2022-04-17, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bombolenat
Den är värdelös för att de skriver om saker de inte vet något om, och de döljer det inte heller. De säger rakt ut att de bara spekulerar. Försöker förstå varför du länkar den här.
Det säger ingenting om den militära utvecklingen, det är bara gissningar. Om du väntar till imorgon kanske de slipper gissa sig fram till vad som händer.

Spyr bara galla över rysstroll och skitpostare. Jag vet inte om du är ett rysstroll, men en skitpostare är du till 100%. Jag har sett ditt skitpostande ikväll.

Gå runt hörnet och svälj dina svettiga strumpor nu, tönt.

Vad som väntar och händer får vi alla vänta på. Naturligtvis kan man spekulera... det gör väl alla? Knappast någon som sitter på alla svar just i detta nu?

Om sidan...

Citat:
The Institute for the Study of War advances an informed understanding of military affairs through reliable research, trusted analysis, and innovative education. We are committed to improving the nation’s ability to execute military operations and respond to emerging threats in order to achieve U.S. strategic objectives. ISW is a non-partisan, non-profit, public policy research organization.

Citat:
ISW researchers spend time in conflict zones conducting independent assessments and enhancing their understanding of realities on the ground.

MSM bättre? Trams Twitter konton utan substans? Man får balansera upp det lite.
Citera
2022-04-17, 23:32
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RealTide
I teorin, ja.
I praktiken är det mycket svårt för ryssar att lämna landet , till ett fritt demokratiskt land.
Många åker via Turkiet och låtsas de ska på semester, vi får se hur länge det är möjligt.

Sant, till Turkiet behövs det inget visum för ryska medborgare om jag begriper det hela rätt. Mortex sade dock att gränsen Fin/Ryss var stängd, vilket jag lite "räckte upp handen mot"..
Citera
2022-04-17, 23:32
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itsen
Låter som en dålig förlorare. Mariupol har fallit. De sista Azovdödsknarkarnazisterna kommer snart att krypa fram ur sina hålor och då är det bara att knäppa dem en efter en. Måste kännas tråkigt förstås om man har sina sympatier med de ukrainska nazisterna, annars inte.
Det finns inga dödsknarkarnazister i verkligheten. Vilka droger går du på?

Det jag ser är vanliga, normala civila som dör i sina hem, i sitt kvarter, i sina städer.

Vad vi ser är fullständigt oförsvarbart i Europa 2022.
Senast redigerad av allegrageller 2022-04-17 kl. 23:36.
Citera
2022-04-17, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Inte för att jag bryr mig så mycket om vad ryssar hamnar eller att Ryssland dräneras på högutbildade. Jag bara konstaterar att många stannar kvar och att det blir likadant i Ukraina. Jag kan också konstatera att EU får en stor börda att ta hand om.

Högutbildade är en ingen börda. De är en tillgång.
Citera
2022-04-17, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Du snackar så oerhört mycket skit, ”tårar och hat”, det här inlägget av dig, som är översatt av google translate är så pinsamt - hur fan kan du leva med dig själv när du ser exakt samma saker som alla vi andra ser; kukputin har fastnat i en mytologisk dröm som är helt väsensskild från samtidens Europa.

INGEN stödjer ryssens längtan att expandera:

”Ukrainians are being slaughtered while the west keeps paying russian energy bills & hesitating to provide Ukraine with heavy weapons.

Humanitarian aid won’t help Ukraine intercept russian bombs and missiles.

Put the Kremlin down the drain
Arm
Arm
Arm
Ukraine

@ Downing Street”

https://twitter.com/sasha_weirdsley/status/1515792177644945415?s=21&t=n37448tMHcFFngWDyYj1aQ
Jag är svensk din trångsynta människa och skriver bättre än dig trots att jag missar ibland.

Är det första gången du upplever ett krig? Är du ett barn? Utvecklingstörd?

Krig är ett helvete som har drabbat många länder som Vietnam, Korea, Afganistan, Irak, Syrien, Libyen, Jemen etc och vem ligger oftas bakom?

Det här kriget är inte mycket annorlunda än andra krig jag följt. Det är heller inte mitt krig. Det är ett krig mellan Ryssland och Ukraina och jag tycker dom ska lösa det själva utan att dra med oss andra in i samma helvete.

