2022-04-18, 01:06
Medlem
ChrisOhoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noone1
Zelensky är som en hipster i Stockholm. Bryr sig inte om ifall en massa människor dör i Inre Norrland eller på slätten i Skåne, dvs Mariupol. Så det är lätt för honom att säga att de måste slåss till sista blodsdroppen. De är "bönder" som snackar ryska som förstaspråk, "who cares if they die".

Och vad ska Ukrainas president göra åt situationen i Mariupol menar du? De är rätt omringade och avskurna från omvärlden med flera 100km åt varje håll.

Finns inget att göra.
Citera
2022-04-18, 01:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ChrisOhoy
Och vad ska Ukrainas president göra åt situationen i Mariupol menar du? De är rätt omringade och avskurna från omvärlden med flera 100km åt varje håll.

Finns inget att göra.

Zelensky har dessutom många gånger gett soldaterna i Mariupol tillåtelse att ge upp. De väljer att stanna kvar och slåss av egen vilja.

Noone1 är en kronisk lögnare, som så många andra Putin-fanboys härinne.
Citera
2022-04-18, 01:08
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bombolenat
Nygrävda gravar i Irpin. Det här är vad de invaderande våldtäktsorcherna har åstadkommit.

Är du på deras sida förtjänar du att ligga i en soptunna och ruttna.

https://www.reddit.com/r/UkraineWarVideoReport/comments/u57cin/these_are_the_new_cemeteries_in_irpin_the_photo/?utm_medium=android_app&utm_source=share

Rätta din länk!
Citera
2022-04-18, 01:09
Medlem
Sqrbankens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noone1
Zelensky är som en hipster i Stockholm. Bryr sig inte om ifall en massa människor dör i Inre Norrland eller på slätten i Skåne, dvs Mariupol. Så det är lätt för honom att säga att de måste slåss till sista blodsdroppen. De är "bönder" som snackar ryska som förstaspråk, "who cares if they die".

Du tycker genuint att skulden ligger hos den part som tar värn mot aggressorn? Golfapplåd.
Citera
2022-04-18, 01:10
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BluePrince
Här är den med engelsk översättning:
https://youtu.be/-y-H5N3iF_s

Helt vidrigt hur flickvännen fnittrar under samtalet. De har ju en sjuk störning båda två.
Nej, de är närmast exemplariska ryska medborgare och ett bevis på att Putins propaganda i högsta grad fungerar:
Icke-ryska medborgare är inte riktiga människor och ska därmed inte behandlas som sådana. De är egendom för ryssar att göra som de vill med.
Citera
2022-04-18, 01:13
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RexNemorensis
Azov kastar bokstavligt talat sina egna medlemmar i soptunnor. Här är en azov-medlem som hittades i en soptunna:

https://t.me/intelslava/25468?single

Enda gången en Azov-medlem hamnar i en soptunna är om han är en pedofil. I övrigt är det en rysk påverkansoperation!
Citera
2022-04-18, 01:14
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Rätta din länk!
Tillåt mig.
https://www.reddit.com/r/UkraineWarVideoReport/comments/u57cin/these_are_the_new_cemeteries_in_irpin_the_photo/?utm_medium=android_app&utm_source=share
Citera
2022-04-18, 01:17
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Tillåt mig.

Jag har sett dem och noterar!
Citera
2022-04-18, 01:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Krigets verklighet som du inte verkar känna till alls..Du har så uppenbart valt sida och blundar för de hemskheter dina hjältar ligger bakom..

Vafan Niburu2011 jag känner ju till dig från andra trådar men här har du trillat dit riktigt ordentligt.
Ryssarna är agressor och vi stöder Ukraina punkt.
Vill ukrainarna koka ryssarna i olja får dom göra det för ryssarna har ett val.
Tjetjenerna är väl typ inte bättre än djur och det är oerhört svåra historier om våldtagna barn som torterats och sen mördats framför sina mödrar som släppts fria så det råder ingen tvekan om vad fullt normala människor skall tycka här.
Citera
2022-04-18, 01:24
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Kriget verkar lida mot sitt slut. Är det nu dags för Ryssland att installera en Pro-Rysk regering i Ukraina? Eller åtminstone en militärjunta först?

Ukrainska krigsmän har succesivt nedkämpats. Västs intentioner med pansarvagnar, vapen och taktik, har blivit avslaget.

