dig att din bonus faller ut vid 10 gjorda mål och du står på 9 i seriens sista match, passar du då i läget 2 mot målvakt 🤔🤔

Jo, Salah och de andra har också bonusar när de gör mål. sluta spamma osanningar nu.

Exempelvis får VVD 2,5 miljoner för varje hållen nolla.
Salah fick 25 miljoner i sin debutsäsong för mål & assist.
Senast redigerad av Imbaz 2022-04-17 kl. 17:03.
Citera
2022-04-17, 17:26
Medlem
Fascinerande att inget lag verkar vilja ha den där fjärdeplatsen.

Bara tacka och ta emot omgångens resultat!
Citera
2022-04-17, 19:42
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
Varför skulle Arsenal vara på Liverpools nivå med Tuchel när han inte ens kan nå dit med Chelsea med en mkt större budget? Eller talar något för att han hade lyckats bättre i Arsenal?
Så du menar alltså att Tuchel har varit en failure i hans tid som Chelsea manager (1 år)..? Arsenal och Liverpool är två jämnbördiga klubbar när det kommer till ekonomi, budget, transferpolicy etc.

Tuchel var som tidigare nämnt styrelsens förstaval till att ta över efter Wenger i 2018, men när Arsenal tog kontakt så hade Tuchel redan ingått ett ”hemligt” avtal med PSG.
Citera
2022-04-17, 19:50
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Man säljer Wood och åker ur ligan (förmodligen) medans Newcastle har dragit upp sig rejält (får jag väl tycka) Kan bli små spännande det nere i mitten.
Citera
2022-04-17, 19:58
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Så du menar alltså att Tuchel har varit en failure i hans tid som Chelsea manager (1 år)..? Arsenal och Liverpool är två jämnbördiga klubbar när det kommer till ekonomi, budget, transferpolicy etc.

Tuchel var som tidigare nämnt styrelsens förstaval till att ta över efter Wenger i 2018, men när Arsenal tog kontakt så hade Tuchel redan ingått ett ”hemligt” avtal med PSG.
Vart skrev jag att han varit en failure ? skrev på förra sidan att han gjort ett riktigt bra jobb om du hade orkat läsa, Tuchel är tyvärr ingen Klopp/Pep.
Citera
2022-04-17, 20:07
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Vart skrev jag att han varit en failure ? skrev på förra sidan att han gjort ett riktigt bra jobb om du hade orkat läsa, Tuchel är tyvärr ingen Klopp/Pep.
Men du skrev inte det till mig. Jag menar att Tuchel är en bättre tränare än vad Klopp är när det gäller taktik, och att Tuchel är den enda managern i EPL som kan mäta sig taktiskt med Pep.

Måhända att Klopp allt i allt är en bättre tränare än vad Tuchel är, men taktik är inte Klopp’s starkaste sida som manager - hans taktik är väldig ensidig. Däremot så är Klopp bättre på att få sitt lag att fungera som ett kollektiv, och är mkt bättre på man management än vad Tuchel är.
Citera
2022-04-17, 21:05
Medlem
Citat:

Visst att Chelsea klappade ihop i december i ligan, med långtidsskador på wingbacks osv. Men menar du att Tuchel inte kommer kunna vinna nån mer titel i Chelsea? Samt vad hade Pep/Klopp gjort annorlunda under den korta tiden Tuchel haft? Tänk hur Peps och Klopps första hela säsong såg ut.
Citera
2022-04-17, 21:33
Medlem
Chelseas seger i FA-cupen idag var definitivt goda nyheter för de där lagen som verkar göra allt de kan för att inte bli fyra. Plats sex i ligan är nu i princip garanterat en extra plats i EL.
Rent tekniskt sett antar jag att a) Chelsea kan vinna FA-cupen, men b) de hamnar utanför topp 5. Jag skulle dock säga att det är extremt osannolikt att båda inträffar.
Citera
2022-04-18, 08:07
Medlem
Imbazs avatar
Roligt för klopp att vinna mot Pep, nu har Klopp bättre stats mot pep i H2H under sin karriär, det måste ändå applåderas mtp vilka klubbar Pep har styrt jämfört mot Klopps.

Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Men du skrev inte det till mig. Jag menar att Tuchel är en bättre tränare än vad Klopp är när det gäller taktik, och att Tuchel är den enda managern i EPL som kan mäta sig taktiskt med Pep.