Vill du hjälpa så skicka pengar till någon Ukriansk kyrka eller hjälporganistaion, kanske du ska åka ner och döda lite ryssar åt dom eller varför inte bara låta andras åsikter vara ifred utan angrepp så vår land kan föregå med gott demokratiskt exempel.
Citera
2022-04-17, 23:36
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Ryssarna har inte gått på Ukrainas och västs provokationer (provokationer i form av informationskriget). Pentagon, CIA och hela väst pumpar ut mängder av sådant - just för att de vill få Putin ur balans så att han går bananas. Han är dock smartare än så.

Zelensky påstår att drygt 2500 ukrainska soldater har dött, och ca 20 000 ryska soldater. Man behöver vara rejält naiv om man köper den propagandan. "Ja, men hans siffror stöds av Pentagon ju", säger den hjärntvättade svensken - som inte förstår att väst sysslar med minst lika mycket propaganda som ryssarna.
Jag borde inte kommentera ditt inlägg men blir fan galet provocerad av det du skriver - det verkar som att du antingen lever under en sten eller är avlönad av ryssen för att sprida skit.

Varför infiltrerar ni Flashback men inte t.ex. Reddit?
Citera
2022-04-17, 23:37
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Det där har varit upp i tråden många gånger så jag orkar inte ta historien igen, sök orsak och syfte själv. Kort kan man väl säga att en del avtal bryts av en anledning precis som Ukraina bröt Minskavtalet efter sju års väntan i Donbas vilket var en orsak till invationen.

EU hade kunna göra mycket mer för att rädda Ukraina från detta öde. Vad det gäller avtal så flödar gasen fortfarande genom Ukraina till Europa, Ukraina får nu till och med betalt betalt för flödet. Det finns fler exempel så Ryssland sköter ändå vissa avtal ser det ut som.
Detta (fetade) är något du (och andra) ständigt upprepar. Det är helt enkelt inte sant.
Sanningen är att ingen av parterna någonsin uppfyllde vare sig Minsk I eller Minsk II.
Det vet du såklart men du fortsätter ändå att ljuga.
Citera
2022-04-17, 23:38
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Russian energy giant Gazprom says it’s still supplying gas to Europe via Ukraine
Russian energy giant Gazprom told Reuters it is continuing to supply European consumers with millions of tons of gas via Ukraine. The company said in a statement that requests stood at 57 million cubic meters as of Sunday.

https://www.foxnews.com/live-news/ukraine-russia-updates-04-17-2022
Noterbart i detta, är att det finns inget "rubel-prat" längre. Det var väl ca. första april som det skulle gälla..

Det innebär också att om Europa slutar att köpa Ryska gas så kommer inte heller Ukraina att få någon gas.

Edit. faktiskt lite dubbelmoral från Ukrainas sida.
Citera
Medlem
Ser ut som att Zelensky och västvärlden är glada att offra styrkorna i Mariupol.

För att kunna använda deras "motstånd" i propagandan.

Det här kommer att bli ett långt smutsigt krig.
Citera
Medlem
Jofs avatar
Många plan från Antalaya till Moskva nu.
Turkiet 🇹🇷 har inget emot Ryssland.
Och som tidigare. Kina flyger över Ryssland från alla europeiska städer.
Senast redigerad av Jof 2022-04-17 kl. 23:44.
Citera
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RealTide
I teorin, ja.
I praktiken är det mycket svårt för ryssar att lämna landet , till ett fritt demokratiskt land.
Många åker via Turkiet och låtsas de ska på semester, vi får se hur länge det är möjligt.

Ryssar i Kaliningrad ska haft det lättare än övriga ryssar. De kunde åka över till Polen och shoppa där, som det verkar också vidare i Europa utan speciella visum. Den möjligheten ströps efter invasionen.

Nu är det väl ja just Turkiet som gäller för rika ryssar.
Citera
2022-04-17, 23:39
Medlem
https://twitter.com/CanadianUkrain1/status/1515716818853416967?t=1EmekP3VvlryBNRFdU9xSg&s=19

Favorit i repris 🤣🤣🤣
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in