2022-04-17, 14:25
Medlem
[quote=bulletproofsoul|79909077]
Citat:
Ursprungligen postat av rres100

Men shit kristendomen har reformerat i omgångar och är under ständig förändring. Tänkt dig 1600-talets Sverige tex. Det brändes så många häxor på bål med kyrkans initiativ så i många samhällen och byar fanns det inte längre några kvinnor kvar, det var dödade på det mest plågsamma sätt tänkbara, dvs genom att långsamt brinna upp inför en stor folkmassas förtjusning. Det var inte jätte längesedan. Du tycker inte att Svenska Kyrkan är annorlunda idag på något sätt eller har ni många häxbränningar där du bor?

Häxbränningar är ju inget bibeln lär ut. Självklart har det funnits galna "kristna" som du nämner, men min poäng är just den teologiska skillnaden mellan islam och kristendomen. Islams lära är ju att muslimerna ska erövra, mörda och förgöra alt. få oss att betala skatt, vi som enligt dem är kafir (en som förnekar sanningen). Jag rekommenderar dig att läsa om profeten mohammeds levnadssätt utifrån haditherna. Jag skulle även uppskatta om du kunde referera till de bibelverser som enligt dig skulle uppmana dem kristna att utföra våld eller liknande mot icke troende, gärna ända från grundtexten textus receptus.
Citera
2022-04-17, 14:25
Medlem
MandarinSallads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Massmedia
Jag tror de allra flesta (absoluta majoriten) av invånarna i detta land skulle tycka det är helt sinnessjukt och stört att skriva "vi tackar Rasmus Paludan".

En galen pedofil, med en 7-årings intellekt efter en hjärnskada, orsakar upplopp på multipla platser i vårt land. Inget som man bör tacka, tycker jag och nästan alla i detta land.
Jag tackar också Rasmus för hans insats, han har blottat den svenska Polisen totalt och även visat hela Sverige vad MENA-packet tillför landet. Är man normalt funtad så anser man förstås att dessa MENA människor inte hör hemma i västvärlden
Citera
2022-04-17, 14:26
Medlem
Hartlams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ningudo
Verkar som paludpeddot inte kom till skäggetorp. Det feta fega kräket vågade inte visa sig utan polisbevakning.
Han vågar inte äta frukost utan polisbevakning.
Citera
2022-04-17, 14:26
Medlem
StigaSols avatar
Fast grejen med den där dansken är ju att han vill ha en reaktion, och han vet mycket väl att han blir skyddad av polisen som står emellan när kaoset börjar, och då ger sig idioterna på polisen istället.

Nu har han ju inte fått tillstånd idag så låt han stå där, sen kan snuten hålla sig undan.
Trött på mer kaos än vad vi redan har. Gå vidare och lär, använd sen gummikulor och vattenslang,
kalla in insatsstyrkan.
Citera
2022-04-17, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av redlineoffside
Men det måste ju nästan vara mot stadgar och lagar när en en statlig säkerhetsmyndighet slösar skattepengar på saker som inte har med deras arbete att göra?

Ja, men så länge dom känner sig goda och har sina hjärtan på rätt plats så....Ungefär så känns det.
Citera
2022-04-17, 14:29
Medlem
Petra Stenkula slingrar sig precis som polisledningen, ingen vill ta ansvar för polisernas beslut och handlingsförlamning under sammankomsterna.
https://www.tv4.se/klipp/va/13762058/gw-om-upploppen-elande-som-slutade-med-omfattande-skador

Sammanfattning i en mening...
Polisen gör aldrig fel och ber aldrig om ursäkt, livrädda för att förlora momentum, istället för att inse det faktum att polismyndighetens förtroende sjunker som just en stenkula...
Citera
2022-04-17, 14:30
Medlem
Citat:
Verkar som paludpeddot inte kom till skäggetorp. Det feta fega kräket vågade inte visa sig utan polisbevakning.
Nä, äcklet har inte visat sig ännu men uppviglar ju ändå med sina tomma hot.
Citera
2022-04-17, 14:31
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Du själv däremot hade såklart åkt dit för att demonstrera utan polisskydd och därmed närmast 100%-ig sannolikhet att du dör. Ja, du är en ädel krigare, en riktig hjälte. Inte feg, som Paludan. All heder till dig.
Citera
2022-04-17, 14:32
Medlem
Jofs avatar
Det här kommer att leda till att polisen omformar sin strategi. Intressant att se hur!
Citera
2022-04-17, 14:33
Medlem
Nu är politikerna “upprörda”, detta är inte acceptabelt. Sen ska de pladdra om hur det ska förebyggas/”lösas”. Så kommer de alla med samma ramsor de kört i tre decennier, det har inte varit INTEGRERING, nu ska det tas krafttag med INTEGRERINGEN. Vart parti har sin variant.
Men de har pladdrat om att ta krafttag med INTEGRERINGEN de senaste 30 åren, utan synbart resultat. Vet de ens vad ”integrera” betyder?

Sverige och invandrarna är integrerat så som politikerna bestämt. Integrera betyder att man blandar olika saker men de ingående delarna upphör inte att vara vad de var. De politiska riktlinjerna är att invandrare inte på minsta sätt ska behöva ge upp sin kultur och värderingar. Annat vore assimilering och det är tabu.
Sverige är nu en blandning av olika folk och kulturer. Integrerat. Men de nya delarna är inte speciellt kompatibla med de befintliga delarna, så vad då, det gör det inte mindre "integrerat".

Å ena sidan säger politikerna att assimilation ska vi absolut inte begära, å andra sidan är det just assimilation de ger sken av att eftersträva när de pladdrar om ”integration”, som de nog inte vet vad det betyder.

Låg och måttlig invandring skulle efterhand kunna assimileras in i det svenska samhället, de volymer man aktivt importerat de senaste tre decennierna är en teoretisk och praktisk omöjlighet.
Citera
2022-04-17, 14:34
Medlem
CockWitchs avatar
Det lama och formella ordbajs pressmötet med polischefen gick på TV4 ni som tjatar om SVT. Den bör att gå och se nu med.
Citera
2022-04-17, 14:34
Medlem
skoputss avatar
Var går det att se dagens presskonferens från polisen i Malmö? Som jag minns det uppmanade hon civilsamhället att agera. På polisens hemsida finner jag ingen information om var man kan se presskonferensen i sin helhet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in