Måhända att Klopp allt i allt är en bättre tränare än vad Tuchel är, men taktik är inte Klopp’s starkaste sida som manager - hans taktik är väldig ensidig. Däremot så är Klopp bättre på att få sitt lag att fungera som ett kollektiv, och är mkt bättre på man management än vad Tuchel är.

Ja, håller med dig i det du skriver, har inte Tuchel haft lite problem/bråk med spelare i sina klubbar också ?

Citat:
Ursprungligen postat av Drugsarebadd
Visst att Chelsea klappade ihop i december i ligan, med långtidsskador på wingbacks osv. Men menar du att Tuchel inte kommer kunna vinna nån mer titel i Chelsea? Samt vad hade Pep/Klopp gjort annorlunda under den korta tiden Tuchel haft? Tänk hur Peps och Klopps första hela säsong såg ut.

Jo en titel kommer han kunna vinna i nästa match i FA cupen, såklart. Än så länge baserat på sin tränarkarriär så är han inte där än, dock så finns det ju möjlighet att komma dit, men att nå den nivån är otroligt svårt, som att säga att X kommer bli lika bra som Ronaldo/Messi, det sker inte direkt bara sådär för man haft ett bra år.

Jag har alltid tyckt att Chelsea varit lite överskattat sedan de lyckats vinna CL, alla trodde det skulle bli ett race med 4 klubbar om titeln iår ( City, UTD Chelsea och Liverpool). Att komma till den nivån som Pep och Klopp tagit sina lag sker bara inte sådär, de har tagit vad nu? 340p sedan 18/19, det är vad Tuchel har att försöka slå sig in i, det finns såklart möjlighet för honom att göra det, men är det troligt ? Nja.
Senast redigerad av Imbaz 2022-04-18 kl. 08:09.
Citera
2022-04-18, 08:26
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Man säljer Wood och åker ur ligan (förmodligen) medans Newcastle har dragit upp sig rejält (får jag väl tycka) Kan bli små spännande det nere i mitten.

Burnley hade väl inget val kring att sälja Chris Wood, då Newcastle aktiverade hans buyout clause på 25m£?

En rationell men cynisk kalkyl av Newcastle, tror jag. man försvagade en konkurrent om nedflyttning samtidigt som man stärkte sitt eget lag på kort sikt. Pengarna för att hänga kvar var värt mer än köpekostnaden. Givetvis är inte Chris Wood med i Newcastles långsiktiga plan, utan hänger man kvar och börjar shoppa loss kommer han snabbt förpassas till frysboxen. Men han skrattar nog hela vägen till banken - en sista stor övergång, en fin signon, en löneökning, en bonus när de hänger kvar, betydligt fetare konto när han lägger av än vad han haft om han spelat ut kontraktet med Burnley.

Burnley verkar ju ha fått in en ersättare som gör jobbet lika bra i Weghorst, men de är ändå för dåliga för att greja det.

Howe verkar ha fått lite ordning på Newcastle ja. Någon toon med en analys på varför? Jag hade gärna sett dem åka ner men det kommer ju inte hända. Synd. Men jag verkar få Watford ut i alla fall.

Citat:
Ursprungligen postat av Straiter
Chelseas seger i FA-cupen idag var definitivt goda nyheter för de där lagen som verkar göra allt de kan för att inte bli fyra. Plats sex i ligan är nu i princip garanterat en extra plats i EL.
Rent tekniskt sett antar jag att a) Chelsea kan vinna FA-cupen, men b) de hamnar utanför topp 5. Jag skulle dock säga att det är extremt osannolikt att båda inträffar.

Tekniskt sett ja, men det kommer inte hända. 8p ner till sjätteplatsen för Chelsea med 6-7 matcher kvar för konkurrenterna. Jag tror vi kan räkna med att plats 6 blir EL i år. Det är såklart en tröst för laget som landar där, ekonomiskt...

Men ja, det är verkligen battle of the chokest i kriget om fjärdeplatsen. Arsenal förlorar igen, Spurs lyckas inte hemma mot Brighton och United lyckas med besvär spöa Norwich. Momentum borde ändå vara hos Spurs som sett bitvis OK ut under Conte och borde fått med sig poäng mot Brighton, medan Arsenal klappat ihop totalt och har jobbigt skadeläge och tuffare matcher framöver. United är konsekvent opålitliga, tror inte de kan rada upp trepoängarna.

