2022-04-17, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Spännande om det stämner att ryske försvarsministern är död:

https://twitter.com/golub/status/1515762228389109776?t=NbC6HP5shap-J8P6tIPJyQ&s=19

Shoigu har väl haft två hjärtattacker sen kriget började? Så det är inte omöjligt. Om hans hjärtattacker uppstod på naturlig väg eller inte är en annan fråga...

Men jag vill nog ha en bättre källa än bara ett tweet innan jag tror på det.
Citera
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
OK.. Hur många stridsvagnar och flygplan har Ukraina fått in sedan kriget började?? Det kanske är så att det är något enklare för ryssarna att ersätta utslagna stridsvagnar och nedskjutet flyg.

Det går inte att trycka tillbaka armen med enbart infanteri. Ukraina måste få mer hjälp med införsel av tunga vapen.
För ryssarna är det extremt svårt att ersätta utslaget material. Tack vare sanktionerna är de utestängda från västs överlägsna teknologi så det kan inte bygga "smarta" bomber eller nya tanks.

Sant är dock att Ukraina måste ha mycket mer vapen. Putin skickar in tiotusentals unga ryssar in i köttkvarnen och det är dyrt att ta kål på dem. USA verkar dock ha vaknat och skickar lite bättre grejer + utbildningar.
Citera
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Jag är svensk din trångsynta människa och skriver bättre än dig trots att jag missar ibland.

Är det första gången du upplever ett krig? Är du ett barn? Utvecklingstörd?

Krig är ett helvete som har drabbat många länder som Vietnam, Korea, Afganistan, Irak, Syrien, Libyen, Jemen etc och vem ligger oftas bakom?

Det här kriget är inte mycket annorlunda än andra krig jag följt. Det är heller inte mitt krig. Det är ett krig mellan Ryssland och Ukraina och jag tycker dom ska lösa det själva utan att dra med oss andra in i samma helvete.

Vill du hjälpa så skicka pengar till någon Ukriansk kyrka eller hjälporganistaion, kanske du ska åka ner och döda lite ryssar åt dom eller varför inte bara låta andras åsikter vara ifred utan angrepp så vår land kan föregå med gott demokratiskt exempel.
Om du är svensk så vet jag inte vad jag skall säga annat än att jag beklagar att du har valt fel, du har ngn slags princip som föregår verkligheten. Vår gemensamma verklighet dog den 24:e februari i år.

Vet inte vad som driver dig och dina vänner, men är förvånad över att du inte tycker att det är vidrigt att ryssen inte drar sig för att bomba (döda) kvinnor, barn och pensionärer i detta krig.

Varför uppmanar du mig att ”låta andras åsikter vara ifred”? Jo, det kan jag tala om för dig: _åsikter_ är helt ointressant! I detta oförklarigt onödiga krig handlar det om fakta: skadade, blödande och döende kroppar! De dör för _ingenting_
Citera
2022-04-18, 00:00
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Det kanske var det jag läste för en vecka sedan. Dom ska väl ha visum utfärdat också kan jag tänka mig. Det kan ju inte ha varit så många tiotusentals som flytt då som en del ger sken av för vägen till väst är väl för många enklast via Finland då flyg inte fungerar längre. Inga större skriverier om många ryssar som lämnar Ryssland den vägen i alla fall.

Inte längre, men det var fullsatt så länge tågen gick. VR (SJ motsvarighet) önskade t.o.m sätta upp fler tåg, men det gick inte att fixa sen.

Finns nog att läsa om hur många som lämnat via Finland, om jag inte minns fel (har ju varit massa artiklar vid detta laget om kriget)

Med biltrafiken så är det "kryphål" som fortfarande existerar. Dock är det vid detta laget lättare att dra med flyget till tex Turkiet (visumfritt), än Finland med bil (visum). Georgien skall även vara populärt.

