2022-04-17, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IT-snubben
Paludan har ju livvakter med sig överallt som tur är. Man får väl hoppas att han har råd ha kvar dom för utan dom tror jag inte det skulle dröja länge innan någon tar honom.

Är det äkta livvakter eller kompisar med fjäderbatong?
Tror innan valet är allt över för dansken.
Citera
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Men nej De har ju inte gjort det...
Alla muslimer som inte varje dag är ute och dödar kuffar har gjort det.
Citat:
Ursprungligen postat av analking
En fråga kan man inte bränna upp. Det är materiella ting rasmus bränner. Ting som han köpt för egna pengar.
Fast man kan pissa på folks uppfattning om vad som är rätt och fel, vilket jag med min pedofila prideparad vill göra.
Citat:
Ursprungligen postat av Missouri
Okej, som en reverse angle baserad på Paludans omvända gemyt, listigt.

Jag är verkligen förkrossad
Vi får väl se. När jag arrangerar min pedofila prideparad så förväntar jag mig att du visar ditt ogillande genom att ignorera den och inte vara där och hota deltagarna.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nudelfan
Ja det är märkligt att man kan kräva skyldigheter i två olika riktningar samtidigt. Det blir ju helsnurrigt uppe i bollen!

Ok, tack för svar. Det låter ju rimligt att det är en resursfråga från polisens sida.

Peter Springare menar att det främst är en ledarskapsfråga och att många chefer måste bytas ut.
Efter det kan det möjligen vara en resursfråga.
Citera
2022-04-17, 11:39
Medlem
Det gör ont i hela kroppen att se vår polis bli behandlad på detta sätt. Fruktansvärda scener.

Så ska man snart gå till vallokalen och övertyga sig själv att det ändå är på sin plats att ge riksdagspolitikerna förnyat förtroende. När man i stället vill ge hela bunten sparken.

Samma personer som genom sitt inflytande under årens lopp har fattat politiska beslut och som även låtit bli att fatta nödvändiga beslut ska man alltså ge förnyat förtroende. Hur kommer det ens vara möjligt. Det är alla dessa beslut och icke-beslut som har försatt oss i denna situation.
Citera
2022-04-17, 11:40
Medlem
oresundsbroens avatar
Det gör mer nytta om han går till nya ställen istället för att gå tillbaka till samma ställen. Om han går till västerås, borlänge, nyköping så kommer folket där också balla ur och folk får det mer och mer uppenbart att vi har problem i hela landet.
Citera
2022-04-17, 11:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av BOLS
Är det äkta livvakter eller kompisar med fjäderbatong?
Tror innan valet är allt över för dansken.
Det är riktiga livvakter från danska polisen han har dygnet runt.
Citera
2022-04-17, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av prdtr
Den imam som träder fram och fördömer kravallerna kommer att få en kraftigt förkortad livslängd.

Att fördöma kravallerna är detsamma som att säga att det är ok att bränna religiösa islamska skrifter, vilket inom islam är en dödsdom. En ung kvinna blev lynchad till döds i Egypten för några år sedan när någon började sprida rykten om att hon förstört en koran. Inga bevis, inga frågor, det räckte med att någon påstod detta för att folkmobben bestående av män skulle stena och slita henne till döds.

Tror ingen muslim kommer våga sticka ut hakan och fördöma hatet och våldet som utspelar sig.

Mycket bra inlägg.

Det finns ingen klar linje mellan extremister, imamer och lugna, försvenskade muslimer.

Alla använder samma moskéer och grupptrycket är nog enormt - som i Sverige på 1600-talet.

Även om de moderata krafterna finns, är hotet om våld alltid närvarande. Vem fan läxar upp en pöbel som inte ens respekterar polisen och andras egendom?

Detta är politiskt våld i ett nötskal.
Man driver en politisk/teokratisk agenda.
Det som sker i Örebro är terrorism.

En pöbel bestraffar samhället pga en laglig aktivitet, i avsikt att förhindra att den någonsin kopieras.

Otroligt allvarligt. Skrämmande.
Citera
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xxrudeacidxx
Man kan sammanfatta allt det här lite slarvigt,

En högerextrem bränner en bok medans tusentals (till större del) muslimer bränner bilar, polisbilar och kastar sten i huvudet på poliser och människor.

Du har helt rätt och läser man dagens media så beror en stor del av upploppen om ilska mot polisen och en möjlighet att få en anledning att anfalla polisen och och annan blåljuspersonal.
Givetvis har ingen tidning eller nyhetsreporter sagt orden invandrare eller muslimer utan de räknas fortfarande som demonstrantmotståndare.
Så jävla fel alltihop då man hela tiden inte berättar sanningen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1423zZ
Det gör ont i hela kroppen att se vår polis bli behandlad på detta sätt. Fruktansvärda scener.

Så ska man snart gå till vallokalen och övertyga sig själv att det ändå är på sin plats att ge riksdagspolitikerna förnyat förtroende. När man i stället vill ge hela bunten sparken.

Samma personer som genom sitt inflytande under årens lopp har fattat politiska beslut och som även låtit bli att fatta nödvändiga beslut ska man alltså ge förnyat förtroende. Hur kommer det ens vara möjligt. Det är alla dessa beslut och icke-beslut som har försatt oss i denna situation.

Om man inte röstar på SD eller liknande efter man insett vilket kaoz det är med blattarna så är man väldigt trög.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tombo88
Att bränna koranen är något som muslimer blir väldigt kränkta av, för mig är det ofattbart men jag är inte mycket för religion. Tyvärr får vi leva med mer sånt religiöst dårskap framöver. Men jag behöver inte bränna koraner eller rita deras profet, så att så länge som det stannar där kan jag ignorera det.

Men att muslimer blir väldigt upprörda av det är förväntat. Sen tror jag att dessa ligister lever inte som muslimer, men många har muslimska föräldrar osv. Dom ser sig säkert som muslimer ändå. Men framförallt är dom kriminella avskum som hatar samhället och polisen.

Men de muslimer som är emot våldet träder inte fram och fördömer kravallerna. Då håller man väl med att det är OK att skapa kaos p g a koranbränningar.
Citera
Medlem
oresundsbroens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IT-snubben
Det är riktiga livvakter från danska polisen han har dygnet runt.
Nej, dom är svenska. Du hör dom prata svenska i olika livestreamen.
Citera
2022-04-17, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nudelfan
Juridisk kompetens eftersökes

Om Paul vill bränna koraner varje dag året runt i form av demonstrationer, skulle han få polisstöd med 100 tjänstemän varje dag då?

Om svaret är ja kallar jag det för missbruk av rättigheter.

Ja, i princip. Men det ena hade ju gett det andra; Dels har ju polisen rätt att pröva demonstrationstillståndet mot ordning och säkerhet, vilket gör att dom kan anvisa annan plats/dag/tid och då kan det ju hamna på en plats/tid där det inte behövs 100 poliser.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in