Såg Elangas framspelning till Ronaldo och efterföljande firande tillsammans där båda gör målgesten. Måste ju vara ett jävla Buster-ögonblick i livet att få spela i samma elva som spelaren som varit en av världens två bästa när man växte upp, assistera till hans hattrick och sen fira målet tillsammans. Ronaldo being an asshole aside, liksom.
Citera
2022-04-18, 09:43
Medlem
Citat:
Roligt för klopp att vinna mot Pep, nu har Klopp bättre stats mot pep i H2H under sin karriär, det måste ändå applåderas mtp vilka klubbar Pep har styrt jämfört mot Klopps.

Ja, håller med dig i det du skriver, har inte Tuchel haft lite problem/bråk med spelare i sina klubbar också ?

Jo en titel kommer han kunna vinna i nästa match i FA cupen, såklart. Än så länge baserat på sin tränarkarriär så är han inte där än, dock så finns det ju möjlighet att komma dit, men att nå den nivån är otroligt svårt, som att säga att X kommer bli lika bra som Ronaldo/Messi, det sker inte direkt bara sådär för man haft ett bra år.

Jag har alltid tyckt att Chelsea varit lite överskattat sedan de lyckats vinna CL, alla trodde det skulle bli ett race med 4 klubbar om titeln iår ( City, UTD Chelsea och Liverpool). Att komma till den nivån som Pep och Klopp tagit sina lag sker bara inte sådär, de har tagit vad nu? 340p sedan 18/19, det är vad Tuchel har att försöka slå sig in i, det finns såklart möjlighet för honom att göra det, men är det troligt ? Nja.

Förstår hur du tänker, man får låta tiden visa. Men det är ju liverpools & citys nuvarande nivå som är den nya ”ribban”. Jag tror det är mycket möjligt att Chelsea, eller något annat lag når dit, kanske inte redan nästa säsong. Om man kollar Klopps poäng skörd första 3 säsongerna så är det ju inte i närheten av vad de ligger på nu.

Är ju synd att inga klubbar inprincip vill/vågar ge tränare tid. Såg en lista att Tuchel är nr 5 på lista över alla PL tränare som vart längst i klubben. Finns inte mycket tålamod kvar hos klubbarna. Klopps 3 första säsonger tog han 60, 76 , 75 poäng. Tänk vad det kan ge att låta en tränare få sin tid.. sen kan det bli som Arsenal med Arteta dock 😉
Citera
2022-04-18, 10:22
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drugsarebadd
Förstår hur du tänker, man får låta tiden visa. Men det är ju liverpools & citys nuvarande nivå som är den nya ”ribban”. Jag tror det är mycket möjligt att Chelsea, eller något annat lag når dit, kanske inte redan nästa säsong. Om man kollar Klopps poäng skörd första 3 säsongerna så är det ju inte i närheten av vad de ligger på nu.

Är ju synd att inga klubbar inprincip vill/vågar ge tränare tid. Såg en lista att Tuchel är nr 5 på lista över alla PL tränare som vart längst i klubben. Finns inte mycket tålamod kvar hos klubbarna. Klopps 3 första säsonger tog han 60, 76 , 75 poäng. Tänk vad det kan ge att låta en tränare få sin tid.. sen kan det bli som Arsenal med Arteta dock 😉

Absolut tycker jag att tränare ska få mer tid, nu är väll klopp den som suttit längst på sin post i ligan sedan Dyche fick sparken?

Svårt att jämföra klopps första säsonger med Tuchels då deras lag är helt olika, se bara vad de fick ärva för lag.

Klopps första XI hade Mignolet, clyne, skrtel, sakho, moreno, Lucas, can, lallana, coutinho, Milner och Origi. Jämfört med Tuchels första XI vilket var Mendy, azpi, rudiger, Thiago silva, Chilwell, Kovacic, Jorginho, Ziyech, Havertz, Hudson Odoi och Giroud.
Tuchel hade alltså nästan bordet dukat för sig.

Så bygget de behövt göra skiljer sig lite, men visst, ny ribba har lagts men har också gjort det av de 2 absolut bästa som även fått total makt över hur det ska skötas. Tuchel känns völl mer som en bra cuptränare likt Emery, då båda är bra taktiskt men kanske inte har samma färdighet i att bygga ett lag i längden? Därav bra i cuper och sämre i seriesystem.

Jag måste iaf säga att jag inte köper hypen kring Chelsea och Tuchel, har sagt det även då hypen var som värst och då fick man sig lite skit pga det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in