2022-04-18, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne

Tilläggas skall att Azov inte alls är Nynastisk, allt sådant rensades ut för många år sedan, de är numera ett reguljärt förband i Ukrainska armen.
Nej det är inte ett reguljärt förband! Det har säkert rensats ut en del nassar men detj finns såklart kvar en hel del nassar..
Citera
2022-04-18, 00:52
Medlem
Det är nästan nordkoreansk nivå på västmedias oförmåga att rapportera ukrainska förluster.

Ryssland? "Klart de förlorat 20 000!"

Ukraina? "Ingen som helst aning - kanske några hundra... eller så... vi vet inte!"

Fascinerande hur bra propaganda funkar även i dessa tider.
Citera
2022-04-18, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pruttler
Jag bad om källa till följande. Du såg vad det var jag citerade. Jag citerar dig igen:
Verkar som om Ukrainarna är blodtörstigare och de har säkert offat en del av deras egna och skyllt på ryssarna…
Belägg/bevis tack.

"säkerligen". Nej, inte "säkerligen" alls. Det låter helt efterblivet, otroligt och högst osannolikt.

"troligen". Var får du det här ifrån? Vad har du för belägg? Vad har du för bevis? Vad grundar du det här på?

"också". Ryssarna ÄR DEM som genomför den här invasionen på Ukraina. Putlers äckliga mongoler öser bomber och annat över Ukraina. Det ryssland gör är inte "också skit", ryssarnas krig ÄR det som är skiten.

En ryss rullar långt in i Ukraina och börjar tömma termobariska vapen över stöder. Dör. Skyller på Ukraina. Efterblivna dumarsel. Sprutluder.

Nu pratar vi inte om mig. Vi pratar om dina otroliga sinnessjuka teorier om att Ukraina har tömt sina bårhus på gatorna och annat trams. Vad grundar du det på?

Kreml-kryparna fattar inte att det finns en gräns för när man helt enkelt stöder den goda sidan även om den inte är perfekt och Ryssland har tagit ett stort jädra kliv över den gränsen.
Jag tror många är gamla Qanon veteraner som är helt bortsnurrade i vad som är rätt och fel.
Fram Tills ryssland anföll har jag nog tyckt dom var underdogen som hade NATO efter sig, nu vill jag bara att dom skall dö.
Citera
2022-04-18, 00:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Ja där är det rätt dämpat

Verkar som en är nere i Donbass och den andre vid Mykolaiv. Slår mig alltid i dessa samtal att dom skiter i Ukrainarna, döda civila osv. det är mest att dom fryser och blir bombade som är segt.
Rätt råa soldater i den ryska armen.

Ja, dessa soldater har ju enligt egen utsago fått spendera sin tid i ett utgrävt dike och inte med att våldta kvinnor och barn. Då är såklart moralen i botten från en rysk soldats perspektiv!

Här diskuterar en rysk soldat och hans fru om hur han ska våldta ukrainska kvinnor. Hans fru ger honom tillåtelse att våldta och skrattar, för det är tydligen väldigt lustigt enligt rysk logik. Vidriga varelser men som nu har fått sin identitet röjd så hela världen vet vilka det är.
https://youtu.be/-y-H5N3iF_s

Citat:
Visste ni att Putin pratar rätt bra engelska?

Han pratar okej, men med kraftig brytning. Hans tyska är bättre.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pruttler
Vi pratar om dina otroliga sinnessjuka teorier om att Ukraina har tömt sina bårhus på gatorna och annat trams. Vad grundar du det på?
Krigets verklighet som du inte verkar känna till alls..Du har så uppenbart valt sida och blundar för de hemskheter dina hjältar ligger bakom..
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av platyzma
Han är så klart Ryss, Serb eller köpt av Ryssarna.

OnT: Har någon källor (ej RT/Tass) på inbördes striderna mellan separatisterna och Ryssarna?

Så är det absolut!

Är också intresserad av svaret på din fråga men har inte sett något källa tyvärr.
Citera
2022-04-18, 00:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noone1
Det är nästan nordkoreansk nivå på västmedias oförmåga att rapportera ukrainska förluster.

Ryssland? "Klart de förlorat 20 000!"

Ukraina? "Ingen som helst aning - kanske några hundra... eller så... vi vet inte!"

Fascinerande hur bra propaganda funkar även i dessa tider.

Det är inte alls så det har rapporterats. Varför ljuger du?
Citera
2022-04-18, 00:57
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tactile
Nu finns det bilder på Moskva ute på twitter.

https://twitter.com/UAWeapons/status/1515820381013168135

RySSen ljuger som vanligt. När fartyget blev träffat var det storm/hårdsjö. Men de upphörde några timmar efter träffarna. Detta borde vara dagen efter och då ännu lugnare väder.

https://faktoider.blogspot.com/2022/04/moskvas-storm.html

Det finns förstås moderna vädersajter där man kan se att det inte alls var någon storm.

Som vanligt är det bara lögner som kommer från Moskva. De kan inte gärna tro att någon går på dem i dagens samhälle.
Citera
2022-04-18, 00:59
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Med tanke på hur uselt specialoperationen går är det givetvis inte omöjligt att hjärtat kollapsat av all stress! Hade jag varit i hans position hade nog pulsådern brustit för längesedan!

Å andra sidan kan man mycket väl tänka sig att han fått ett möte med döden inbokat med Putins gift-klinik på grund av sitt misslyckande.

Om han inte hade nått hjärtfel sedan tidigare är det osannolikt man får hjärtinfarkt av en stressad situation. Nu vet väl ingen hur hans kondition var men var han normalt frisk är det osannolikt att han fick hjärtinfarkt naturligt så att säga. Jag skulle nog satsa på att det är utrensning på gång.
Citera
2022-04-18, 01:01
Medlem
Zelensky är som en hipster i Stockholm. Bryr sig inte om ifall en massa människor dör i Inre Norrland eller på slätten i Skåne, dvs Mariupol. Så det är lätt för honom att säga att de måste slåss till sista blodsdroppen. De är "bönder" som snackar ryska som förstaspråk, "who cares if they die".
Citera
2022-04-18, 01:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noone1
Zelensky är som en hipster i Stockholm. Bryr sig inte om ifall en massa människor dör i Inre Norrland eller på slätten i Skåne, dvs Mariupol. Så det är lätt för honom att säga att de måste slåss till sista blodsdroppen. De är "bönder" som snackar ryska som förstaspråk, "who cares if they die".

Putina, kan kalla hem sina trupper. De vara han som anföll Ukraina.
Citera
2022-04-18, 01:04
Medlem
ChrisOhoys avatar
Citat:
Visste ni att Putin pratar rätt bra engelska?

Han pratar nog flytande engelska, tyska och en del franska… KGB du vet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in