När Kiev fallit helt, fram till datumet då Putin sagt fred ska råda (15 maj?). Kommer övriga Ukraina tvingas att acceptera en militärjunta eller en tillsatt pro-rysk regering?
Fick du inget svar på det? Det förvånar mig. Jag menar: det du skriver är ju provocerande, och så.

Rent hypotetiskt är det jättespännande att spekulera i vad som skulle hända om Ryssland besegrar den ukrainska armén. Jag säger alltså inte att detta kommer att ske, helt enkelt för att jag inte sitter på någon magisk spåkula. Jag är heller ingen spin doctor som garanterar att Ukraina vinner kriget. Jag vågar dock hävda bestämt att det knappast är över till den 9 maj, detta självlysande datum som trådens alla talmagiker älskar att hänvisa till.

Om Kiev faller har vi antagligen två modeller att välja på: Den tsaristiska, (1) där Ukraina hör till Ryssland i form av ett Lillryssland, med en elit som i framtiden ser sig som lillryssar (typ "kusinen från landet" i relation till Moskva). Det vore slutet för den ukrainska nationalismen, för denna gång. Eller (2) den sovjetiska, där Ukraina under proryskt styre ingår ett slags union med Ryssland och ukrainsk identitet uppmuntras. Dagens Vitryssland är något åt det hållet. En annan rutensk stat som ingick i det gamla Lillryssland.

Med tanke på att nästan all strävan efter att stärka den ukrainska identiteten utgått från västra Ukraina och att folk i landets östra delar börjat identifiera sig som ukrainare först på 2000-talet kan man också tänka sig en tvåstatslösning, om Ryssland vinner kriget (OM). Ukraine är förresten från början en benämning på de vilda gränstrakterna och betyder väl ungefär detta — alltså slättlandet norr om Krim, där bl.a. Melitopol ligger. Där levde kosackerna som under ett drygt sekel styrde över mer än halva dagens Ukraina under det första hetmanatet. Denna del skulle kunna tillhöra det egentliga Ukraina.
Senast redigerad av Blot-Sven 2022-04-18 kl. 01:31.
Citera
2022-04-18, 01:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Fick du inget svar på det? Det förvånar mig. Jag menar: det du skriver är ju provocerande, och så.

Rent hypotetiskt är det jättespännande att spekulera i vad som skulle hända om Ryssland besegrar den ukrainska armén. Jag säger alltså inte att detta kommer att ske, helt enkelt för att jag inte sitter på någon magisk spåkula. Jag är heller ingen spin doctor som garanterar att Ukraina vinner kriget. Jag vågar dock hävda bestämt att det knappast är över till den 9 maj, detta självlysande datum som trådens alla talmagiker älskar att hänvisa till.

Om Kiev faller har vi antagligen två modeller att välja på: Den tsaristiska, (1) där Ukraina hör till Ryssland i form av ett Lillryssland, med en elit som i framtiden ser sig som lillryssar (typ "kusinen från landet" i relation till Moskva). Det vore slutet för den ukrainska nationalismen, för denna gång. Eller (2) den sovjetiska, där Ukraina under proryskt styre ingår ett slags union med Ryssland och ukrainsk identitet uppmuntras. Dagens Vitryssland är något åt det hållet. En annan rutensk stat som ingick i det gamla Lillryssland.

Med tanke på att nästan all strävan efter att stärka den ukrainska identiteten utgått från västra Ukraina och att folk i landets östra delar börjat identifiera sig som ukrainare först på 2000-talet kan man också tänka sig en tvåstatslösning, om Ryssland vinner kriget (OM). Ukraine är förresten från början en benämning på de vilda gränstrakterna och betyder väl ungefär detta — alltså slättlandet norr om Krim, där bl.a. Melitopol ligger. Där levde kosackerna som under ett drygt sekel styrde över mer än halva dagens Ukraina under det första hetmanatet. Denna del skulle kunna tillhöra det egentliga Ukraina.

Vi vet redan att Rysslands mål är ditt första alternativ. Ryssland vill utrota den ukrainska identiteten, och alla som anser att Ukraina ens är ett land eller existerar som koncept ska avrättas.
Citera
2022-04-18, 01:31
Medlem
Jofs avatar
Håller Mariupol stånd? Inatt?

Samtidigt låter vi kina sköta leveranser och frakt över Ryssland.

Indiskt plan över Ryssland till new tork. Allt är visst möjligt 😡?
Senast redigerad av Jof 2022-04-18 kl. 01:43.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in