Vid denna är det ju lätt att misstänka att majoriteten utav de som vill dra, har dragit..
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Berra76
Det viktigaste för Zelensky är att synas, att stå i rampljuset och verkligen kunna leva ut den drama queen han är, kosta vad det kosta vill.

Drama queen? Det pågår ett militärt övergrepp på Ukrainska civila. Våldtäckter, mord... våldtäktsgraviditeter. Drama queen? Du får mig att må illa ditt jävla äckel. Skäms på dig.

Citat:
Jag sätter en tusing på att han är homo eller åtminstone bisexuell.

(varning, starka bilder, döda människor/barn).

Säg det där en gång till, och titta på den här bilden: http://www.eurofora.net/images/ukran_od_woman__child_killed_during_kievs_military _attacks_on_dissident_regions_pub._aug_15_2014_400 .jpg

Det är riktigt vidrigt hur myndiga människor kan sitta och skriva sådana saker när de vet att barn utsätts för sexuellt våld och tiotusentals civila har dött av ryssarna genom mord via bomber.

Citat:
Han är den främsta orsaken till att det är krig därnere överhuvudtaget.
Putin startade det här kriget. Resten av världen, förutom Nordkorea, har bett ryssland att sluta.

Citat:
En judisk patetisk clown.
Han är alltså inte nazist?
Citera
Medlem
Citat:
Det viktigaste för Zelensky är att synas, att stå i rampljuset och verkligen kunna leva ut den drama queen han är, kosta vad det kosta vill. Jag sätter en tusing på att han är homo eller åtminstone bisexuell. Han är den främsta orsaken till att det är krig därnere överhuvudtaget. En judisk patetisk clown.

Det viktigaste för Zelensky är att rädda liv.
Citera
2022-04-18, 00:01
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Det blir nog avfolkningsbygder och militariserat med en massa militärbaser. De kommer nog deportera ukrainare till avlägsna delar av Ryssland.

Det är nog planen. Anledningen till varför man vill att folket som evakueras ska skickas via Ryssland. Då ser de till att de aldrig kan komma hem igen. I övrigt pågår ju rent folkmord i form av avrättningar. Blir som Kaliningrad rustat som bara den.

För när ryssen väl tagit ett område en stad så det ju rentav omöjligt att bli av med dom. Anledningen till varför det skapades ett Storryssland, Ryssen idag kör samma taktik som Peter och Katarina.
Citera
2022-04-18, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Shoigu har väl haft två hjärtattacker sen kriget började? Så det är inte omöjligt. Om hans hjärtattacker uppstod på naturlig väg eller inte är en annan fråga...

Han låg inne på intensiven efter senaste spontana hjärtattacken så inte helt otroligt.
Hans specialoperation i Ukraina går ju sådär...
Citera
2022-04-18, 00:03
Medlem
https://youtu.be/fEzPIRWyNtU

Ett samtal mellan två ryska soldater som tappat all moral och stridsvilja. Intressant att höra hur dom till och med blivit bombade av sina egna.
Citera
Avstängd
Citat:
Det viktigaste för Zelensky är att synas, att stå i rampljuset och verkligen kunna leva ut den drama queen han är, kosta vad det kosta vill. Jag sätter en tusing på att han är homo eller åtminstone bisexuell. Han är den främsta orsaken till att det är krig därnere överhuvudtaget. En judisk patetisk clown.

Vad har hans sexuella läggning för betydelse för trådens ämne? Eller att han är jude?
Jag trodde det var nazism ni ryska våldtäktstroll bekämpade😉
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa

Man bytte hjärtklaff men klaffen visade sig vara av trä

https://twitter.com/CanadianUkrain1/status/1515716818853416967
Citera
2022-04-18, 00:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Spännande om det stämner att ryske försvarsministern är död:

https://twitter.com/golub/status/1515762228389109776?t=NbC6HP5shap-J8P6tIPJyQ&s=19

Hoppas hoppas.. det hade varit ett steg i rätt riktning. Men ersättaren är med all säkerhet inte humanare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in