2022-04-17, 23:47
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duston91
Ja men fan vad fräscht resonemang - vi vänder på steken och lägger fokus på barnet. Inte på den vuxna individen som är myndig, straffbar och har ett större utvecklat sinne.

Den siste idioten är uppenbarligen inte född, grattis!

Men på riktigt, vad hindrar dig från att göra det du föreslår? ”Skulle man inte kunna göra en omvänd Dumpen?” Eh jo, du kan starta den imorgon. Varsågod. Varför anser du dig behöva andras medhåll och ryggdunkningar?

Det finns faktiskt i USA. Eller har funnits iaf. De dyker upp och konfronterar ingen om hur farligt det är att träffa någon man bara pratat med online
Citera
2022-04-17, 23:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Du har sett många 20-25 åringar som fastnat hos dumpen, flesta är dubbelt så gamla och dessutom ser de inte ut som de snygga kända unga killar som unga tjejer har på postens i sina rum.
Jag kände också 14 åringar som utnyttjades av killar på 25 år ,de tjejerna var de trasiga med svåra familjeförhållanden och som det inte gick särskilt bra för

Spelar ingen roll vad jag säger du kommer stå fast vid din åsikt. Jag vid min, så är de. Du tycker man är pedofil och är världens hemskaste människa om man gillar någon som är 17 år 12 månader och 31 dagar gammal. Bara 18 är ok att titta på. Precis som man vet hur gamla alla är..

Saken är att ja känner tjejer som låg med dessa killar, de va inget utnyttjande alls. Tjejerna va verkligen intresserade av dessa killar. Och dem hänger ibland även idag till och ifrån. Och har kommit långt inom karriären.Dessutom menar du att tjejer i den åldern inte kan bli utnyttjade av jämnåriga killar? Du ska höra hur dem i dem killarna i den åldern snackar om tjejer de ligger me.. inget trevligt.De är inte så oskyldiga. Sedan finns vuxna kvinnor som blir utnyttjade med ångrar sig efter sex,vad gör man då? Fast enligt dig så är de bara utnyttjande om en tjej är ung killen är äldre? Allt är guld och gröna skogar om båda är jämnåriga.
Citera
2022-04-17, 23:50
Medlem
Ålens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket
Det finns faktiskt i USA. Eller har funnits iaf. De dyker upp och konfronterar ingen om hur farligt det är att träffa någon man bara pratat med online

Har också sett sådana videos. Men då är det väl på amatörnivå och typ ungarnas pappor som gillrar fällan för att lära dem en läxa? Snacka om att ha en rubbad relation med sina barn.
Citera
2022-04-17, 23:54
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ålen
Har också sett sådana videos. Men då är det väl på amatörnivå och typ ungarnas pappor som gillrar fällan för att lära dem en läxa? Snacka om att ha en rubbad relation med sina barn.

Njaae det jag såg var en Tv-produktion, men ja, pappan/mamman tog kontakt med tv-teamet
Citera
2022-04-17, 23:57
Medlem
Ronnie.ONeals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duston91
Varför ska jag visa god ton och respekt till människor som uppenbarligen skiter i den?
Jag kommer aldrig sänka mig till deras nivå men nog fan kommer jag kalla personer för gris, svin, äckel eller idiot - även om dom inte gjort mig något personligen.

Vad är Rakhmat Akilov för dig?
Vad är Anders Behring Breivik för dig?
Vad är Anders Englund för dig?

Jag har också stött på människor jag ogillat, bekanta och arbetskollegor t.ex och det betyder inte att jag kallar dom för idioter eller svin. Men människor som går över gränser för vad som är acceptabelt - mördar, våldtar eller begår brott generellt måste man få kunna benämna med olika epitet utan att få en rättelse om ”god ton”. Gaska upp dig, bror duktig!

De har mördat folk. Det har inte männen som hamnar på Dumpen. En viss skillnad.

Jag kan utan problem kalla Akilov, Breivik, Englund och liknande individer för svin, avskum och skitstövlar, för det är de. Men jag skulle inte säga samma sak om männen på Dumpen, förutom kanske de som bevisligen har dömts för övergrepp mot barn, vilket bara en minoritet av de männen har.
Citera
2022-04-18, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ronnie.ONeal
I den här videon från mars 2022 går Patrik över gränsen. Oftast är det Sara som raljerar och kommer med personangrepp, men den här gången kom Patrik med ett par rejäla påhopp. Patrik Sjöberg kallar mannen (som visserligen är en riktigt snuskig pedofil, men trots det så krävs det att man i rollen som avslöjare uppvisar professionalism, oavsett vad man personligen tycker om männen) för "jävla gris" och "ditt äckliga svin". Sara hotar med att ringa mannens nya hyresvärd om han inte stannar och pratar.

