2022-04-17, 13:25
Medlem
GustavAdams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Premierlime
Globalistmedia hetsar svennen mot Ryssland fastän det egentliga hotet mot svennes existens ligger på hemmaplan.
Högre bensinpriser, högre livsmedelspriser, högre bostadspriser, extrem invandringspolitik/svenskfientlighet är inte Rysslands fel, det är politikernas och medias fel och det är däråt ilskan borde kanaliseras.
Nu blir det OT, men som svar på ditt inlägg.
Jo lite är det Ivans fel också.
Det har pytsas in pengar både här och där för att destabilisera vårt land.
Hur mycket bidrag har inte SD fått under bordet under åren?
Nu är väl Ivan paria efter de senaste krigshandlingarna och SD är så pass stort inom svenska väljarkåren att rysspengar knappast är varken ett behov eller problem längre.
Jag kan dock tänka mig att ett antal musselmaner i de inre kretsarna sover gott på växlade ryska rubel.

Nu ska jag inte vingla iväg längre utan hålla mig till rubriken i trådstarten.
Citera
2022-04-17, 13:27
Medlem
mr.demons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yokosuna
Kul att följa en tråkig söndag

Iofs sant. Tycker mest synd om snuten.
Citera
2022-04-17, 13:27
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.demon
Paludan. Vill han dö martyr döden eller? Han har uppnått det han vill uppnå redan. Med andra ord visa att det finns folk i detta land som ej borde få vara kvar. Skitmänniskor som ej borde existera.

Och nu ska han tillbaka till samma städer? Han är ju galen på riktigt. Får se hur lång tid det tar innan mördas.

Målet är att politiker ska ta ett beslut om att förbjuda sådana här demonstrationer. Resultatet blir att en redan stor majoritet blir ännu mer förbannad över den påtvingade massinvandringen.
Citera
2022-04-17, 13:28
Medlem
Vi hade en gatukonstnär som kunde provocera. Men det var nog inte riktat mot muslimerna direkt. Vi skulle behöva fler som bränner koraner bara för att få liv i den politiska debatten i Sverige, om yttrandefrihet exempelvis.

Jag själv är för gammal.

Men varför har vi ingen som Paludan? Jag ser det som ett fattigdomsbevis att inte vi saknar människor som vågar utmana och provocera.

Lars Viljks blev ju dödad.
Citera
2022-04-17, 13:29
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rlewa
Hoppas någon JO-anmäler Polisen i Linköping. 16 olösta skottlossningar med 6 döda och 4 skadade på 10 månader. Och ändå läggs skattebetalarnas resurser på en dansk nazist. Det hade klassats som antisemitism ifall han hade bränt en Torah, varför appliceras inte samma logik här?

Nej, det hade det inte alls. Vi har inga hädelselagar i Sverige. Vilket innebär att du får bränna både Torah, Koranen och Mein Kampf om du så vill.
Citera
2022-04-17, 13:30
Medlem
Uluchsheniyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Jag själv är för gammal.
Nyfiken fråga.

Vid vilken ålder är man för gammal för att elda upp en bok?
Citera
2022-04-17, 13:32
Medlem
Nån mer som har problem med att se presskonferensen? Länken på SVT verkar inte fungera
Citera
2022-04-17, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Sen när blev stenkastning och bilbränning en demonstration? Det är skadegörelse och upplopp.

Man behöver inte haft ett aktivt uppsåt att döda för att dömas för mord. Man behöver bara ha varit likgiltig inför att det var ett möjligt utfall av ens handlande. "För att uppsåt till effekten eller omständigheten skall anses föreligga krävs dock likgiltighet inte endast till risken utan också till förverkligandet av effekten eller förekomsten av omständigheten."

Jag har aldrig sagt att stenkastning och bilbränning är att betrakta som en demonstration??? Det var ju du själv som tog upp Dennis Paludans ev. straff för "olaglig demonstration"??

Jag har heller aldrig sagt någonting om "aktivt uppsåt". Jag har sagt att man skall ha uppsåt (det kan vara avsiktsuppsåt, insiktsuppsåt eller likgiltighetsuppsåt).
Som du är inne lite på så prövas likgiltighetsuppsåt i två steg, där man måste kunna svara JA på båda för att kunna döma någon:
1. Har personen varit medveten om risken för effekten?
(Har personen varit detta går man vidare till nästa steg...)
2. Har personen varit likgiltig inför effekten?

....och jag skulle vilja säga att det skulle rykt redan på punkten 1. För visst är gemene man medveten om att det finns en risk att dö om man får en sten i huvudet. Men om kastet sker från ett avstånd av 10-15 meter mot en polis som har hjälm (och kanske t.o.m sköld). Då skulle jag säga att både den FAKTISKA RISKEN och MEDVETENHETEN för risken är väldigt liten.

Däremot har jag hört om att det i Malmö kördes en bil rakt mot poliserna/kravallstaketen OCH även att det kastats in en brandbomb i en stadsbuss med förare/passagerare i. I DESSA fallen kan man börja prata om Försök till mord!
Senast redigerad av Haaaaag 2022-04-17 kl. 13:57.
Citera
2022-04-17, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uluchsheniye
Nyfiken fråga.

Vid vilken ålder är man för gammal för att elda upp en bok?

Ja vid 70 tror jag. Men naturligtvis kan man göra det i trädgården.

Men att gå in i ett utanförskapsområde och elda koranen, tyvärr klarar jag det inte och jag saknar livvakter.
Det måste växa fram krafter som vågar och samhället skulle bli vitalare nu är det sövande samförstånd mellan svenska kyrkan och Islam.

Jag gillar inte detta och vill se en förändring.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av nudelfan
Vi har mycket att lära av Danmark. Jag hade fel i att det är missbruk av rättigheter. Det är såklart huliganernas fel men jag drar det till sin spets. Om detta fortsätter i all evighet utan repressalier för våldsverkarna (som vi sett i helgen) kommer det att bli inbördeskrig.

Problemet är ju att polisen inte slår tillbaka mot huliganerna och för det finns det inga ord som beskriver vidrigheten att det inte finns direkta repressalier. Grundlagen är till för att följas och jag ska kolla på presskonferensen kl 13.30, jag vill höra vad polisen har för planer.

1330, vart ser man den?
Citera
Medlem
CockWitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
De kanske erkänner sitt misslyckande och avgår?
Lyssnade lite och stängde av efter en stund. Det var bara floskler och formell bullshit. Hon visade på hur mesiga och klena dem är bara.
Citera
2022-04-17, 13:35
Medlem
Giggsys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nudelfan
Nån mer som har problem med att se presskonferensen? Länken på SVT verkar inte fungera
Fungerar inte här heller
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in