Citat:
Och vad är din win-win lösning istället då?
I mitt ”sunda” samhälle finns det ingen plats för människor som förgriper sig på barn. Med den lagstiftning som funnits tidigare, finns idag och mest sannolikt kommer finnas framöver så ser jag gärna att uthängningarna fortsätter.
För mig finns det många fördelar med det dumpen gör. T.ex. ser till att dessa individer får sig en rejäl näsbränna och skam inför familj och vänner, uppmärksammar arbetsplatser om vilka hemska medarbetare dom har, upplyser maka/sambo om vilket vider till man dom har.
I mitt ”sunda” samhälle finns det ingen plats för människor som förgriper sig på barn. Med den lagstiftning som funnits tidigare, finns idag och mest sannolikt kommer finnas framöver så ser jag gärna att uthängningarna fortsätter.
För mig finns det många fördelar med det dumpen gör. T.ex. ser till att dessa individer får sig en rejäl näsbränna och skam inför familj och vänner, uppmärksammar arbetsplatser om vilka hemska medarbetare dom har, upplyser maka/sambo om vilket vider till man dom har.
Men på vilket sätt blir något bättre av att en man som sexchattat med vad han trott var ett barn kanske får sparken från jobbet, blir dumpad av sin partner och kanske måste lämna sitt hem? Om hans liv blir så fundamentalt pajat kanske han anser att han inte har något att förlora och begår en våldsam överfallsvåldtäkt på ett barn. Och sedan tar han kanske livet av barnet också för att det inte ska skvallra.
Som jag skrev tidigare, en bättre lösning hade varit att blurra deras ansikte och förvränga deras röst, och få dem att inför kameran lova att aldrig mer söka barnkontakter i sexuellt syfte. Och om de håller sig till det så offentliggörs inte deras uppgifter. Det hade inte varit en optimal lösning, men åtminstone ljusår bättre än nu.
Jag tror att Dumpen appellerar till människors lust att se lyteskomik och få njuta av att någon hängs ut. På samma sätt som folk på medeltiden och senare njöt av att beskåda offentliga avrättningar, det var lite som den tidens rockkonserter.