Citat:
Ursprungligen postat av
zantera
Personligen tycker jag Tuchel har gjort det bra med Chelsea, vann ju t.o.m CL före både City och Liverpool förra säsongen precis efter han kommit in. Tror deras misslyckande denna säsongen är lite en blandning av att värvningar inte levt upp till förväntningarna (Lukaku, Werner sedan tidigare osv) sen har man ju haft en lite rörig kontrakts-situation där flera spelare känns lite utcheckade redan och spelar som om tankarna är någon annanstans. Situationen med Roman och vad som händer med klubben har nog påverkat en del senaste veckorna också.
Skulle Tuchel få vara kvar i Chelsea närmsta 2-3 åren och bli backad så tror jag nog ändå Chelsea kan smyga mellan City/Liverpool och ta någon titel. Jag håller dock med dig om att inget talar för att han hade lyckats mycket bättre med Arsenal, där hade han inte alls fått samma backning och det är ett lag med längre till toppen än Chelsea.
Absolut så har Tuchel gjort ett jättebra jobb, men kommer troligtvis inte få ur mer ur den klubben för hans del, att chelsea vann CL betyder inte att de var bättre än City som de slog, precis som när vi (lfc) vann 2005 mot milan, då var ju Liverpool sämre på alla positioner men lyckades över en match slå dem.
Chelseas kräftgång skedde ju långt innan kaoset med Roman, tycker att Chelsea har mkt tunnare trupp och därför har svårt att hänga med en hel säsong, varav i en cupturnering så kan ju ett sämre lag gå vidare, se bara Villareal.
Citat:
Ursprungligen postat av
jerre88
Har inte i stort sett alla spelare prestationsbaserade bonusar som kickar in? Typ vid mål, hållna nollor, spelade matcher osv?
Jo, Liverpool har också det, mål, trofeer, hållna nollor osv.
Så lite lustigt resonemang av Drickback att man inte kan bygga lag på det, funkar ju för alla andra. Gissar att han inte har någon koll.