[quote=bulletproofsoul|79909077]
Citat:
Ursprungligen postat av
rres100
Men shit kristendomen har reformerat i omgångar och är under ständig förändring. Tänkt dig 1600-talets Sverige tex. Det brändes så många häxor på bål med kyrkans initiativ så i många samhällen och byar fanns det inte längre några kvinnor kvar, det var dödade på det mest plågsamma sätt tänkbara, dvs genom att långsamt brinna upp inför en stor folkmassas förtjusning. Det var inte jätte längesedan. Du tycker inte att Svenska Kyrkan är annorlunda idag på något sätt eller har ni många häxbränningar där du bor?
Häxbränningar är ju inget bibeln lär ut. Självklart har det funnits galna "kristna" som du nämner, men min poäng är just den teologiska skillnaden mellan islam och kristendomen. Islams lära är ju att muslimerna ska erövra, mörda och förgöra alt. få oss att betala skatt, vi som enligt dem är kafir (en som förnekar sanningen). Jag rekommenderar dig att läsa om profeten mohammeds levnadssätt utifrån haditherna. Jag skulle även uppskatta om du kunde referera till de bibelverser som enligt dig skulle uppmana dem kristna att utföra våld eller liknande mot icke troende, gärna ända från grundtexten textus receptus.