Vad fan har hans hyresvärd med detta att göra? På vilket sätt förbättrar man samhället och minskar antalet sexbrott mot barn genom att göra pedofiler hemlösa?

https://dumpen.se/2022/03/23/frikand-och-ute-pa-jakt-napp-igen/

Här nådde Patrik sitt lågvattenmärke hittills.

Patrik har alltid varit en översittare och mobbare.

Och som du skriver, vad tjatar pundar-Patrik om hyresvärden för? Tror Pundar-Patrik att gäddan kommer förlora hyresrätten pga det här? Det visar vilken dålig koll Patrik har på hyresjuridik och besittningsrätt.

Pundar-Patrik och Sara har pundat bort sina familjer. Oerhört trasiga och tragiska människor.
De senaste uthängningarna håller pinsamt lågt nivå.
Citera
2022-04-18, 00:08
Medlem
Ålens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket
Njaae det jag såg var en Tv-produktion, men ja, pappan/mamman tog kontakt med tv-teamet

Shit, där ser man. Ja, jag blir ju inte förvånad.

I Dumpens version finns inget riktigt barn och i den du snackar finns ingen riktig pedofil.

Nu återstår bara en version där barn och pedofiler går ihop och sätter dit oanande naiva idioter till föräldrar som låter ungarna driva vind för våg.😅
Senast redigerad av Ålen 2022-04-18 kl. 00:10.
Citera
2022-04-18, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goofer

Klart är att dumpen drivs av två missbrukare som ev har ett uppehåll i sitt missbruk för tillfälligt (patrik syns dock på en Youtubevideo i höstas påtänd av något).

Det lär inte finnas sparade pengar hos någon av dem.

Så de behöver pengar.

Resten kan man räkna ut med arsl...

Knark kostar ja.
Citera
2022-04-18, 00:10
Medlem
Duston91s avatar
Citat:
De har mördat folk. Det har inte männen som hamnar på Dumpen. En viss skillnad.

Jag kan utan problem kalla Akilov, Breivik, Englund och liknande individer för svin, avskum och skitstövlar, för det är de. Men jag skulle inte säga samma sak om männen på Dumpen, förutom kanske de som bevisligen har dömts för övergrepp mot barn, vilket bara en minoritet av de männen har.

Men det tillhörde ju god ton och hyfs att inte göra det? Dom har väl inte gjort något mot dig personligen? Nu har du plötsligt bytt fot. Spännande. Nu är det bara mördare och individer med domar i bagaget som du kan uttala dig om.

För mig är det ingen skillnad. Punkt.

Vad kallar du männen som hängs ut på Dumpen då? Då tänker jag på majoriteten som enligt dig inte har dömts för övergrepp. Majoriteten får ju reda på att dom chattar med en 14-åring tjej och en del frågar om hon ”tänder på äldre män”, en del skickar bilder på sina kukar och en annan del ställer väldigt mycket frågor om sex.

Vad kallar du dom som gör allt detta men inte är dömda? Är det bara att dom är nyfikna? Snuskgubbar? Tragiska? Eller är dom rent av äckliga och svinaktiga?

Många avslöjar ju sig själva genom deras reaktion när dom blir påkomna.

Ponera att en arbetskollega berättar för dig på en AW att denne sexchattar med en 14-åring. Vad hade du kallat denne person då?
Den har ju inte gjort något mot dig personligen och du vet ju inget om domar eller liknande.
Citera
2022-04-18, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strykninmannen
Sara är inte längre narkoman. Hur det är med Patrik vet jag icke.

Hon ser påtänd ut i praktiskt taget alla uthängningar. Ett pisseprov skulle sitta lägligt.
Citera
2022-04-18, 00:12
Medlem
Mowglinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strykninmannen
Det lutar åt att han nu befinner sig hos Vår Herre eller hos Satan, jag läste ett rykte om det på annat håll. Ambulans och polis setts vid villan så det tyder på det.

Nu är även hans linkedin profil bortplockad. Så ja, verkar som att han har lämnat jordelivet.
Citera
2022-04-18, 00:22
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Därför att man helt enkelt inte kallar personer som inte har gjort en något personligen för "gris", "svin" eller "äckel". Det hör till god ton helt enkelt. Men om man helt och hållet saknar hyfs kanske det är för mycket begärt.

Jag har ofta stött på personer som jag inte gillat, men inte har jag kommit med personangrepp för det.
Jag tycker du har en bra poäng där. Det blir för mycket "högaffel-pöbelmentalitet". Dessa män är fritt villebråd - dagens fredslösa och den typen av rättvisa är inte förenlig med en civiliserad rättstat.

Samtidigt har vi stora problem med groomare som använder nätet för att på olika sätt snärja barn.
Så hur får vi stopp på dem?
Jag tror inte att "Kinky-Brian" har varit särskilt framgångsrik med att förstöra livet för barn men sen har vi andra som "Kinky-Ove", "femfingertobbe" och "Klas" som är rena rovdjur. Där har dumpen gjort ett föredömligt jobb.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in