2022-04-17, 14:35
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Det här kommer att leda till att polisen omformar sin strategi. Intressant att se hur!
Saft och bullar?
Citera
Medlem
CockWitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nbsp
Nu är politikerna “upprörda”, detta är inte acceptabelt. Sen ska de pladdra om hur det ska förebyggas/”lösas”. Så kommer de alla med samma ramsor de kört i tre decennier, det har inte varit INTEGRERING, nu ska det tas krafttag med INTEGRERINGEN. Vart parti har sin variant.
Men de har pladdrat om att ta krafttag med INTEGRERINGEN de senaste 30 åren, utan synbart resultat. Vet de ens vad ”integrera” betyder?

Sverige och invandrarna är integrerat så som politikerna bestämt. Integrera betyder att man blandar olika saker men de ingående delarna upphör inte att vara vad de var. De politiska riktlinjerna är att invandrare inte på minsta sätt ska behöva ge upp sin kultur och värderingar. Annat vore assimilering och det är tabu.
Sverige är nu en blandning av olika folk och kulturer. Integrerat. Men de nya delarna är inte speciellt kompatibla med de befintliga delarna, så vad då, det gör det inte mindre "integrerat".

Å ena sidan säger politikerna att assimilation ska vi absolut inte begära, å andra sidan är det just assimilation de ger sken av att eftersträva när de pladdrar om ”integration”, som de nog inte vet vad det betyder.

Låg och måttlig invandring skulle efterhand kunna assimileras in i det svenska samhället, de volymer man aktivt importerat de senaste tre decennierna är en teoretisk och praktisk omöjlighet.

Ja, och väldigt många av dem VILL inte bli integrerade.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hartlam
Han vågar inte äta frukost utan polisbevakning.

Det vågar väl ingen snart i sverige med er muslimer i landet!
Citera
2022-04-17, 14:36
Medlem
CockWitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Richmoney
Hållkäften. Peddon måste stoppas. Det är peddon Rasmus som förstör!
Kan nån hosta upp bevis för att han chattat med minderårig kille? Jag tror det är smutskastning.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Jag har aldrig sagt att stenkastning och bilbränning är att betrakta som en demonstration??? Det var ju du själv som tog upp Dennis Paludans ev. straff för "olaglig demonstration"??

Jag har heller aldrig sagt någonting om "aktivt uppsåt". Jag har sagt att man skall ha uppsåt (det kan vara avsiktsuppsåt, insiktsuppsåt eller likgiltighetsuppsåt).
Som du är inne lite på så prövas likgiltighetsuppsåt i två steg, där man måste kunna svara JA på båda för att kunna döma någon:
1. Har personen varit medveten om risken för effekten?
(Har personen varit detta går man vidare till nästa steg...)
2. Har personen varit likgiltig inför effekten?

....och jag skulle vilja säga att det skulle rykt redan på punkten 1. För visst är gemene man medveten om att det finns en risk att dö om man får en sten i huvudet. Men om kastet sker från ett avstånd av 10-15 meter mot en polis som har hjälm (och kanske t.o.m sköld). Då skulle jag säga att både den FAKTISKA RISKEN och MEDVETENHETEN för risken är väldigt liten.

Däremot har jag hört om att det i Malmö kördes en bil rakt mot poliserna/kravallstaketen OCH även att det kastats in en brandbomb i en stadsbuss med förare/passagerare i. I DESSA fallen kan man börja prata om Försök till mord!
Du har redan svarat själv på om en person som kastar en gatsten mot en polis är medveten om att risken finns att polisen kan dö. Ja, det är man medveten om säger du. Därmed är rekvisitet uppfyllt. Du har t o m medgett det TVÅ gånger. Första gången var i ditt ursprungsinlägg:

Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Eftersom det i Sverige är en rättighet att demonstrera, så finns ingenting som heter "olaglig demonstration". Däremot finns icke tillståndsgivna demonstrationer, som är ett brott mot ordningslagen.

När du pratar om mordförsök, så antar jag att det främst är stenkastningarna du syftar på.
Rekvisiten för Försök till mord är att vederbörande skall haft uppsåt att döda SAMT att skadan/effekten (av stenen) di facto hade kunnat leda till döden. Jag tror väldigt få som kastar sten från 10-15 meters avstånd har uppsåt att döda OCH jag tror att relativt få stenkast från det avståndet direkt skulle kunna leda till döden (även om det såklart är möjligt). Så utifrån det vi hittills sett så kommer ingen varken åtalas eller dömas för Försök till mord.

Så ja, en normalbegåvad person inser att det är förenat med livsfara att kasta en gatsten mot en person. Om man ändå gör det så är man likgiltig för den livsfara som man utsätter den personen för. Därmed har man uppfyllt likgitighetsuppsåtet för mordförsök.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ningudo
Verkar som paludpeddot inte kom till skäggetorp. Det feta fega kräket vågade inte visa sig utan polisbevakning.

Jag tror inte du heller skulle vilja använda din demokratiska rättighet i skäggbarnetorp bland djur som är allt annat än demokratiska.
Citera
2022-04-17, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Richmoney
Hållkäften. Peddon måste stoppas. Det är peddon Rasmus som förstör!

Så alla vara nytillkomna pedofildyrkande analfabeter är chill?

Dock intressant att högern är så kåta på pauldan då han är både bög och intresserad av smågrabbar.

Brukar ju heta på flashback att homosexualitet och pedofili går hand i hand.
Citera
Medlem
osamabinpelles avatar
Rekommenderar alla här på forumet om boken The strange death of Europe av Douglas Murray . Detta är början på slutet för våran världsdel , vi har släppt in en medeltidskultur i vårat samhälle och det är försent .
Citera
Medlem
Kasta ut alla demonstranter ur vårt land. De är avskum och hör inte hemma här.
Citera
2022-04-17, 14:38
Medlem
CockWitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skoputs
Var går det att se dagens presskonferens från polisen i Malmö? Som jag minns det uppmanade hon civilsamhället att agera. På polisens hemsida finner jag ingen information om var man kan se presskonferensen i sin helhet.
Det ligger uppe på TV4. Jag kollade inte hela för det var bara pladder så jag måste ha missat om hon sa att civila ska ingripa. Om hon nu sa det så är det förkastligt. Civila skall väl för fan inte behöva sätta sitt liv på spel för att göra polisens jobb?
Citera
2022-04-17, 14:38
Medlem
"detta är inte acceptabelt"

Har fan hört det här skiten i 8 år nu, men ni som har instrumenten gör någonting!!!

Jävla floska som ligger som default i våra styrandes telefoner numera.
Citera
2022-04-17, 14:39
Medlem
frdks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Det här kommer att leda till att polisen omformar sin strategi. Intressant att se hur!

Tror det tar tid att ta fram direktiv och ombilda passivisisterna där ute till att börja agera.
Samma upplägg kommer användas under resten av påskupploppen, är nog först om en månad de börjar träna och bete sig som en vanlig polis igen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in